Tagok >> Németh Lajos >> 145 1,6i.e. L Junior >> Blog
- Típus:145 1,6i.e. L Junior
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Verde Caraibi
25 évvel ezelőtt ezen a napon gördült le a gyártósorról. Boldog szülinapot :)
A téli álom után ma őt is kihoztam a garázsból. 6 hónap alvás után is úgy indult, mintha tegnap parkoltam volna be.
Lemostam, kitalarítottam és mentünk egy nagyobb kört. Óriási élmény volt. Zene sem kellett, csak a szépen duruzsolú boxer motor és a Supersprint kipufogórendszer fantasztikus kórusa. Teljesen elérzékenyültem tőle :) Már nagyon hiányzott az autózás vele.
A nyári kerekek majd a jövő héten kerülnek fel, arra ma már nem volt erőm. Minden szigorúan maszkban és gumikesztyűben történt és igyekeztem kerülni az embereket.
A krúzolás után vissza is vittem, őt nem hagyom kint a szabadban. Május 21-én lesz 25 éves.
A 3. kép azon ritka pillnatok egyike, amikor mindhárom kispajtimat egy fotón tudtam megörökíteni. Ignác viszont úgy néz ki besértődött, mert csak a hátsóját mutatta.
Többnyire hetente átmegyek (kb. 400 m-re van a házunktól) megnézni mi a helyzet a "barlangban". A tappancs nyomokról kiderült, hogy egy macsek partyzott az autón, de amióta ponyva van rajta nem mer a közelébe menni.
Hetente be szoktam indítani. Ez kb. 5 perc járatást jelent, de mostanra teljesen lemerült az akksim. Kénytelen voltam kiszedni és hazavinni feltölteni.
Legközelebb a földbe csavarozott parkolásgátló vackot is fel fogom szedni.
Elegem lett a kis köcsögből, aki mindig összemászkálja az autót. A tegnapi nyomok alapján hozta a haverjait is, nagy party lehetett.
A téli álmot egy (a tappancsnyomok és a sz@rkupacok alapján) nyest zavarta meg. Játszótérnek szemelte ki az autót. Szóltam a hely közösképviselőjének, mert ez hosszútávon nem csak az én, hanem az ott parkoló többi autó tulajdonosának is gondot fog jelenteni.
Az utolsó utáni pillanatban sikerült egy teremgarázs beállót találnom. 7-8 perc sétára van a lakásunktól egy csendes, nyugodt környéken. A mélygarázsban összesen 12 hely van. Az egyik sarokban egy leponyvázott veterán is pihen. A méretei alapján valami klasszikus amerikai autó lehet.
A beálló parkolhatósága borzalmasan rossz :D Viszonylag szűk folyosón lehet középen közlekedni, két oldalt pedig a parkolóhelyek. Szerencsések akik az elején "laknak", mert könnyen visszatolat a helyére. A leghátsó helyekre viszont tolatva érdemes lemenni, mert odalent a szűk hely miatt nem lehet forgolódni, ha pedig orral állnék be és mellettem és szemben is parkolnak, akkor esélyem sincs berakni. De majd ráérzek a trükkre... örülök a helynek, a közelségének és az elfogadható árnak. Akár naponta rá tudok majd nézni.
Ha száraz idő lesz, akkor még egy mosásra és waxolásra felhozom. Utána április végéig, amíg nem lesz masszív 20 fok nem hozom ki a zord, nyirkos időbe.
Mikor a Giulietta után ülök át Alfiba, minden egyes alkalommal újra átélem első találkozásunk, első közösen megtett pár km-ünk pillanatait. Hihetetlenül, fantasztikusan óriási élmény: a boxermotor semmivel össze nem hasonlítható hangja, a Supersprint kipufogórendszer halk duruzsolása, a tökéletes úttartása, feszes futóműve és brutálisan közvetlen kormányázása. Az Univerzum legmegbízhatóbb autója - lassan 25 év után is.
Sokszor néztem furcsán azokra az ismerőseimre, akik megkértek vigyem őket egy kört Alfival: nem lehetett letörölni a vigyort az arcukról és bepörögtek mint egy megkergült kisóvodás amikor végre megkapja hőn áhított játékát.... de már értem, mert újra visszakaptam ezt az érzést.
Kerékcsere közben az egyik szomszédunk odajött beszélgetni, miközben a családját várta a parkolóban. Amikor felkerültek a téli kerekeim megkérdezte van-e elektromos pumpám. Mondtam neki, hogy nincs. Azt mondta nem baj, akkor várjak pár percet és lesz :) Pár perc múlva vissza is jött, egy még fóliás csomagolású elektromos pumpával. Nagyon örülök az ajándéknak. A kerekeket pillanatok alatt fújta fel, tökéletes kis eszköz.