Elkészült az állófűtés,tökéletesen működik,de még zajlik a tesztüzem :D
-5 fokban 15 perc alatt 50fokra melegiti a hűtőfolyadékot a rendszerben,nem rossz.
Az utastér ventillátort egyelőre nem kapcsolja,mert igy is eléggé terheli az akkut,megnézem igy mennyire birja,aztán ha nem merül le egyszer sem akkor megpróbálkozok a belső ventivel is.
Jól működik a programóra is,de következő szezonra valószinűleg felváltja majd egy GSM modul és a Webasto ThermoCall app.
50perc alatt elérte a 90 fokot is(kint még mindig -5 volt :))
Sikerült szereznem jó áron egy Webasto Thermo Top Z/C-D álló/kiegészitő fűtést,programórával.
Az asztali próba megtörtént sikeresen életre keltettem,tökéletesen működik.
Hamarosan bekerül az autóba és kezdődhet az éles tesztelés :)
A csövek,bilincsek és könyökök is csak a beszerelésre várnak.
Tervben van még egy távirányitó és modul vásárlása is hozzá,de egyelőre igy is megfelel majd.
Elérkezett az idő,hogy kicsit sötétitsünk a 166-on :)
Előre SkyFol NT Pro 90 89% fényáteresztő képességú fólia került(egyelőre:)),hátra pedig Skyfol Hp05 5%-os fényáteresztéssel.
Felkerült az újonnan vásárolt 225/40 R18 méretű téligumi is a vasra,majd kapott egy full mosást ezután egy jó adag wax-ot,belső takaritással,gumi és műanyag alkatrészek ápolásával egybekötve.
Megejtettem az esedékes bőrtisztitást és bőrápolást is,a szokásos méh és karnauba viaszos csodaszeremmel :)
Folyadékok szintje, fagyálló,szélvédőmosó ellenőrzése után kapott egy teli tank premium dieselt :)
Km óra állás:236.900
A dolog őgy kezdődött,hogy bekerült az autóba egy Steinbauer box,amit egy darabig tolerált is a kuplungom,aztán elkezdett csúszkálni.Nem sokkal ezután kikerült belőle a box,kis ideig jó is volt minden,de hamarosan gyári teljesitmény mellett is meg-meg csúszott,2-3 hónapig igy jártam vele,aztán rászántam magam,hogy Manky-val iratok egy programot a NagyVad-ra :)
Épp volt egy kis szabadidőm,úgy döntöttem,hogy felhasználom a hónapok óta a polcon porosodó gyári új kuplung szettemet.
Ez meg is történt,a lendkerék lóg egy picit,de még nem vészes,úgyhogy maradt a régi.
Hibátlan lett az autó,a dolog érdekessége,csak annyi,hogy a régi kuplungtárcsa mindössze 5 Tized mm-el vékonyabb mint az új,és a szerkezeten sem látni semmi rendellenességet.
Ismet itt az ideje az olaj és szűrők cseréjének,megkapta a vas a szokásos szeretetcsomagot. Mobil1 került bele mint mindig.
Mivel itt a jó idő és már a Semperit teligumik is lefutottak aktuálisá vált az új nyári gumi vásárlás. Mivel nincsenek túl jó tapasztalatom a prémium gumigyartokkal kapcsolatban,ugy döntöttem hogy hallgatok a gumisomra és kipróbálom az általa is ajánlott Taurus 401 gumit 235/40 18". Nem a spórolás volt az elsődleges szempont,hanem a felettébb jo tapasztalatok a Taurussal kapcsolatban. Off-os kombimon is ilyen van,jól is tapad es lényegesen halkabb az előző hankook-októl,igaz gyorsabban is kopik.
Majd elválik,hogy jól döntöttem-e,eddig pozitivak a tapasztalatok.
Cserélve volt meg a két hátsó GL szem és két első alsó lengőkar,illetve voltunk futómű allitason is.
Km állás:230.000
Egy Co hegesztő segítségével sikerült kiműteni a hengerfejbe szakadt leömlő tőcsavart,kapott újakat.
Ha mar a klíma gáz és a hűtővíz is le volt engedve,kicsereltem a fűtőmotort és a fűtőradiatort is.
A balos ködlámpa xenon trafoka is cserére került,illetve "O" gyűrűket csereltem a fényszórómosókbqn is.
Ismét csendben suhan a Nagyvad😊
Megtaláltam a problema forrását,a leömlő tőcsavar szakadt bele a blokkba 😐
Következő projekt eme csodálatos csavar kiimádkozása lesz,majd egy újabb garnitúrára cserélése a javított verzióból.
Azt történt hogy kb 2honapja hideginditaskor visító hangot kezdett hallatni az autó,ez 10-15 sec múlva el is múlt.Tipikus csúszó szij hang,ekkor raktam fel egy új Conti szijat es fotengely szijtarcsat. A hang ezutan sem változott,Kiderült hogy a vezérlés felől jön.
A szett 1eves volt és 40e km volt benne,de nem volt mas választásom mint a csere.
És láss csodát,meg is szűnt a fura hang😊
Update:
Mégsem múlt el,másnap ismét teljes hangerővel visitott....
Szóval a baj nem kicsit,passz hogy mi lehet,valószinűleg le kell kapni a szelepfedelet és megnézni,hátha látok valami érdekességet. Folyt. köv
Km óra állás: 223400km
Elérkezett az idő,hogy egy újabb nagytakaritást csináljak a NagyVad-on.
-Olaj és szűrők cseréje (Mobil1 5w-40)
-Wax
-Gumiápoló
-Műanyagápoló
-Gyors wax az alufelnikre
-Bőrápoló
és egy telitank premium dizel.
Km óra állás:221.100.km