Egy hónapja kezdődött hogy ingadozik az alapjárat, és kormolt kicsit a gépezet. Ezt követően már üzemi hőfokon megállásnál gyakran felpörgött a motor fordulatszáma akár háromezerig is, no és a fogyasztás sem volt az ideális, nagyjából 12-13 liter lement a torkán. A tünetek igencsak lambda-szonda hibára utaltak, ami be is igazolódott, és ez azt jelentette hogy az EGY ÉVES lambda-szondát ki kellett cserélni (volt benne kb 7-8 ezer kilométer) . Most tökéletes ismét a rendszer, de az azért bosszantó hogy egy ilyen alkatrész -ami nem is olcsó- és csak ennyit bír...
Végre sort kerítettem a "B" típusú rendszám igénylésére, engedélyeztetésére. Az engedély megkapva, okmányirodában intézve, kb. két hét és végre nem a "csúf" nagy pléh rendszám lesz az autó orrán! :))
Csak hogy emlékezzek rá mikor cseréltem!:-))))
A régi már jó dzsuvás volt csoda hogy átment rajta a levegő!:-)))
A nemrégiben alumínium mintázatú fóliát kapó középkonzol megérett a frissítésre, mivel nem igazán tetszett az első elképzelés.Ez most javítva lett, és így már közelebb vagyunk az eredeti elképzeléshez, azaz egy kicsit hasonlatos lett az 56-os facelift elrendezéséhez ("színvilágilag") a középkonzol.
Az új felnik miatt kellett egy kis módosítást alkalmazni a hátsó sárvédő perem és környékén, hogy a magyar utakon alig felfedezhető rosszul megépített dilatációkon és egyéb huppanókon átmenve ne érjen bele a perembe a gumi!Ezt Hari mester egy speciálisan erre kialakított peremezővel orvosolta.Így már jobban használható lett az autó.:-)Egy kis szépítgetés is belefért még a mai napba, ami egy új fekete-króm alapú új oldalsó irányjelzőben mutatkozott meg.
Egy kis fóliás munka volt a mai napon a selesen.Kicsit kopott volt a "B" oszlop fekete része, ez kapott egy karbon mintázatú fóliát.A lökhárító pajzs mögötti része is gyári fekete lett végre, a szélvédő felső része kapott egy napellenző csíkot.Felkerült a négylevelű lóhere (Giulietta féle) is a megfelelő helyre.A belső középkonzol kapott egy "szálhúzott alumínium" felületet, de ez még módosítva lesz úgy érzem.:-))
Elindult az Alfás tavaszi élet, amit megünnepeltünk egy közös fotózással a térben és időben közelebb eső VS cartársakkal.:-))Néztünk egy jó helyet, adott volt egy profi "olasz vérű" fotós, no és három szép Alfa.Az idő természetesen kiváló volt, a tökéletes idillbe csak a "repkedő" pókok és a szintén repkedő és még ráadásul csipkedő szúnyogok (jó korán kezdik) zavartak be, de nem tudták kedvünket szegni.Egy szó mint száz remek volt, remélem a képek is hasonlóak lesznek!:-))
Időszerű lett friss olajjal megitatni a motort hogy jó erőben maradjon.:-))No ez ma meg is történt Selenia 20K-val.Át lett nézve a hosszbordás szíj ami meglepő módon (legalább is számomra) még teljesen jó állapotban van így 3 évesen is.:-))Csak a feszítő görgő gondolta úgy hogy ő már nem tud 100 százalékot nyújtani így nem érezte méltónak a további szerepvállalást eme remek szerkezetben.Nyugdíjazva, a lehetősség átadva a fiatal generációnak.Természetesen levegőszűrő és olajszűrő is kicserélve.Pillangószelep is lecsekkolva kicsit kitakarítva.Természetesen Grazie Hari maestrónak!:-))Az új szélvédő is tesztelésre került és nem ázik be.:-))
Mivel (hál' Istennek) hamarabb jött a jó idő mint vártam, ezért a mai napon felrakattam az új 18"-os nyári kerékgarnitúrát.A felnik PLW (ProLine) temékei a gumik a Pirellié (P zero rosso).Régóta vágyam volt ez a felniméret, még ha a magyar utak 90 százalékára nem is alkalmas.:-)(
No majd lehet veszek egy hétköznapi mászkálós autót rossz utakra.:-))
Új szélvédőt kapott a seles, mivel a régin volt egy kavicsfelverődés, meg annyira karcos volt hogy az már napsütésben zavaró volt.Az üveg Pilkington gyári beszállító terméke Alfa embléma nélkül, de ha nagyon hiányzik majd róla rajzolok rá egyet!:-))
A szélvédő alatti műanyag idom is hamarosan cserés lesz.