Cady2024-04-01 19:53:41 //
6106
Sziasztok, keresek Solex C 40- es karburátort (alkatrész kell csak belőle így elég egy db is, sérült, párban, akárhogy)
1. 4. hengerhez gumitalpat
Illetve levegő szűrőház fedelet. 1.6-2.0 benzin.
Köszönöm szépen!
vespamania@hotmail.com
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00420/00420949t.jpg)
Kazes☻2023-09-08 10:34:44 //
6105
Cady2023-06-15 00:24:08 //
6104
[Sziasztok, ilyen jobb első elektromos ablakemelő mechanikája van valakinek? (a meghajtó csiga elnyalódott valószínűleg) Giulietta, Alfetta, 75, 90.
Köszönöm 🙏
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00416/00416929t.jpg)
Itt sok minden le van írva, de a gyújtást helyenként rosszul számolja. Olvasd át, sok mindent lefed.
Az aktuális előgyújtás értéket így kell számolni a TSnél: (decimális érték *0.75) - 22.5
A gyári motronic load alapú, és ebből adódóan beszívott levegő mennyiségre számol, a MS pedig gondolom SD, így a WOT MAP az ami egyből használható, a többihez a 100kPa értékek és az idle. Közötte interpoláld ki, nézd meg milyen lett.
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-management/190352-what-stock-75-ts-motronic-can-cannot-do.html
(Ahol az összenyitást elengeded majd, ott fontos, hogy vissza kell venni az előgyújtást, azaz meg kell keresned a VVT ON gyújtástérképeket.)
Sziasztok!
In medias res, MegaSqirtet tettünk a 75TS-be, és benn vagyok az erdőben a gyújtással.. Tud valaki egy térképet, vagy valami weboldalcímet? Kizzo, téged ajánlottak... ;)
Köszi!
'''''2016-03-26 09:56:40 //
6101
ErHard tud neked segíteni szerintem.
Sziasztok!
több kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. (az autó 3.0 V6 america)
Az egyik, hogy milyen gyertyát érdemes bele tenni. sokat állt az autó, most lodge-ok vannak benne, de szerintem nem jók (ugyan nem futottak szinte semennyit). ha jól tudom, nincs is már, és sok volt belőle a gyenge minőségű másolat.
a másik, hogy vettem kardán csapágy szilentet. a benne lévő csapágy valami szabványos gördülő csapágy, amit meg lehet csapágy boltban venni? ha valaki meg tudná mondani a pontos tipusát-méretét, akkor előre megvenném a cseréhez.
köszönöm, B
Tocsa2014-11-24 07:57:43 //
6099
Na mi ez a csönd itt kérem?? :)
Senki nem hackelgeti a 75 ét csak én ?? ;)
Bocs, nem olvastam a topikot. Ha még aktuális, nem veszélyes befaragni: vagy kifúrod 38mm körülire a kasznit, vagy esztergálsz egy gyűrűt, ami, mint távtartó ad helyet a talpas fejének.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00352/00352929t.jpg)
Rég voltam az oldalon, de igy ha utcára csinálod sok megoldás van. A félrehúzás nem kifejezetten ez miatt lehetséges. A gyári gumit meg lehet cserélni, sztem vásznas gumilapból kivágott részböl is, meg én vettem poliuretán rudat és abból faragtam ki szilenteket, és ilyenböl is lehet csináltatni. (mint a powerflex)
Köszi a tippeket! A Powerflex tényleg olcsóbb, de ha komfortban nincs különbség, akkor már inkább a gömbfejre szavaznék. Neked milyen van bent? Sokat kell faragni hogy bemenjen?
Hi,
nekem ilyen van, gumi nem kell alá, a komfortot nem nagyon rontja. De ha nem akarsz gömbfejet, tudsz oda venni powerflex kitámasztót is, az is egész jó, talán komfortosabb, mint a gömbfejes.
http://www.usatuning.hu/termekek.php?category=alfettagiuliettagtv675milano
De innen rendeld, olcsóbb:
http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-75-Milano-Powerflex-Front-Caster-Bar-To-Body-Bushes-PFF1-202-/370765213922?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item56535430e2
De e miatt, nem kellene, hogy jobbra húzzon.
