Ravlik - Alfa Amore: Az internetes Alfa Romeo közösség

Mutasd

>> Egyéb2007-11-08

.

 
>> Egyéb2007-11-02

.

 
>> Egyéb2007-10-18

Innen megcéloztuk Monte Carlo-t, de most már nem teketóriáztunk... és autópályáztunk. Ez Pisától MC-ig Genován keresztül mintegy300 km-t jelent, amire úgy készültünk, hogy egy hosszú unalmas napnak nézünk elébe, de tévedtünk..

Genováig sem unatkoztunk, hiszen az autópálya a tengerpart mellet haladt és lenyűgöző, virágzó Leander rengeteg övezte mind a szélein, mind a felezősávban.

Ámde, Genovától... hmmm de szép is volt. Kanyar, kanyar, kanyar, alagút, viadukt, kanyar, alagút, kanyar, viadukt....és így tovább a gyönyörű Ligur tenger mellet, amiről érdemes tudni, hogy végig a tengerpart mellet hatalmas sziklákra épűlt települések tornyosulnak magasan a tenger fölé és szerintem az egyik leggyönyörűbb része az Országnak.

Egy kicsit visszakanyarodva a kanyarokra, na itt aztán lehet kergetőzni rendesen, bár azért az emberben benne van a félsz, hogy jó messze a Szülőföldtől igencsak drága "buli" gombócra törni a vasat és a kórházi ellátás sem occó (érdemes biztosítást kötni, ha valaki rászánja magát egy ilyenre(10e HUF 2fő +Asistance(autómentés)/10 nap))! De azéé nem is igazi benzinvérű ember, aki meg tudja állni, hogy ne próbálgassa a határokat, vagy, hogy ne tesztelje mit is tud a vas főleg, ha 1-2 propellerest kell alázni, vagy a nyugat felé egyre sűrüsödő Ferrari forgalomból a bátrabbak bajszát lehet huzogatni...!:)))

Ezen a szakaszon visszafelé egy astony martinivel kergettük egymást, de feladta...!!!! :-)))

Aztán MC...ami szép-szép de az egyetlen nagy élményt mégis a város közepén található szabadtéri uszodában, a hosszú út porának leöblítése jelentette számomra!(beugro 17h után 2.-€ ) Ja meg az egyetlen vitorlás a sok exhibicionista, rongyrázó, milliárdos giccsesebbnél-giccsesebb jaktnak csúfolt totemei között...! Persze ízlések és pofonok!

Az esti fürcsi után elhagytuk a monacoi adóparadicsomot, és visszatértünk a gyönyörűséges Itályába. A határ melletti településen Ventimigliában campingeztünk és bár nem sok hely volt a nem túl nagy sátrunknak, beszorítottuk magunkat a fullon lévő "Roma" nevezetűbe. A GPS-nek tul. kép. ez volt az egyetlen valamirevaló funkciója, hogy az esti keresgéléseket nagyban megkönnyítette.

folyt. köv.

 
>> Egyéb2007-09-01

.

 
>> Egyéb2007-09-01

.

 
>> Egyéb2007-09-01

Cikk alant:

 
>> Egyéb2007-09-01

Velencéből az utunk a pirosruhások paradicsomába Maranellóba vezetett!

Hála Istennek, innentől már csak ragyogó napsütésben nyeltük a kilómétereket! Bologna érintésével jutottunk el a Modena melletti kis faluba, ahol a "nagy(obbik)testvér" főhadiszállásától nem messze található Galleria Ferrari zömében Rosso, négykerekűi lakói fogadtak bennünket. (belépő: 14.- €/felnőtt)

A 2002 és 2004 -es bajnok Gép mellet Nikki Lauda (túrbós), Gilles Weilleneuve, Alain Prost, Gerhard Berger és még sok "Hős" legendás gépeit csodálhattuk meg a földszinten. Megannyi gyönyörűen kidolgozott és zseniális V10 illetve V12-es motorblokk között amik az esztétikai élmény mellet iszonyatos teljesítményükkel hagytak sok látogatót tátott szájjal bámészkodni hosszú perceken keresztül!

A kezdeti sokkból ocsúdva, kezdőthetett a nyálcsorgatós fázis kis túránk folyamában ami a fizika törvényeit meghazudtolva ezúttal felfelé vezettek a közúti járművek birodalmába, szóval az emeletre!
Ezek az emberek azért gyártottak közúti járműveket, hogy azok eladásából fedezni tudják a versenyautók fejlesztését... kemény!

