A múlt héten vettem 4db használt Barum Polaris3 225/50 R17 98H XL gumit. A gyártási dátumuk 2014 31.hete, profil mélységük 7.5mm-es. Végre használhatom rettegés nélkül a vasat. Nem kell aggódnom a nullára kopott még gyári(!) nyári mintás Michelinek miatt. A jobb hátsón egy vadi új Pirelli volt amihez jövőre veszek 3 ugyanolyat.
Ma felraktam a vadi új Continental ContiWintercontact TS850-es gumikat. A nyári kerekeket letisztítottam, majd elraktam téli álomra. A tavasszal vásárolt Conti PremiumContact 5 gumikon sérülés nincs, szépen egyenletesen vannak kopva, profil mélységük 6mm 11ezer km-t futottak idáig.
Ma felraktam a tegnap vásárolt új gumival szerelt nyári kerekeket. Contonental ContiPremiumContact 5 215/55R16 93V méretű/jelzésű gumik kerültek rá. A télieket holnap letakarítom felnitisztítóval, majd gumiápolóval lekenem és elrakom a következő és egyben az utolsó téli szezonjukra.
A héten végre túl lettem a két első sárvédő rozsdásodó alsó peremének a javításán. Ami a gyárilag nem a helyére felragasztott védőfólia hiánya miatt következett be. A találkozókon néztem a többiek vasát, akinek a helyére sikerült a fóliát felrakni annak megvédte a küszöböt az idő vas fogának a nyomától. Kiszerelésre került a belső kerékdob, de alatta korróziónak nyoma sincs így ott kapott alvázvédőt, kívül pedig rozsdátlanítás, festés, lakkozás + felszerelésre került 2db gyári első sárvédő gumi, ami tavaly óta pihent a garázsban a polcon. Ezután már nem keni össze az oldalát a legkisebb szemerkélő esőben sem + télen a sós latyak nem a fém sárvédőre rakodik hanem a gumira. A 7. képen jól látszik hogy nem lóg ki a kaszniból így a vas karakterén nem változtat. Szerintem több a haszna mint amennyit esetleg módosít az összképen, de ez is gyári kiegészítő tehát ALFA így csak jó lehet :-) Már tavaly ősz óta húztam, halasztottam mert nem akartam megválni szeretett vasamtól egy napra sem, de győzött a józan ész: Hé Koma tovább nem húzhatod ha igazán szereted. Már pedig imádom még midig:-)