Blog >> hankook

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-11-23

Szombaton picit megkésve de megtörtént a szezonális kerékcsere.

Aktuális kilométeróra állás: 176.091 km
A nyári Hankook gumik a szezonban 4.503 km-t futottak és összesen van bennük 13.689 km
A téli Pirelli gumik 4.164 km futással kezdték meg a szezonjukat.

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-03-31

Megtörtént a szezonális kerékcsere. Az aktuális kilométeróra állás: 171.588 km, miszerint a téli Pirelli-k a szezonban 3.438 km-t futottak és összesen pedig 4.164 km-t.
A nyári Hankook gumik 9.186 km futással kezdik meg a következő szezonjukat.
A kerékcserét követően felkerült a hátsó szélvédőre a City-s matrica is. :)

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-11-26

Az eredeti tervek szerint is szombatra volt tervezve a téli kerékcsere és a reggeli hóesés ezt biztos napirendi pontként tűzte ki.

Az aktuális kilométeróra állás 168.150 km. A szezonban a Hankook nyári gumik 7.215 km-t futottak, így már összesen 9.186 km-nél tartanak.

A felkerült Pirelli téli gumiabroncsok összesen 726 km futásteljesítménnyel kezdik meg az idei szezonjukat.

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-18

Ma elsőnek a nyári kerekek kerültek fel. A jelenlegi óraállás 160.935 km, melyből a múlt hónapban újan felkerült Pirelli téli gumik 726 km-t futottak. A felnik is megkapták a korábban vásárolt új fl emblémás kupakokat, így már teljesen egységes az autó körben embléma ügyben.

A következő lépés a nap folyamán a gyári QV matricák felragasztása volt, mely a mellékelt sablon alapján gyerekjáték. :) (Tudom, hogy nagyon messze van az autó a QV-től, de mindig marhára tetszettek, meg persze az egész hozzá fűződő sztori is. Boldog 100. szülinapot QV!)

Tervben volt előre a B típusú kis rendszám, de mielőtt belevágunk mindenképpen le szerettem volna szedni a kiemelőkeretet, hogy lássuk mennyire van a lökhárító kilyuggatva. Sajnos beigazolódott amitől tartottam... 14 db lyukat számoltam a lökhárítón, így a kis rendszám ötlete egyenlőre elvetésre került, mert ez miatt egy teljes lökhárítót most nem szeretnénk cserélni. Ha már le volt szedve minden, vissza már ragasztva került, így mégiscsak sokkal jobban mutat mint azzal a csúnya elálló kerettel. Ezt a műveletet hátul is megismételtem, így elöl hátul ragasztva vannak már a rendszámtáblák.

A bal első ajtóban kiégett az izzó a kilépővilágításban, így ezt is cseréltem.

Az antennát még valamikor vásárlás előtt megrágta vélhetően egy nyest, és már korábban beszereztük a gyári újat, de csak most került sor a cserére.

A külső műanyagok már picit elkezdtek kifakulni, hogy újra régi mély fekete fényükben pompázzanak le lett kenve minden a szintén már korábban beszerzett AutoGlym Bumper &Trim Gel csodaszerrel. Eddig úgy tűnik tényleg csodát tett a felületekkel, gyönyörű lett a végeredmény, reméljük tartós is lesz.

Végezetül pedig egy porszívózást követően bekerültek az ugyancsak régebben beszerzett gyári textil szőnyegek.

Minden felhasznált eszköz és tartozék már megvolt, így anyagilag ez most semmibe nem került csak pár óra szabadidőbe.

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-09-28

Megérkeztek a téligumik. Hosszas nézelődés után Hankook Winter I*cept evo3 W330 XL 107H lett 235/60R18-as méretben. A 159 fekete Ronal felnijeit megtartottam, így azokra kerültek fel az új gumik. Természetesen TPMS szezrokkal szerelték. Szokás szerint Marosiéknál.
A gumik darabja 53.800ft, a TPMS szenzorok + szerelés pedig 14.000ft/db
A szállítás kalandos volt, mert be kellett raknom a 4 új szerelt kereket + a 4 régi gumit (azokat eladtam). A 3. képen jól látszik mennyivel nagyobb ez a kerék mint a 159-é.

