Rizzo - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-04-26

2012.04.14. 144989km
Ma kicseréltem a motorolajat a szűrőt és a gázolajszűrőt.
Olaj :MOBIL SUPER 3000 5W40 5 Liter 9000 Ft
Szűrő: Unix olajszűrő 685Ft
Gázolajszűrő: Armafilt 3065Ft
Sajnos az elődeim elég sok kókányolást műveltek az autóval.
Íme egy példa a fotón,de már vettema Fabory csavarboltban egy új csavart.
A legközelebbi cserénél kicserélem.

 

Az autót 2004 májusban láttam meg.
Az addig látott eladó GTV-khez képest nagyon jó állapotban volt .Kipróbálás nélkül megvettem. ár : 260.000 Ft
Addig volt csak minden szép amig ki nem fizettem és el nem indultunk haza.
Amikor elhoztam lábon kb: 200 km távolságból ,nem volt műszakija,csak a bal első fék fogott,akadt a váltó,nem húzott a motor,kotyogott a futómű,nem működött a világitás,az irányjelző és az
ablaktörlő.Persze este értünk haza és az eső is esett.
Sajnos ezek a tényezők csökkentik az ALFA GTV vezetési élményt de azért még maradt így is.
Az előző tulaj eljutott addig,hogy
körülbelül 2-3 évvel ezelött kilakatoltatta és lefényeztette.Kicserélte a tetőkárpitot.
Ettől kezdve garázsban állt. Ő Apu Nissanjával járt.Közben próbálta
több-KEVESEBB sikerrel rendbe hozni a
fennmaradó hibákat .Ez azt eredményezte hogy sikerült teljes káoszt
okoznia az elektromos rendszerben.De szerencsére nem javitotta tovább.
Javitva,(cserélve):ablaktörlő motor vezérlés,el. ablak,világitás,index,km óra
+összes műszer,duda,stb...
Felújitott futómű:gömbfejek (2), kormánygömbfejek (2),szilentek (2),
kerékcsapágyak (elöl),
Felújitott fékrendszer: féknyereg javitókészlet(4),főfékhenger(1),
gumifékcsövek (3),fékbetétek (4 garn)
Felújitott hengerfej:vezérműtengely (2),
szelepcsiszolás+ülés,hézagolás,pogácsák (8)Motortartó bak csere.
Javitott részben cserélt kipufogórendszer:hátsó dob csere,középsődob javitás.
Gyertya csere (4darab NGK),
gyertya kábel csere(5 darab),
elosztó pipa ,elosztó fedél csere.
Tetőkárpit csere.Termosztát csere.
Gumicsövek cseréje:fékvákum cső, benzincső,néhány hűtővízcső.
Kb. fél évet dolgoztam rajta hogy használható autó legyen.
2005. januárban leműszakizott .
A kaszni és a motor továbbra sem volt fényes állapotban a párom nem
szívesen tolerálta a hátsó ajtó hiányát.Sajnos itt elfogyott a lelkesedésem.
2005 márciusban Meghirdettem elkelt néhány nap alatt (remete tag vette meg)

 
>> SzervizAlfa 75 2000 Twin Spark // 2012-04-15

Vásárlás : 2001 május 110.000km +amit az elöttem birtoklók
visszatekertek (kb.: 100-150 ezer)
116700km olaj+szűrő csere
126000km fékbetétcsere elöl-hátul
126210km alufelni küllő mintás+új nyárigumi Dayton D200 vétel
126800 km 2002 május kipufogó csere a leömlötől a hátsó dobig
127000km váltótartó bak csere 2 első
127800km olajcsere+szűrő Valvoline Turbo V 15W40
130000km kipuf. old. vezérműtengely csere+ szelephézag áll (Novák alfaszervíz)
131000km levegő mennyiség mérő csere (bontott)
135000km hátsó kerékcsapágy csere
141000km 2002 november olajcsere+szűrő Valvoline Alclimate 15W40
fékolaj csere Agip DOT 4
váltóolajcsere Valvoline 80W90
143000km Hűtőfolyadék csere motortartó bak csere
145000km első bal alsó gömbfej csere +futómű áll.(Novák alfa)
150000km 2003 január vízpumpa csere, generátor felújítás, szíjfeszítő csere
2003 március középső hardi tárcsa csere
153000km 2003 május műszaki vizsga, első kerékcsapágy csere,
jobb fényszóró csere,
154000km 2003 június olajcsere+szűrő Valvoline 15W40 ,
légszűrő és szívócsonk tisztítás
2003 július váltócsere+ váltóolaj,kuplung csere, hátsó féktárcsacsere,+ fékbetét,féknyeregfelújítás
2003 szeptember futóműállítás
2003 október 163000km 8 gyertya, 10 gyulytáskábelcsere, 2 osztófej, 2 rotor, csere
2003 november 2 télikerék vásárlás
2004 január 168000km olajcsere+szűrő csere Valvoline High performance 15W40
2004 március főfékhengercsere
2004 május 175000km kuplung munkahenger csere
2004 augusztus 181000km VÉGZETES DÖNTÉS. ELADTAM.Pityunak a szomszédnak aki rá fél évre beszámíttatta egy IGNIS-be
(aki nem tudná az egy Suzuki) .
Mentségem csak annyi hogy mindenáron régi GTV-t szerettem volna mielött még a fiam megszületik.
Gondoltam később már esélytelen lenne.De megbántam a GTV nem lett szerelem , ezt pedig még mindig sajnálom.

