Mutasd

>> Egyéb2019-09-03

A lökhárító már régen kész, kapott az autó egy új pajzsot, ma végre megjött a rendszám is. A festés miatt le kellett venni a rendszámtartót, de a fólia rendszám miatt ez csak úgy lehetséges, hogy a rendszámot átszúrva kell kivenni a csavarokat. Tehát sérül a rendszám. A pajzs nem pont olyan mint az eredeti, és mivel ezen nincs jelvény, a régi jelvény akartuk át rakni. Na ez aztán egyáltalán nem sikerült. A jelvény csak úgy jött le, hogy teljesen használhatatlan lett, kuka.
Rendeltünk Erhardtól jelvényt, de ez még nem jött meg a mai napig sem?!

 
>> Esemény2019-09-03

2019.06.07.-én délután Miskolcon, a kertészáruház mögötti parkolóban belém tolatott egy régi Opel Astra. Én nem voltam a helyszínen, a feleségem ült a jobb elsőben. A fiatalember elismerte a felelősségét, kitöltöttük a bejelentőt. A lökös kicsit behorpadt, a pajzs pedig eltörött.

 
>> Autóápolás2019-09-03

Levettem a bal első doblemezt, kevés sár volt alatta, és itt még nyoma sincs a rozsdának! Itt is befújtam alvázvédővel.

 
>> Szerviz2019-07-27

Elhatároztam, hogy én fogom kicserélni a levegőszűrőt. Mikor megvettem az autót, az első olajcserekor légszűrőt is cseréltek, akkor láttam,hogy hol van.
Na de az már rég volt, nem emlékeztem rá pontosan. Ezért levettem a jobb első kereket, a doblemezt, majd ezután az első haspáncélt (motorvédő burkolat). Mind ezt csápos emelő vagy akna nélkül, csak úgy az udvaron, a gyeprácskövön!!! Na ez volt az utolsó.
Szervizben ahol felemelik az autót, percek alatt meg van. Jó drága egy ilyen légszűrő, a szűrőn lévő filcet felemelve a papír még olyan, mintha új lenne. Ennek az akciónak a legnagyobb haszna az volt, hogy a doblemez alatt felgyűlt sarat kitakarítottam, és alvázvédővel bekentem. ezt meg fogom csinálni a másik oldalon is. A km óra 13km-rel többet mutat, mint amikor a csere történt, mert azt a képet már Felsőkelecsényben készítettem. 2019. 07.25-26.

 
>> Szerviz2019-07-27

Kivettem a pollenszűrőt, kivertem belőle azt a pár darab falevelet, ami belekerült, kiporszívóztam, ezt én még nem cserélem.

>> Szerviz2019-04-28

Kiégett a jobb első tompított. Kb 1-2 éve lett cserélve, de csak most vettem észre, hogy akkor ezt nem írtam a blogomban. Az akkor berakott izzó egy kínai gagyi volt (mondom ezt így utólag) mert többnyire nappal járok az autóval, a nappali fény be van kapcsolva, akkor hát hány órát üzemelhetett ez az izzó?
A most berakott izzóról itt egy kép:
Megpróbáltam kivenni a lámpát, de nem sikerült. Így aztán megint lefotóztam az izzót, bent a helyén, így látni, hogy hol kell nyomni a rúgót, ami az izzót fogja. Már 30 évvel ezelőtt is hasonló módon rögzültek az izzók, csak a hozzáféréssel van a baj
2019.04.27. Szombat. 159153km.

 
>> Tuning és extra2019-01-19

Rendeltem 4db kilépőfényt az AliExpress oldalán. Kb 2hét múlva meg is jött. A beszerelés egyszerű, a gyári lámpát ki kell pattintani, az újat pedig be a helyére.
Azért volt egy kis gond. Az egyik lámpának a nyák lapja nem volt tökéletesen rögzítve, és amikor össze dugtam a dugasszal, nem csatlakozott össze a kani és a koca.10-15 perc el ment vele amíg rájöttem, hogy miért nem működik. A képen az új lámpák doboza, és a régi lámpák látszanak, a második képen a hibás lámpa (azt hittem, hogy valami kontakt hiba), a harmadikon a hátsó ajtó, az utolsón az első ajtó látszik. A hátsó ajtó képe jobban tetszik.

 
>> Egyéb2018-12-02

2018.12.02. Km óra állása:155490. Pont egy évvel ezelőtt volt olajcsere, 9073Km-t mentem egy év alatt. Most jöttünk haza Pestről, az autó úgy működik mint egy Doxa óra!!
Olajfogyás nulla, azaz 0!!!!

 
>> Szerviz2018-10-04

Egy vasárnap reggel indultunk volna valahová, tolatok ki az autóval, látom, hogy tócsa van a linóleumon! Motorháztető felnyit, a kiegyenlítő tartályban víz nincs, EGR hűtő fedele vizes. Infarktushoz közeli állapot, de legalább egyértelmű volt,hogy hol a hiba.
Az alkatrészt már kb egy éve megvettem Erhardtól, csak egy szerelő kellett volna. Az Alfás szerelőm nyaralt, a helybéli szerelő 3 hét múlva vállalta volna.
Szerencsére az utcabeli Alfásnak a miskolci szerelője elvállalta és pár napon belül megoldotta a problémát.
Történt mind ez: :2018.08.05.-én. 14.-én vittem Miskolcra, 16.-án hozták haza az autót
Közben beszéltem telefonon a nyíregyházi márkaszervizzel is, ők is vállalták de egy egész napos munkának tervezték. ??? 08.21-re volt időpontom, de ezt aztán lemondtam. Egyébkén nem nagy volt a repedés, mielőtt elindultam Miskolcra feltöltöttem a tartályt és Miskolcig nem fogyott semmit.
A munkadíj 20000Ft volt, az anyag 15000.
152500 Km.

 
>> Szerviz2018-06-11

2018.06.06 151560Km.
Az akkum már egy ideje haldoklott. Ez abban nyilvánult meg, hogy télen ha egy hétig nem volt beindítva, akkor indításkor kikapcsolta az utasoldali légzsákot, sőt egyszer a VDC-t is.
A Start Stop rendszer is ezért nem működött, amit egyáltalán nem bántam.
Érdekes, de az önindító jól indította a 2.0-ás motort. Az akku fesz. 12,3V volt már legalább egy éve. A neten rendeltem egy Exide Prémium 72Ah, 720A akkut, a csere után a szokásos ismerkedés a computerrel, majd helyre állt a rend. Ismét küzdhetek a Start Stoppal!!! A régi akku élt 7év 8hónapot.