Tagok >> marci91 >> 146 1.6 TS >> Blog
- Típus:146 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:ezüst-metál
Na hát hol is kezdjem...
A 145/146 topicban már emlegettem, hogy ősszel rendbe szeretném tenni a padlólemezt. Kapóra jött a 4 napos hosszú hétvége, így hazamentem Miskolcra és apámékkal rendbeszedtük a méregzsákomat.
Egy egész délutános bontással kezdtem még itt Debrecenben. Nem szerettem volna, ha hegesztés közben baja lesz a kárpitoknak, vagy esetleg átveszik a szagokat, így mindent kiszereltem a szőnyegtől kezdve a szigetelésekig. Az első ülések padlójánál lévő szigetelések tele voltak porral és tönkrementek, ezeket kínából rendelt alu fóliás öntapadós szigeteléssel fogom pótolni. Ezután kezdődött a lakatosmunka. Hála az égnek a padló java részén felületi rozsda volt csak (2014-ben olajos üreg és alvázvédelmet csináltam), viszont a hátsó ülések előtti vízelvezető nyílások alaposan kirohadtak a bal küszöb melletti peremmel együtt. A küszöböket alaposan átvizsgáltuk és bizony még igencsak jók.
A lemezeket a lehetőségek szerint meghajtogattuk, közben fel kellett vésni a belső bitumen lapokat. Nyilván van mester, aki szebben is meghajtja élhajlítóval, de sajnos nekünk ilyen nincs. A lemezeket CO hegesztővel felcsipkedte apám, majd levarrta acetilénnel. Én közben figyeltem a húzódást és a felbukkanó lángot az eredeti bitumenes bevonaton, ügyelve persze a fékcsövekre és a benzincsőre. Igazából bőven elegendő lett volna a CO hegesztővel végigcsipkedni, de ahhoz pontosabb profilok kellettek volna és karosszéria tömítő paszta, amivel valahogy sosem voltam kibékülve, na meg persze így merevebb lett az egész :) A küszöb melletti él végigvarrása katasztrófa volt, egyszerre égett a bitumen, a 4 évvel ezelőtti olaj és a rozsda.
A hegesztések után kezeltem a felületeket korróziógátló Koralkyd bevonattal 2 rétegben. Ezután kezdődött a teljes padlólemez drótkorongozása, hogy a felületi rozsdák ki legyenek alaposan takarítva. Hát ez közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Embertelen mennyiségű rozsdaport ver ki a drótkorong, ami rendesen fullasztó volt, pihenőket kellett tartani. Az eredeti rücsi bevonatot nem vakartam le ott, ahol nem volt rozsda nyom vagy hupli (azért húzzuk meg az állagmegóvás és a teljes restaurálás határát). Az alapozás után belül egyszerű zománcfestéket kapott, alul pedig fújt Motip rücsi festéket. A teljes száradás után pedig trafó olajjal megcsináltuk az üregvédelmet becsületesen (külső-belső küszöb, elzárt részek). Erre nagy segítség volt a belső küszöb takaró gumijainak a kivétele és a küszöb spoiler rögzítő patentjeinek a nyílásai.
Ez a pár sornyi munka összesen kettőnknek 4 napját vette el + 1 du a szétszerelés + 1 egész nap lesz az összeszerelés, érdemes így kalkulálni. Ha lett volna még teljes küszöbcsere is, akkor bőven lehet számolni másfél hét munkával. Így már nyugodt szívvel vágunk bele a télbe és örömmel tölt el, hogy sok évig még róhatom vele az utakat, mert bizony nagyon hozzám nőtt az elmúlt 6 év alatt :)
6
505