Tagok >> Sümi Z >> 145 1.6 TS 120 LE >> Blog
- Típus:145 1.6 TS 120 LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:blu cosmo metal
a km óra elérte a 199554-et így túlmenve az ajánlott 60e kmen vezérlés és olajcsere történt. Valamint a dugóban fel szokott menni a víz hőmérséklete, megnézték, de nem nagyon találtak semmi különöset. Most 60e km múlva felülvizsgálat.
Már egy ideje esedékes volt a lengőkar csere, már nagyon kotyogott. Kovácsoltvas lengőkarokat vettem, gyárit.
Már egy ideje mindig rá kellett tölteni a hűtővízre, azt egyszer csak észrevettem, hogy vizes a hűtő. Kilyukadt. Azt mondták nincs mit tenni ennyit bír. Csere.
Hébe-hóba ment csak a klíma, amikor épp kedve volt hiába nyomtam a gombot. Mondjuk amikor ment akkor hűtött rendesen, így gondoltam elektromos baja lesz. El is mentem a villamosságihoz, ayhz elrázott azzal, hogy előbb nézessem meg, hogy mekkora a nyomás a rendszerben mert lehet, hogy elereszti ezért nem megy. Átmentem a klímáshoz, mondta hogy délután hívjam fel azt megláttja, hogy lesz-e ideje. Lett. Rátette a gépet, a nyomás rendben volt. Elkezdte ellenőrizni az elektromos kábeleket amíg eljutott az akksi előtti reléig. Azt megmozgatta azt bekapcsolt. Most megy, de vettem azért egy másik relét ha a mostani teljesen bedöglene akkor fél perc alatt kicserélem.
munkadíj: 1000ft
anyag: 690ft
Már egy ideje sivított a bal hátsó fékbetétem, kivéve jobbos kanyarban :). Megrendeltem a fékbetétet Boscht. Fel is rakták a Bodónál. A tárcsákat fel kellett szabályozni, több felszabályzást már nem bírnak legközelebb csere kell.
munkadíj: 6500Ft
felszabályozás: 5000Ft
Ja és nyüszög a kuplung mikor kinyomom, ránézett a srác azt mondta, hogy a kinyomócsapágy porvédője ki van szakadva. Úgyhogy megvan a köbetkező cserélni való. :)
Már jó ideje eresztette az olajat a szelepfedélnél. Mondjuk ha hosszabb távon haszntam a kocsit akkor nincs vele baj mert amit kiereszt azt leégeti, de ha rövid távon csak városban akkor bizony ott maradnak a pöttyök alatta hiába törölgetem. Így hát megrendeltem a tömítést szétszedem a motort, megtisztítom a felületeket, felkenem a tömítőpasztát a motorra (később rájöttem, hogy sokkal egyszerűbb lenne a tömítésre felhordani) majd a szelepfedélre ráteszem a tömítést. És hoppá nem stimmel vékonyabb a tömítés és nem is mindenhol egyezik pedig alváz és motorszám alapján stimmel, de a gyakorlatban mégse. Másnap lett új tömítés, persze hogy aza egyik legdrágább való bele :D. Szépen leszedtem a tegnap felhordott tömítőpasztát. Majd betettem a tömítét a szelepfedélbe és arra hordtam fel a tömítőpasztát. Ráfordította m a motorra és szépen össze lett csavara. Ja a gyertyákat is ki kellett vennem megtisztítani mert állt náluk az olaj.
tömítés: 11071Ft Victor Reinz 71-35807-10
tömítőpaszta: 4298Ft Loctite Quick Gasket nagyon jó cucc
Vettem egy új tágulási tartályt mert a réginek már eléggé repedezett volt az oldala meg ereszetette is a vizet. Jokonál kicserélték.
tartály: gyári 6000Ft
Lejárt majdnem a műszaki, így elvittem a Jokohoz műszakira.
Mivel az első ablakon nem lehet fólia ezért le kellett vetettnem és visszarakatnom.
műszaki: 25000Ft
SkyFol fólia: 8000Ft
Kiégett az egyik rendszámtábla világítás izzó hát kicseréltem.
Be kellett állíttatnom a fűtóművet mert nem állt egyenesben a kormány. Ezzel nem is lenne baj, csak amikor mentem a kocsiért a jobb oldali ajtón egy hatalmas nagy fehér folt. Közelebb sétálok látom valaki neki nyitotta az ajtaját, enyhén méres lettem. Csányi kijött megnézte, hozott vmi polírpasztát azt leszedte a festéket, de a horpadást nem tudta kivenni belőle. Rohadna le az össze ujja annak a tetűnek amelyik neki nyitotta a rohadt kocsiajtót azt baszott szólni, hogy ezt csináltam térítem az okozott kárt. Rohadékok nem vigyáznak más tulajdonára.