 
>> EseményAlfa 155 2.0 Twin Spark // 2012-04-10

2012.04.08. 242197km
Ma eladtam az Alfa 155 2.0 T.SPARK 141 LE kocsimat.
7 évig és majdnem 1 hónapig használtam.
99 000km mentem vele .
Átlagfogyasztás 9.2 l/100km
610 000 Ft -t vettem
Alkatrészekre +gumira: 739 300 Ft-t Meg amiket nem írtamföl.
A kötelezőre ,súlyadóra kb.: 280 000 Ft-t
Gyorshajtásra összesen: 165 000 Ft-t költöttem.
A benzint nem tudom kiszámolni úgy változik az ára de a vételkor
247 Ft volt egy liter most meg 451 Ft
Összesen 2x kellett vontatni mind a kettő az én hibámból :
1.-gyertyacserénél megbolygattam a gyulytáskábeleket és nagyon rángatott,
nem akartam hazáig kínozni.
2.-régóta rongyos volt az ékszíj de halogattam a cserét, persze szakadásnál
fölcsavarta a főtengelyre.
Nagyon szerettem és már most megbántam az eladást de egyszerüen vágytam egy másikra.Ez van.
300 000 Ft-t vitték el.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-04-07

2012.04.07. 144860km
Egész télen nem akart a vízhőfok 70"C-nál föntebb menni,sőt ha álló helyben melegedtem a kocsiban, képes volt visszahűlni 50"C-ig.Remélem a termosztátcsere
(eps-facet) megoldja a problémát.Nem egy egyszerű mutatvány de ha már megbontottam ott sok mindent akkor kitakarítottam az egész szívó oldalt(légszűrőház, gumicsövek,intercooler, egr, pillangószelep).

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-04-01

2012.04.01. 144750km
Kicsit rángatott indulásnál, főként hátramenetben. Kicseréltem a váltó oldali motortartó bakot.
Megforrasztottam az elszakadt vezetékét a fékbetét kopásjelzőnek.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-03-31

2012. 03.31. 144745km

Már amikor vettem nyöszörgött, és lötyögött a jobb felső lengőkar.Pedig az elődöm azt mondta hogy elöl mindent kicserélt.Igaza is volt, új minden a szilentek mégis(trw) lötyögtek.Szerencsére az Adok-veszek-ben találtam két új 166-ból megmaradt
szilentet (OCAP)ami egyezik a 156-éval.A gömbfejeknek nem volt baja.A csere nem volt egyszerű:a gömbfej nagyon ragaszkodott a csonkállványhoz.Később pedig kipattant a rugóösszehúzó és orrba vágott (nagyon vérzett).

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-03-24

2012.03.24. 144356km
Nagyon kopott volt az első emblémám de újra sajnáltam kiadni 6-7ezret
De valaki itt hirdetett egy használtat 2ezerért .Lelakkozva egész szép lett,
remélem tartós lesz.A csere nem is volt túl nehéz, bár a ragasztó erősen fogja.A króm pajzsot óvatosan kiszedtem .Levettem a zégereket. Megfúrtam hátulról a jel mögött csak a krómpajzsot és a lyukon keresztül kitoltam csavarhúzóval a fészkéből a kopott emblémát.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-03-16

Még a szülinapomra kaptam a páromtól,a szép és érzékeny kárpitom védelmére
egy padló és csomagtér szőnyeg garnitúrát.Most hogy szép idő lett takarítás után
beraktam.

 
>> EseményAlfa 155 2.0 Twin Spark // 2012-03-06

241610km 16290Ft+585Ft
Lejárt a müszakim .Nem akartam a szokásos lehúzós autószerelő műhelybe vinni ,ahol 16k a vizsga 8k a munkadíj meg még a srácoknak is viritsak 5-10 ezret mert valamit mindig lehet találni(sportdob,kézifékelhúzás,ajtólógás...)amit sikerült elsimítani.
Egy életem-egy halálom,bejelentkeztem ismerős nélkül a rettegett mozaik utcai közlekedésfelügyelethez . Itt összesen:16290Ft . Úgy éreztem minden rendben van
nincs mit izgulni.
Teljesen korrektek voltak,nem kötekedtek mindenkinek csak ajánlhatom csont nélkül
levizsgázott.
Sőt a vizsgabiztos kérés nélkül lefuttatta az adatokat a rendszerben és kiderült hogy a
94-es 2.0 TS 8V PIROS matricás szmogveszélyes autómat át lehet matricázni KÉKRE.Hurrá.