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-04-12

Tegnapi nappal legyártódtak az új nyári gumijaim. Tehát teljesen friss, DOT1516.
Hankook Ventus S1 evo2 lett a választott, 235/40r19 méretben.
Nem sokára felkerülnek a ti felnikre.

Ugyan az autót kb 5mmes Dunlopokkal vettem, de nem voltam velük maradéktalanul elégedett. A tapadással nem volt különösebb probléma, de volt egy zavaró dübögés 40-es tempó körül jobb hátulról. Így elkezdtem gumit nézegetni és végül a korábbi jó tapasztalatok miatt Hankook lett, abból a még nagyjából teszteletlen Ventus Prime 3 modell, de úgy voltam vele, hogy VP2 volt és jó volt, csak nem csinálnak helyette rosszabbat :)
Eddigi tapasztalatok alapján nem volt rossz választás, de azért a Vredestein Sportrac 5-öt kipróbálnám még, hogy megnyugodjon a lelkem :P
A nagy átlaghoz képest kicsit puhább a oldalfala, ezért érdemes lehet 1-2 tizeddel túlfújni, én 2,4-en használom most, ha melegebb lesz, lehet felviszem 2,5-re. 2-3 szezont így is el fog futni, többre meg nem raknám fel jó szívvel amúgy se.
A gumik az auto-stop.hu-tól jöttek, 69/garnitúra áron (205/55R16 91V), szerelés 6k, régiek elmentek 15-ért, így jön ki a végösszeg.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-03-17

Mai nappal visszakerültek a nyári gumik. 157812 km A téliek a szezon alatt 2693 km-t tettek meg.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-21

Elraktam télre a hankook ventus prime2 gumikat. ~3500km-ert tettem bele kopás még nem is nagyon mérhető, 7,5mm mintával tettem el.
Jó alaposan lekezeltem K2 Bold gumiápolóval.
K2 Ultra wax-nak köszönhetően a fékport csak letöröltem a felnik belsejéről. Na persze az új lakkozás is segített.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-04-18

Felkerült az új Hankook nyári. Eszméletlen jó, mintha másik autóm lenne. A Nokian után sokkal halkabb, puhább. Mintha másik futóművem lenne.

http://www.gumiabroncs.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=6761&category_id=2&option=com_virtuemart

Hankook Ventus Prime² (K115) műszaki jellemzői:

1. Optimalilzált talajnyomás-eloszlás a nedves úton való nagyfokú tapadás érdekében
- A Multi-Tread Radius Technology (több sugaras profil technológia) a lehető legjobb kapcsolatot biztosítja az útfelülettel a kiváló kezelhetőség és nagy fékezőerő érdekében, különösen vizes útfelületen, éles kanyarokban és nagyon nagy sebesség mellett.

2. Ideális kezelhetőség és hosszabb élettartam

- A Hankook által szabadalmaztatott SCCT (Stiffness Control Contour Theory - szabályozott merevségű kontúr elmélet) segít a nagyon egyenletes talajnyomás-eloszlás elérésében a kisebb mértékű kopás érdekében.

3. Bionikus tervezés és asszimmetrikus profil kialakítás

- Az asszimmetrikus profil kialakítás lehetővé teszi a kiváló akvaplaning értékek, elsőrendű kezelhetőség és pontos kormányzási visszajelzés kombinációját.

- Egy ragadozó nagymacska foga adta az inspirációt a futófelület külső mintázati elemeine tervezéséhez, amelyek fecskefarkkötéssel tapadnak az útfelületre, folyamatosan optimális vonóerőátvitelt biztosítva, ami így jelentősen javítja a kanyarstabilitást nedves és száraz úton egyaránt.

4. Javított teljesítőképesség és környezetkímélő jellemzők

- A Ventus Prime2 gyártási eljárásában alkalmazott hibrid szilika futófelületi keverék új hibrid polimerláncai és nano-részecskéi maximálisra növelik a tapadást nedves úton, illetve jelentősen növelik afutófelület tartósságát és az üzemanyag hatékony felhasználását.