pettinke - főkép
>> Tuning és extraAlfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2020-04-12

már nem emlékszem, honnan, talán egy német fórumból derült ki, hogy létezik utólagos Android Auto / Apple Carplay megoldás a 2018 előtti Giulia / Stelviohoz. (aki nem tudná: ezekhez nem lehetett rendelni, és utólagosan szoftveresen sem frissíthető a gyári egység, csak cserélni lehetne újabbra, ami egyrészt drága, másrészt macera, mert a kocsi VIN-jével is össze kéne hangolni, szóval mindenki elzárkózik tőle...)

kétféle Európában kapható megoldást ismertem meg, az egyik az Eng-Custom nevű olasz cégé, ezt már lehet rendelni tavaly óta, illetve a svájci HPF is reklámozgat valamit, de jelent pillanatban nem akarják még árulni :-)

a nagy otthon maradásban elszántam magamat, és megrendeltem az Eng-Custom cuccát, azzal a felkiáltással, hogy úgyis ki lehet nyom nélkül szerelni, ha egyszer visszaadom az autót (ami lízinges...). (egyébként tényleg, és teljesen plug&play minden).

az első meglepi a megrendelés után ért: másnap(!) csöngetett a futár. az első képen a csomi tartalma van.
kellett pár nap elteljen, mire lett elég idő a beszerelésre is, de most húsvétkor végre ráértem.

vigyázat, én most Stelviot szereltem, de a Giulia kb. teljesen ugyanígy megy.

első lépésként a pedálok fölötti vizszintes burkolatot kell kikapni, 3 torx csavar kell kitekerni, a lábszellőzés kürtőjének patentjét kioldani, és aztán néhány klipsz feszegetése után előre felé kirángatni. (2. kép) baloldalt az OBD csatlakozót kell még kipattintani a panelből, hogy teljesen le tudjuk venni. a lábtér szellőző csatornájához fel kell nyúlni rendesen, hogy tőből kiakaszthassuk, vigyázzunk, mert elég silány anyagból van.

ha ezen túlestünk, a gyári egységet kell kiszabadítani, alulról 2 torx csavart kell kitekerni (3. kép), és lefelé kiesik (a balabbik csavar egyúttal azt a mini konzolt is fogja, amibe a burkolat egyik csavarja megy)

innen lehet vezetékezni a mellékelt szerelési útmutató szerint: a gyári modul fenekéből ki kell húzni a lila videó kábelt (reteszes csatlakozó) és a kombi kábelkorbácsot (kihajtós reteszes csatlakozó) és helyettük feldugni az új egység kábeleit. (4. kép) érdemes tanulmányozni az új egységen a csatlakozót, hogy hol, milyen reteszt kell oldani a gyári egységen a kihúzáshoz, mert - nekem legalábbis - nem lehetett kihúzni a helyéről, hanem felnyúlva, kvázi vakon kellett szerelni.

ha a két új csatlakozót bekötöttük, akkor jönnek a sallangok: lesz egy új mikrofonunk, amit én bontás nélkül felvittem az A-oszlop tetejére, a kédergumi mögé rejtve a kábelt (5. kép), be kell dugnunk a BT modult a kábelkorbácsba, fel kell szerelni a WiFi antennát (Carplay-hez), és lesz egy új USB aljzatunk is.(6. kép)
itt van válaszút: valahová lógni hagyod a lengő aljzatot, vagy - ahogy én is - a gyári helyébe rakod, ami a középkonzolon a klíma tekerők alatt van. ki kell a kis panelt feszegetni, 2 klipsz fogja oldalt. adnak hozzá olyan speckó toldót is, amivel a gyári aljzatba lehet kötni (7. és 8. kép). a toldó kábelt kis ügyességgel le lehet tolni a konzolon keresztül úgy, hogy pont a lábtér szélére érkezzen.

be kell még állítani a gyári képernyő méretét az új egységen a kis DIP-kapcsolók segítségével (kicsi vagy nagy)

összeszerelés előtt ki is lehet próbálni az új kütyüt. elsőre minden a réginek tűnik, a gyári rendszer egy-az-egyben megmarad. a sebváltó alatti tekerentyű melletti MENÜ gombot hosszan (3 mp) nyomva azonban váltani tudunk az új rendszerre! fel lehet jelentkeztetni a BT-ra a telót, illetve ki lehet próbálni, működik-e az új USB kábel. (9. és 10. kép)

a BT-modulon egy kis kapcsolóval aktiváljuk a párosítást, és a gyári egységgel az új kütyüt pároztatjuk, mintha telefon lenne (aztán a kapcsolót visszaállítjuk)

szereljünk mindent vissza: a gyári egységet csavarozzuk vissza a helyére, rá pedig kétoldalas ragaccsal tegyük fel az új dobozt és arra a BT modult (3. és 11. kép). helyezzük a WiFi antennát (van rajta ragacs eleve), rendezgessük el izlésesen a kábeleket, (mikrofon, USB, korbács többi része), küzdjük vissza a szellőző csatornát, és erőltessük helyére a takaró panelt (bedugni mélyen a helyére, jobb oldalt a kárpit mögé kell ugrasztani, aztán berángatni pozícióba), rögzítsük a kötőelemeket.

