Tagok >> Rizzo >> 155 2.0 Twin Spark >> Blog
- Típus:155 2.0 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1994
- Színe:Természetesen piros
2012.04.08. 242197km
Ma eladtam az Alfa 155 2.0 T.SPARK 141 LE kocsimat.
7 évig és majdnem 1 hónapig használtam.
99 000km mentem vele .
Átlagfogyasztás 9.2 l/100km
610 000 Ft -t vettem
Alkatrészekre +gumira: 739 300 Ft-t Meg amiket nem írtamföl.
A kötelezőre ,súlyadóra kb.: 280 000 Ft-t
Gyorshajtásra összesen: 165 000 Ft-t költöttem.
A benzint nem tudom kiszámolni úgy változik az ára de a vételkor
247 Ft volt egy liter most meg 451 Ft
Összesen 2x kellett vontatni mind a kettő az én hibámból :
1.-gyertyacserénél megbolygattam a gyulytáskábeleket és nagyon rángatott,
nem akartam hazáig kínozni.
2.-régóta rongyos volt az ékszíj de halogattam a cserét, persze szakadásnál
fölcsavarta a főtengelyre.
Nagyon szerettem és már most megbántam az eladást de egyszerüen vágytam egy másikra.Ez van.
300 000 Ft-t vitték el.
241610km 16290Ft+585Ft
Lejárt a müszakim .Nem akartam a szokásos lehúzós autószerelő műhelybe vinni ,ahol 16k a vizsga 8k a munkadíj meg még a srácoknak is viritsak 5-10 ezret mert valamit mindig lehet találni(sportdob,kézifékelhúzás,ajtólógás...)amit sikerült elsimítani.
Egy életem-egy halálom,bejelentkeztem ismerős nélkül a rettegett mozaik utcai közlekedésfelügyelethez . Itt összesen:16290Ft . Úgy éreztem minden rendben van
nincs mit izgulni.
Teljesen korrektek voltak,nem kötekedtek mindenkinek csak ajánlhatom csont nélkül
levizsgázott.
Sőt a vizsgabiztos kérés nélkül lefuttatta az adatokat a rendszerben és kiderült hogy a
94-es 2.0 TS 8V PIROS matricás szmogveszélyes autómat át lehet matricázni KÉKRE.Hurrá.
240214 km
Jobb első fényszóró csere (Bosch bontott) 5000Ft+2000 posta
Vagyis csak az üveg mert még tavaly szerelés közben,a zárhídon
térdeltem,megcsúsztam és összeroppant .Azóta összeragasztott
lámpával jártam.(a dátumok nem passzolnak a fotókon mert a gyerek
gépével fotóztam és nincs rajta beállítva)
A 156-os megvételéhez béreltem egy festékrétegmérőt ,és ha már itt volt
megmértem ezt is.
240183 km
Első féktárcsák(brembo)+ fékbetétcsere(etf) 15000+4700 Ft
Már aktuális volt egy ideje a fékjavítás.
A tárcsában 90 000 a betétben 42000 km volt.
237850 km
Műszerfal izzók + olajgomba csere. 600 +895 Ft
Sokat mentünk a nyáron .Leginkább hosszú utakat az országon belül.
Siófok,Eger ,Aggtelek,Tiszafüred...Semmi gond nem volt a majd 8Ezer km alatt.
Most vettem észre hogy nem ég az olajnyomás lámpa amikor ráteszem a gyújtást.
Kicseréltem az összes műszerfali izzót de nem ott volt a baj.A motoron lévő olajgomba romlott el.
Végre bemásoltam a füzetemből az eddigi javításokat.
Ezentúl próbálok naprakész lenni.
2010 febr 214300 km
Kézifékbowden csere (bárdi autó)5000 Ft
2010 márc 214750 km
gyertyacsere (NGK V -line)8db 6980 FT
215120 km
gumiharang csere a légtömegmérő és a pill. szelep között (bontott "ell") 5000Ft
2010 aug 221580 km
Generátorszíj csere (continental 5PK 813)2000Ft
( sajnos szivárog az olaj a főtengelyszimmeringnél és áztatja az ékszíjjat.Az pedig zselés lesz.Majd egyszer nekiugrok a cserének.
Váltó rudazat csere( csak 1 rúd)
2010 222456 km
olaj +szűrő csere (mobil X 2000 10w40) 7590Ft
2010 nov 224650 km
Megint első lengőkar csere 18000 km után
most csak a bal fáradt el(optimal germani) 9740Ft
2010 dec 225120 km
Hengerfejtömítés csere, meg a sallangok.
Egyszer csak bugyogni kezdett a kiegyenlítő tartályban a víz.
Mikor szétszedtem szét volt porladva a régi és átfújt az 1-2 henger között és a
víztérhez.De szerencsére csak a tömítés sérült .Tisztitás után mehetett bele az új.
hengerfejp.9970Ft ,termosztát(hella bttc) 11505 Ft,2db gumicső 3250Ft,
kipufogó tömítés (bosal)1160Ft,szelepfed.tömítés (ajusa)2500Ft
benzincső(semperit)+bilincsek 3000Ft
2011 márc 228652km
Először robbantam le a kocsival.A párom húzott haza a kis Suzukival.
Kár volt eddig halogatnom a főtengelyszimmeringcserét.
Elszakadt a ragacsos ékszíj .Mégpedig úgy ,hogy egy hosszú erős madzag lett
belőle amit feltekert a főtengely ,begyűrte a szimmeringet és szétcsapta az olajat a
motortérben .Csak akkor bírtam kiszedni amikor levettem az ékszíjtárcsát.
Persze azt se volt egyszerű leszedni.Le kellett vágnom az anyát (az anyját!!!).
szimmering (corteco 35x50x10)2783Ft, anya (bontott "ell")grátisz,
gen.szíj (5PK 813) 2783Ft
2011 márc 228652 km
olaj + szűrőcsere (Agip sint 200010w40 +armafilt) 6133Ft
2009 szept 209385 km
ékszíjcsere generátor 5PK 813 2810 Ft
vízpumpa+szervo 4PK 962 3160Ft
2009 nov 211179 km
Kormánymű szétszedés tisztítás zsírzás ősszerakás.De nem ez kopogott
hanem a belső gömbfej.csere(blistein)+a két külső(frapp) ha már meg van bontva és futóműáll. össz 21050Ft
2010 jan 213050km
Hátsó fékbetét csere (simer) 5500Ft
Kuplung fő és munkahenger karmantyúcsere 3200Ft
+ hidraulikacső (gyártatva hefál) 3000Ft
fékolaj 1315 Ft
2009 aug 206980km
olaj +szűrő csere (Valvoline dura blend 10w40) 7849Ft
2009 szept 208680km
Sebességváltó csere.(bontott Marklar)+olaj 33000Ft
Sajnos az egy évvel ezelötti szimmering csere nem állította meg az szivárgást, de nem gondoltam hogy már alig van benne olaj.Egyszer csak eltört a bolygókerekek tengelye és kiütötte a váltó oldalát.Azért még igy is ment két napig csak a kottyanás lett gyanús az elindulásoknál.