Blog >> akku
Szombati napon el akartunk menni a piacra. Beült a család az autóba én pedig nyomtam a start gombot, de semmi. Rámérve az akkura 10 volt alatt volt a feszültsége, ami azért bosszantó, mert se nem állt hosszabb ideig és az akku sem volt öregebb, mint 2-3 év.
A Power Electic helyett rendeltem bele Exide premium 72 Ah-s akksit a ZS+U-tól.
Reggel beülök, kulcs be, START-gomb megnyom és pöcc-röff helyett:
-se tekerés
-se kép
-se hang
k*va jó nap lesz.... mentem is be buszjegyért...
Szerencsére csak az akku halt meg. Előfordul idősebb akkunál hogy a hideg beálltával egyszer csak nem működnek. (2018 januárban volt ez új).
Napközben rendeltem újat, és másnapra már ott is volt a boltban 38 görbeorrú mátyásért cserébe egy 77Ah EXIDE Premium EA770
Már csak el kell menni érte... Kocsi nélkül... Nehéz dög volt hazacipelni kézben..
Régi ki, új be és a sztori vége happy-end.
Elkezdte feladni a harcot ami benne volt, ezért vásároltam bele egy 95Ah-s Exide AGM akkut. (Szerelték 80 és 95Ah-val is) 80-as volt benne, ez a max ami befér. Azért seggre lehet ülni egy ilyen akku árán. 72e.
Tavaly már gyengélkedett az Energizer (60Ah, 540A) akku amivel vettem az autót, így idén úgy döntöttem kap egy újat. Exide Premium EA640 lett, 640A indítóárammal.
A téli állás után szépen beindult vele az autó.
Meguntam Exide-al szenvedni.
Újra Varta-t vettem. Szokásos Silver 74Ah 750A.
frissítés: Vartával 1 éve semmi probléma.
Amint 5 fok alá ment a hőmérséklet és fél napot kint állt a kocsi, akku újra lemerült. Kezdte adni a hibakódokat: égő nem világít hiba, ABS hiba, majd be se indult.
Ez az Exide már újonnan se volt jó, de nem cserélték vissza, most másfél éves.
Töltőre tettem egy napra. Egyenlőre újra használható. Kezd megtérülni a Ctek töltő ára...
A fél éves Exide Premiummal nem vagyok elégedett. Mióta megvan, azóta bizonytalan az indulás. 1-2 hét állás után már kérdéses van-e kedve indítani.
Februárban visszavittem, cseréljék ki garanciába, ez nem állapot. Nem cserélték, nem cellazárlatos.
Legalább feltöltötték rendesen, azután 1 hónapig egész jó erőben volt.
Ha vásárláskor rendesen feltöltve adják, sok mérgelődést megúsztam volna.
Mivel keveset használom most a kocsit, ezért beláttam kell egy karbantartó-töltő. Vettem egy CTEK MXS 5.0-t. 23.900Ft
Lecseréltem a negatív akku sarut, igazándiból semmi baja nem volt az eredetinek, de ez jobban is néz ki, meg gyorsoldós. Meg, ha már áramtalanítottam, nekileselkedtem újra a proxi rendezésnek, de valamiért még mindig nem akar összejönni.
Már 6 éve amióta nálam van az autó szerettem volna szélterelőt. Eddig halasztódott a dolog, mert annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tartozott a létszükség kategóriába. Utángyártott használtat szereztem be, kicsit kellett fúrni-faragni hozzá, de nem volt probléma, sikerült a mutatvány.
Az akku lefogató valamiért hiányzott a kocsiból, eddig egy házi barkács megoldással volt lerögzítve, de ebből is sikerült egy bontottat beszerezni, így már ez is gyári megoldás.