Tagok >> pettinke >> Montreal 2.6 V8 >> Blog
- Típus:Montreal 2.6 V8
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1971
- Színe:Nero
Lukrécia csodaszépen lepucolva áll az Oldtimer Expon az Alfarium standján, arra várva, hogy holnaptól vasárnapig kíváncsi szemek vizslassák és fotósok kukucskálják :-)
és igen, 1/2 év vadászat után sikerült megszerezni az utolsó hiányzó alkatrészt - az ablakmosó tartályt :-) egy Ford-feliratos volt beépítve, ami érthető módon sértette az összhangot... viszont ilyen tartályt semmilyen más Alfába nem szereltek, utángyártott sincs. gyakorlatilag csak kihalásos úton (értsd: bontott autóból) lehet hozzájutni. végül sikerült!
kollégák persze nem értették, miért virulok egy koszos műanyag doboz miatt, amin még a motor sem biztos, hogy működik ... (egyébként működik, 2 csepp olaj után nem is zörög :-) )
megjavult dolgok az utóbbi hetekben:
- egyedileg legyártásra került a befecskendezőt vezérlő termoelem, sikerült feltölteni, működésre bírni és be is építeni. a stabil alapjárat problémája ezzel teljesen nem oldódott meg, de legalább már nem köpi tele a gyertyákat a motor :-)
- bekerültek a hátsó ajtó teleszkópjai, ráadásul a magyar ipar támogatásával, mert Egerből sikerült méretre pontosan utángyártott, és az eredeti helyébe jól illő darabokat rendelni
- némi pátyolgatás hatására megjavult a feszültségszabályzó relé, viszont cserébe kiderült, a generátort fel kell újítani, mert ő a másik felelős a nem kielégítő töltésért
- csodaszép eredeti, krómozott Campagnolo kerékanyákat sikerült beszerezni! (fotó copyright: Alfarium)
hát így haladunk... nemsokára kell mégegy próbautat tartani, mert a hűtővíz csepegését ki kell deríteni, mennyire súlyos, és honnan is jön.
és igen!
elmentünk futóművet beállíttatni Ali76-al (www.alfarium.com), aztán pedig ... huss, próbaút! még van mit csinálni, de már alkalmas volt a fenevad egy alapos megjáratásra.
valami hihetetlen, lábremegős, és szavakba nem önthető az élmény, hogy egy 40 éves és mégis ordas módon durva autót terelgethet az ember az úton. a látvány kívülről pedig szürreális, a magyar forgalomban élőben látni Lukréciát.
szinte mindegy, melyik fokozatban vagy, a motor húz, és ha odalépsz, valami pályaversenyt idéz a hangja...
most még a motor - váltó - beltér szentháromságot kell kicsit rendberakni, és tavaszra készen is vagyunk.
próbaút videó
fent a hátsóhíd, egyúttal előkerült az első igazán rossz új alkatrész: kiderült, hogy a vadiúj hátsó kézifék kábelek rövidek :-/ "beanyáztam" a szállítónál, várom a választ. jövő hétre az autó gurulni fog, addigra lesz fék is :-)
Lukrécia felbakolva, első futó széjjeldobva :-) Ali lelkesen dolgozik, jövő héten mennek az alkatrészek szemcsézésre meg szinterezésre, aztán új szilentekkel összerakódik a futómű és felújításra kerül az első fék.
aztán sor kerül a hátsó tengelyre.
ha minden jól megy, jövő hét elején megkapom a lengéscsillapítókat, és ezzel minden alkatrész előállt a futómű + fék teljes felújításához. meg van ez-az a beltérhez is.
Aliék már talán az új műhelyben tudnak hozzáfogni, ha "lábra állt", akkor el lehet kezdeni tesztelgetni, mit kell javítgatni a motoron, mert pl. "elmászik" az alapjárat. folyt. köv. :)
megjött az első megrendelés, a komplett kipuff rendszer. Aliék félig fel is rakták, illik a helyére :)