hát ennyi ... maga az összekötés tényleg egyszerű, de mire mechanikailag eljutunk odáig ... addig fel lesznek némi aprószentek emlegetve.

kommentek: ez egy szükségmegoldás, de azok közül szerintem egy elég profi. képes még arra is, hogy ha az új egységé a képernyő, akkor a megtekert klíma gombokra felteszi a képernyőre a klíma állását. nyilván tolató kamera, egyéb rendszerüzenetek ugyanúgy működnek. ahogy már mondtam, megmarad teljesen a gyári egység minden eleme, funkciója is, és visszaválthatsz bármikor. akár hallgathatod a rádiót is, miközben a képernyőn a Waze van. az új egység hangjait úgy tudod elővarázsolni, hogy a gyári Media playerben az AUX funkciót választod (vagy ha a BT modult pároztattad, és éppen az kapcsolódik, nem a telód, akkor azt).
még a telefónia részt meg az Apple Carplay-t Wifin nem próbáltam, de arra is nemsokára sor kerül.

 
>> SzervizAlfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2020-02-14

33800 km, olajcsere, szűrőcsere, stb.
újabb 1 évig nyugi van

 
>> SzervizAlfa Giulietta 1750 TBi Q.V. // 2019-11-05

venni kellett a török borzalom helyett új téli gumit, illetve fel kellett újíttatni a 17"-es szettet, mert lapokban vált le róla a szinter a sómarás miatt. ha már egyszer, akkor a QV egyéb elemein (tükör burkolat, pajzslécek) meglévő grafit színt kapja meg. elég dögös lett :-)
guminak a 240 lóhoz a Conti TS-t választottuk, egyelőre nagyon jó az autó, a ballonosabb kerék is jót tesz a budapesti utakon.
alul vannak a before > after képek

a reggeli hideg remegés nem a váltótól, hanem a fázó motortól van - át kell néznem az alapjárati vákuumcsöveket, de már mástól is az az infó jött, hogy a turbó reggel ilyen :-)

 
>> SzervizAlfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2019-10-29

gumicsere volt ma, felkerültek a Hankookok.
km: 31423

 
>> EseményAlfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2019-08-18

éppen az újszülött fiunkat hoztuk haza a kórházból, mikor átfordult a 30 000-en a számláló :-)

 
>> EseményAlfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2019-05-09

Zolitól kezembe kaptam a kulcsot, cca. 20e km van az autóban, 2018 januárban vette át.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super 2.2 diesel 180LE Aut. // 2019-05-05

hírét vettem, hogy a súlyos pénzekért extraként árult automata távfényt egyszerüen aktiválni lehet OBD-n keresztül, ha van az autóban gyalogosvédelem, mert ahhoz kell a radar és a kamera.
s valóban :-) kis bonyodalom után sikerült, és müködik!

 
>> SzervizAlfa Giulietta 1750 TBi Q.V. // 2019-04-30

kapott új szoftvert a Uconnect, az MP3-kezelés jelentősen javult.
kapott új szoftvert a TCT váltó, reméljük, a reggeli rángatás megszűnik (a gyertya csere nem járt eredménnyel)

 
>> SzervizAlfa Giulietta 1750 TBi Q.V. // 2019-04-26

csak, hogy nyoma legyen és ne felejtsem el.

megvétel után, még éppen 100e alatt volt vezérlés + vízpumpa + olaj + minden szűrők.

kapott nyárra 2 db új 18"-as gumit, a téli 17"-es felniket viszont el kell vinni felújíttatni, mert szétmarta őket a só, és hámlanak. meg majd ősszel a török gumi helyett valami normálisat kell venni...

most 103e felé rángatott az alapjárat reggel hidegen. a gyertyákban olyan 50e van, elvileg 60e a gyári periódus, de Évi sokat dugózik városban, meg ez a motor érzékeny is erre, ma kapott új gyeryákat, meglátjuk, mennyit használ.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super 2.2 diesel 180LE Aut. // 2019-04-23

kezdetektől idegesített a rendszámtábla felszerelése, a tartója, a konzol, de főleg az, hogy az első radar állandóan szellemeket látott miatta, pedig a rendszámtábla tartó keretet száműztem korábban, és csak a gyári konzol volt már meg.

mivel a lökhárítót a gyári konzol miatt már megcsavarozták egyszer, nem fájt a szívem (egyébként is, a kétoldalas ragasztó meg a fényezést szedi le maga alól), szereztem kék+fehér takarófejes csavarokat, ledobtam a konzolt, és a táblát direktben a lökhárítóra erősítettem. a hosszú hétvégén megtartott tesztek alapján kijelenthetem, hogy ez az üdvözítő megoldás!