Mutasd

>> Esemény2023-02-21

2006 Áprilisi visszaemlékezés

Óriási élmény volt felhajtani a bazilika parkolójában, már addigra fórumról ismert cartársakkal találkozni:)

Mára számomra legendás alakok tűnnek itt fel:)
Halesz még 145-el:)) ami újra az övé!:)
Beegee: 156-al vele csináltuk az Alfa 8C centenáriumi animációt:)
Bandi Úr: a 166 V6TB-vel:)
Krisz33: a fényezők fényezője
Marklar155: ami 155 az nála van:)
Tiby75 (RIP) :( a műanyagosok műanyagosa, az én lökösömet is ő csinálta
Lokfer (RIP) :( 1 utcára lakott tőlünk sokszor megcsodáltam a kék 155-öst
és még sorolhatnám:)))

 
>> Esemény2023-02-21

2005 December 29. Várpalota

Első hosszabb utam az okmányiroda és a hazatérés után rögtön alfa találkozóra vezetett.
Emlékszem totál jég és hó mindenhol, félelmetes is volt kicsit így nekiindulni, de szintén itt vésődött be az az érzés, hogyan fogja az első két kerék az utat, mennyire közvetlen a kormány reakció és ha nem ráncigálom a bajszát, egy nagyon kezes gép.

A tapasztaltabb alfa sofőrök peresze keresztben csúszkáltak, bohóckodtak akkor új 156-osokkal, én csak finoman tapasztalatam ki a gép képességeit, sehol egy pillanatra nem éreztem, hogy félnem kéne hazafele már összeszokott csapatkén érkeztünk.

És karácsonyra kaptam egy piros üléshuzatot, ezt már igénybe is vettük, üléslégzsák, meg ilyenek ugyan:D

Ekkor még se GPS, talán mobiltelefon már volt:D De még pl. abban sem volt rendes kamera, nem hogy internet :D

Azért az más világ volt :)

 
>> Esemény2023-02-21

Visszaemlékezés 2005-re

Mivel már minden meg volt beszélve megint nagyon rendesen Bandi segítőkészen felhozta az autót Tatabányáról hozzánk egy feltétellel hogy majd vigyem vissza utána:)

Emlékszem megírtuk a szerződést, kiperkáltuk a money-t és eljött a pillanat, hogy beüljek a 155 volánja mögé, addig nem engedte, ezt teljesen korrekt, és mára szintén történelmi jelentőségű:) A Giuliát is tesztvezetés nélkül vettem meg:)


A legelső érzésem a 155-el az volt hogy ez nem is olyan különleges ez egy autó, hol a tüzijáték?:D Igaz a 33 izgalmasabb volt, de a 155 lassú szerelem lett, azonnal megkedveltem és hosszan tényleg megbízható társsá vált, nem bántam meg soha, egy pillanatra sem. Lehetett volna extrább meg speciálisabb gép de rengeteg nyűggel járt volna, nekem tökéletesen ideális és élet momentummá váló időszak volt.

Elindultam a 155-el kb. két utcányira le is fullasztottam :D
De szerintem látta Bandi hogy nem akarom égetni a kuplungot inkább óvatoskodok:)
Több városi momentumra nem emlékszem az 1-es úton mentünk hazafele, talán egy előzést is kierőltetett belőlem:))) hogy érezzem az eredejét a gépnek, de emlékszem 1700-as fordulaton emelkedőn azt kérdezgettem most kapcsoljak-e vissza vagy nem.

Erre csak tanítóan annyit mondott, hogy majd ráérzek ahogy kéri a gép:)
Ebből azt szűrom le hogy látta féltő óvó kezekben lesz az autó, és ha nem töröm magam össze, hosszú barátság veszi kezdetét:)

Utána haza már egyedül mentem, emlékszem este próbáltam fényképezgetni az ablakból meg reggel is az első utam oda vezetett.
Most nem emlékszem pontosan ez szeptember vagy december volt, de az biztos hogy Dec 29-én már alfatalálkozón voltam:)

Szóval alfa tulajdonos lettem:)

Mit kell tudni az autóról:
- 187k km
- 2000 TS láncos
- Vasfelnin téligumival és műanyag kormánnyal lett végül a vétel egy pici alku okán:)
- Szürke plüss ülés, plüs kárpit
- Automata digitális fűtés, klíma nélkül

 
>> Esemény2023-02-21

Visszaemlékezés 2005-re

Emlékszem valahol beakadt nekem hogy alfát akarok venni, már nem emlékszem HAHA beugrott, hát Michael-T már akkor is menő üzletember barátomnak volt egy Alfa Sprint-je, megkaptam a volánt 75m-re és azt mondta kettes alapjáratról, hogy padló:))))) egy életre beégett!!!! ahogy a boxer hörgésből trombitálásba vált;) a töbi emlékem csak az hogy mindenki le akart beszélni:)

Először 33-asokat nézegettem volt két ígéretes példány, az egyikről kiderült hogy csúnyán törött volt és nem is volt igazán jó állapotú, pedig még kölcsön is kaptam 2 napra, sajna több gond is volt vele. Éppen működött, de a lábam alig fért el benne, az index kar döccenőre leugrott.. szép szép, de nem az az állapot amibe bele merek vágni.

Valami szintén agymenés ötlettől vezérelve egy Skoda szervízbe vittem el átnézetni, ott mutatták meg a vágott első csonkállványt, a félodalasan felújított motort.. a lötyögő kárpitokat, szóval szomorúan lemondtam róla. Amúgy nagyon rendesek voltak tényleg jó szándékuan beszéltek le.

Utána egy 33 P4-et néztem meg, ez már igazi csemege volt, de a tulaj nagyon flegma volt nem volt szimpatikus és az ára is jóval magasabb volt.

Nem szoktam sok autót megnézni, sokat keresgélek adatokat, árakat, hibákat, de nem megyek max 2-3 autót megnézni.

Így volt ez akkor is, illetve akkor alakult ki (ugye ezt most 2023-ban írom visszaemlékezésként)

Szóval már az Alfa Amore-n kerültem kapcsolatba Bandi-val (Bandibácsi) aki egy 155-öt ajánlott eladásra amit ő használt előzőleg, aztán a faterjának újította fel, és most árúba bocsátotta:)

Egészen más volt egy láthatóan hozzáértő és igényes tulajjal az egyeztetés, hamar megbeszéltünk egy találkozót amikor Budapesten lesz, és eljött a géppel, emlékszem a Várban találkoztunk, és ott vitt egy kört a környéken. Füleltem mint egy sas, sasoltam minta nyúl:D mindenre rákérdeztem a motor hangja a stb. Kb. el is dőlt ez az autó kell nekem, némi alkudozás után elég tetemes summáért meg is állapodtunk kb. 1,5x annyit költöttem végül autóra mint terveztem, de lelövöm a poént ezt 10 év alatt sokszorosan behozta.

A korabeli képeket visszanézve félelmetes hogy akadnak be a dolgok:)
- 155 fehér kerékkel:)
- 33 Zender kittel
- 33 Recaro üléssel

Spoiler: ez mind meglett a 155-höz később :)
2005 novemberében járunk