Tagok >> Szabeee >> 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Antracite 319/B
Hiába a generátor felújítás, a fémes, idegesítő hang megmaradt. Nem hagyott nyugodni a dolog, így levettem a főtengely szíjtárcsát, azt is megnéztem, de nem tűnik rossznak. Levettem a szíjfeszítőt, majd darabjaira szedtem.
Észrevételek:
A görgő csapágyát mindenféleképpen cserélem, eléggé döcögősen forog.
A feszítő patron két rögzítési pontjánál ki vannak kopva a gumi, mikor kézzel mozgattam eléggé érdekes hangot adnak ki. Összenyomáskor van hangja a benne lévő kis gázrugónak, de nem ez adta ki a hangot.
Kivettem azt a perselyt, ami körül az egész mechanizmus mozog, s ezzel elég nagy gond van. Eredetileg a persely és a "ház" között volt valamilyen kenés, két vége eredetileg tömítő gumikarikával volt lezárva. Mikor szétszedtem azt vettem észre, hogy a tömítés egyik oldalt félrekopott, kenés semmi nem volt. Az a teóriám, hogy hidegen azért nem vonyított eleinte, mert ez a persely még nem volt ennyire megkopva, majd ahogy melegedett, tágult az anyag, annál jobban kopott kenés nélkül. Míg odaértünk, hogy már hidegen-melegen idegesítően hangoztatta szárazságát.
Azt, hogy ez a generátor szabadonfutójának "elromlása" okozta vagy csak elfáradt, nem tudom megmondani. Az biztos, hogy a feszítő 2011-es gyártmány és INA.
Megoldás (lehetséges):
Megpróbálom "generálozni" a feszítőt. Esztergáltatok kollégámmal egy ilyen perselyt, picit felújítom a "házat" is, jól bezsírozom, mert szárazon nem sok dolgot jó összerakni :), kicserélem a csapágyat a görgőben. Ha mindenképp muszáj, akkor megveszem a feszítő patront egyben, viszont ha elég, akkor csak esztergáltatok a két rögzítési ponthoz szilónból valamit.
Update (2014. 09. 23.):
Mai nap folyamán úgy döntöttem teszek egy próbát a feszítő megjavítására. A perselyt és a házat megcsiszoltam, kitisztítottam. Vettem gumi vízvezeték-tömítést, darabja 0,10€ volt. Teletömtem grafitos gépzsírral ahol a kettő mozog egymáson. Az Iveco First buszokra ugyanilyen görgő van, szóval kapott egy olyat. A feszítő patron mindkét végét befújtam, majd felszereltem. Hagytam több, mint fél órát melegedni és csendben volt/van. Tehát most szereltem és nem cseréltem :) Ha visszajön a hang, tudom merre kell nyúlni.