Tagok >> Öcsi >> Giulietta 2.0 125KW >> Blog
- Típus:Giulietta 2.0 125KW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Metál szürke
A lökhárító már régen kész, kapott az autó egy új pajzsot, ma végre megjött a rendszám is. A festés miatt le kellett venni a rendszámtartót, de a fólia rendszám miatt ez csak úgy lehetséges, hogy a rendszámot átszúrva kell kivenni a csavarokat. Tehát sérül a rendszám. A pajzs nem pont olyan mint az eredeti, és mivel ezen nincs jelvény, a régi jelvény akartuk át rakni. Na ez aztán egyáltalán nem sikerült. A jelvény csak úgy jött le, hogy teljesen használhatatlan lett, kuka.
Rendeltünk Erhardtól jelvényt, de ez még nem jött meg a mai napig sem?!
2019.06.07.-én délután Miskolcon, a kertészáruház mögötti parkolóban belém tolatott egy régi Opel Astra. Én nem voltam a helyszínen, a feleségem ült a jobb elsőben. A fiatalember elismerte a felelősségét, kitöltöttük a bejelentőt. A lökös kicsit behorpadt, a pajzs pedig eltörött.
Levettem a bal első doblemezt, kevés sár volt alatta, és itt még nyoma sincs a rozsdának! Itt is befújtam alvázvédővel.
Elhatároztam, hogy én fogom kicserélni a levegőszűrőt. Mikor megvettem az autót, az első olajcserekor légszűrőt is cseréltek, akkor láttam,hogy hol van.
Na de az már rég volt, nem emlékeztem rá pontosan. Ezért levettem a jobb első kereket, a doblemezt, majd ezután az első haspáncélt (motorvédő burkolat). Mind ezt csápos emelő vagy akna nélkül, csak úgy az udvaron, a gyeprácskövön!!! Na ez volt az utolsó.
Szervizben ahol felemelik az autót, percek alatt meg van. Jó drága egy ilyen légszűrő, a szűrőn lévő filcet felemelve a papír még olyan, mintha új lenne. Ennek az akciónak a legnagyobb haszna az volt, hogy a doblemez alatt felgyűlt sarat kitakarítottam, és alvázvédővel bekentem. ezt meg fogom csinálni a másik oldalon is. A km óra 13km-rel többet mutat, mint amikor a csere történt, mert azt a képet már Felsőkelecsényben készítettem. 2019. 07.25-26.
Kivettem a pollenszűrőt, kivertem belőle azt a pár darab falevelet, ami belekerült, kiporszívóztam, ezt én még nem cserélem.
Kiégett a jobb első tompított. Kb 1-2 éve lett cserélve, de csak most vettem észre, hogy akkor ezt nem írtam a blogomban. Az akkor berakott izzó egy kínai gagyi volt (mondom ezt így utólag) mert többnyire nappal járok az autóval, a nappali fény be van kapcsolva, akkor hát hány órát üzemelhetett ez az izzó?
A most berakott izzóról itt egy kép:
Megpróbáltam kivenni a lámpát, de nem sikerült. Így aztán megint lefotóztam az izzót, bent a helyén, így látni, hogy hol kell nyomni a rúgót, ami az izzót fogja. Már 30 évvel ezelőtt is hasonló módon rögzültek az izzók, csak a hozzáféréssel van a baj
2019.04.27. Szombat. 159153km.
Rendeltem 4db kilépőfényt az AliExpress oldalán. Kb 2hét múlva meg is jött. A beszerelés egyszerű, a gyári lámpát ki kell pattintani, az újat pedig be a helyére.
Azért volt egy kis gond. Az egyik lámpának a nyák lapja nem volt tökéletesen rögzítve, és amikor össze dugtam a dugasszal, nem csatlakozott össze a kani és a koca.10-15 perc el ment vele amíg rájöttem, hogy miért nem működik. A képen az új lámpák doboza, és a régi lámpák látszanak, a második képen a hibás lámpa (azt hittem, hogy valami kontakt hiba), a harmadikon a hátsó ajtó, az utolsón az első ajtó látszik. A hátsó ajtó képe jobban tetszik.
2018.12.02. Km óra állása:155490. Pont egy évvel ezelőtt volt olajcsere, 9073Km-t mentem egy év alatt. Most jöttünk haza Pestről, az autó úgy működik mint egy Doxa óra!!
Olajfogyás nulla, azaz 0!!!!
Egy vasárnap reggel indultunk volna valahová, tolatok ki az autóval, látom, hogy tócsa van a linóleumon! Motorháztető felnyit, a kiegyenlítő tartályban víz nincs, EGR hűtő fedele vizes. Infarktushoz közeli állapot, de legalább egyértelmű volt,hogy hol a hiba.
Az alkatrészt már kb egy éve megvettem Erhardtól, csak egy szerelő kellett volna. Az Alfás szerelőm nyaralt, a helybéli szerelő 3 hét múlva vállalta volna.
Szerencsére az utcabeli Alfásnak a miskolci szerelője elvállalta és pár napon belül megoldotta a problémát.
Történt mind ez: :2018.08.05.-én. 14.-én vittem Miskolcra, 16.-án hozták haza az autót
Közben beszéltem telefonon a nyíregyházi márkaszervizzel is, ők is vállalták de egy egész napos munkának tervezték. ??? 08.21-re volt időpontom, de ezt aztán lemondtam. Egyébkén nem nagy volt a repedés, mielőtt elindultam Miskolcra feltöltöttem a tartályt és Miskolcig nem fogyott semmit.
A munkadíj 20000Ft volt, az anyag 15000.
152500 Km.
2018.06.06 151560Km.
Az akkum már egy ideje haldoklott. Ez abban nyilvánult meg, hogy télen ha egy hétig nem volt beindítva, akkor indításkor kikapcsolta az utasoldali légzsákot, sőt egyszer a VDC-t is.
A Start Stop rendszer is ezért nem működött, amit egyáltalán nem bántam.
Érdekes, de az önindító jól indította a 2.0-ás motort. Az akku fesz. 12,3V volt már legalább egy éve. A neten rendeltem egy Exide Prémium 72Ah, 720A akkut, a csere után a szokásos ismerkedés a computerrel, majd helyre állt a rend. Ismét küzdhetek a Start Stoppal!!! A régi akku élt 7év 8hónapot.