Ettől függetlenül nem látszik rajtuk, hogy csak másodlagos tevékenység alantas végtermékei lennének! Azt viszont ki lehet jelenteni, hogy ezekben a gépekben a sok, manapság divatos elektromos kütyü és a maszírozós, hűthető-fűthető bőrkanapék nem igazán lelhetőek fel, egészen a legutóbbi "divat", az F430-as szériáig. A Testarossa -ban még klíma sem volt!!! Az F50 -esnél még a Suzuki GL is nagyobb komfortot kínál. De amire csinálták őket az nem is annyira ezekről szól!

Ezek inkább a versenypályáról adaptált igazi telivérek! Olyan műszaki tartalommal, ami egy kicsit is benzinvérű látogatót, azonnal rabul ejt. Az Ollahnak tátva maradna a szálya az Enzo fékjétől !! én is így jártam...

Levezetésként pedig, kicsit felboncolt motorok társaságában csodálhattuk meg többek között a Ferrari Boxer kompozíicóját, valamint a nyers öntény Hengersort és a Nyers Hengerfejet.

Miután kb. 2 órát nyáladzódtam, kellően megéheztem és a múzeum melletti a Maranelloi Ferrari klub -nak is helyt adó "büfében" ettünk egy kis pastat és caprese-t, Kimi és Massa dedikált képeinek társaságában...

Az irány Pisa volt, a gyönyörű toscanai hegyek között...

Folyt.köv.

 
>> Egyéb2007-08-28

Cikk, alant.

>> Egyéb2007-08-27

Az indulást,

péntek estére időzítettük természetesen arra a péntek estére mikor elmosta a fél országot az eső! :) A XENON lámpák aznapi aplikálási kálváriája után, már csak 1 dolog volt, amit nem szerettem volna az pedig az eső... no de ez minket egyátalán nem tántorított el, legfeljebb egy órás kényszerpihenőt eredményezett.
Erre pedig azért volt szükség mert a folyamatos törölgetés ellenére átláthatatlanul bepárásodott a szélvédő és az összes létező üvegfelület. Hát kifelé menet nem akartam betenni az árokba a gépet...

Ausztriában matricásak az autópályák, bár ott is egyfolytában felújítanak és lezárnak az itthoni 4 napos árán 10 napig autókázhat a pályákon a polgár!
Kifele az első 500(!!!) km után álltunk meg Ausztriában tankolni és még csak fél alatt volt a mutató (OK nem "szimetrikusan" mér a műszer, de szerintem 650-680 km lehet a hatótávolsága a GTV 2.0 TB +Sqadra tuning konfigurációnak.

A sebességünk az egész túra alatt hivatalosan 130 Km/h volt (azért az átlag valahogy mégis 160-170 közé eset miután utána számoltam. nem értem...) :) ilyen sebesség mellett ez a fogyasztás hmm...nem gondoltam volna 9.5 -9.7 !!!

Az első állomás Lido di Jesolo volt ahol az egész éjjszakai vezetés után egy kis pihenést terveztünk a tengerparton...aha majdnem sikerült. Az eső természetesen itt is esett így a velencei kirándulás mellett döntöttünk a Kedvesemmel és bele vetettük magunkat a szűk sikátorok valamint csatornák labirintusszerű csodájába!! Térkép a parkolóházban 2.- € (megéri!)

A Parkolóban a kulcsot a kocsiban kellet hagyni, hogy átálljanak a szűk hely miatt...első olvasatra egy kicsit úgy éreztem megerőszakolnak és össze is különböztem a szint "felelősével" de mivel "megnyugtatott" hogy ő mindig ott van és vigyáz rá, hát mit volt mit tenni otthagytam a kocsit benne a kulcsal.

Szállás Velencében 2 fő reggelivel az Óvérosban (Ivano -nál (Fondamenta Pagan) mindenkinek csak ajánlani tudom, aki megvan dzsakuzi és velnesz nélkül): 85.- €/ éjszaka

folyt. köv.


>> Egyéb2007-08-26

Hát megjártuk...

de ezúttal minden gond nélkül, hibátlanul muzsikált a GTV!!!
Nem mondom, hogy minden félelem és aggodalom nélkül vágtunk bele ebbe a Velencét-Maranellot-Toscana-t-Pisát(Gy.k.:pízát)-Monte Carlo -t-Brescia-t érintő utazásunknak! Bár előtte átnéztem és nézettem a gépet,... de azért köztünk maradjon, egy 11 éves Olasz járműről van szó!

Részletes beszámolót tervezek készíteni a túránkról, előjáróban annyi, hogy felemelő érzés volt ennek a gyönyörű kocsinak a volánja mögül látni azt a gyönyörű országot ahol született.
Ja, szinte minden Alfa - Argento. Rosso -t egyet sem, nero-t elvétve, bordót és kéket 1-1 -et láttunk....(!!!?)

Volt Ferrari múzeum, ferde torony, olasz riviéra meg minden...(Az Alfa múzeum egész Augusztusban zárva van!) :( szal a beszámolóig is egy pár kép izelítőnek :)