Wickey2013-06-01 07:32:16 //
6094
nekem a 75 americán az volt. Nem voltam hasraesve tőle.
Olvasgattam a minap, és találtam egy on-topik témát: első futómű kitámasztó rúd szilent, és annak lecserélése gömbfejre.
Nyilván aki versenyez, annak ez az upgrade triviális, de
ez az írás utcai haszálatra is melegen ajánlja. Azt írja, hogy a gyári szilenttel akárhányszor ráállt a futóműállító padra, mindig más értéket mutatott. Én is kezdek gyanakodni, hogy emiatt húz jobbra még lézeres állítás után is az enyém, úgy, hogy az összes gömbfej tuti, a kitámasztó szilent is...
Szóóval, költséghatékony megoldást tud ajánlani valaki? Értsd: olcsó, bizonyíthatóan beépíthető gömbfej. Unixban a cikk által említett, 105-öshöz való 20e ft.:/
Meg a másik: a gumi->fém csere miatti komfort-csökkenést én úgy oldanám meg, hogy valami vékoknyka gumiréteget tennék a gömbfej talpa és a kaszni közé, valaki csinált már ilyet, vagy van véleménye?:)
remete2013-04-18 14:16:15 //
6092
Köszönöm! Mondtam Neked, hogy nem hagyom annyiban ;)
remete2013-04-18 14:15:44 //
6091
Köszi! Hát pár évig eltartott, mire ilyen lett - és persze még mindig nincs kész. Azért a jó kis 80'-as fílinget bőven hozza.
Jó újra látni, és milyen jól áll neki még mindig a természet....! :-)
csinos darab!
És az időgépet is beraktad egy időgépbe, és visszavitted újkorába?:) Szép!
remete2013-04-17 10:15:14 //
6088
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00347/00347355t.jpg)
Kis piros időgép
2010-es kakucsi transaxle
nap:) Kevesen voltunk, de jól éreztük magunkat.
Szervezzétek meg ezt a találkozót a pályanap sok embert vonzana!
Tocsa2013-04-05 08:06:36 //
6085
Igen a baloldal .
Fangio2013-04-04 21:49:21 //
6084
A bal oldal a balmenetes, vagy mindkettő?
Tocsa2013-04-04 21:27:36 //
6083
De balmenetes ! Vágó és kalapács ne kíméld ! Ha szettbe veszel csapágyat úgyis benne vannak a gyűrűk hozzá . Viszont nyomatóval tedd be az új csapágyat és az agyat mert a csapágy széthullik ! Oldalamon ott a szerszám amivel visszanyomattam.
Fangio2013-04-04 20:28:24 //
6082
Hátsó futoműből a nagy körmös
csapágy rögzítő anya kivételére van valakinek célszerszámja, vagy jó
módszere? Az eggyik oldal nem bal menetes?
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346813t.jpg)
Marek2013-04-04 19:01:24 //
6081
Engem is! Ha minden jól megy, nyárra összeáll a kocsim is. Szerintem ne korlátozzuk le nagyon a célközönséget, hogy minél olcsóbban kijöjjön fejenként...
Mester2013-04-04 10:38:18 //
6079
Ez engem nagyon érdekel!
Mindszenten volt 2x is és nem tul sok érdeklődő volt rá, tisztelet a kivételnek. Sztem a legjobb tali az Alfa-Porsche nap volt amit össze kéne ismét hozni,persze lehetne csak transaxle, alfa-lada, alfa-fiat....tali. Kakucsring! van hely és pálya is, ki mit szeretne. És eléggé középen van az országban. Napi pályabérlet kb 300000Ft minnél többen vannak annál jobb.
Üdv,mindenkinek. Látom,nem olyan rég felmerült az ötlet,egy transaxle talival kapcsolatban,pár embert komolyan érdekelné a dolog,esetleg összehozhatnánk valamit.
Fangio2013-03-16 19:36:39 //
6076
Köszönöm!
Lehet kapni, de jó egy gyártatott még mellé. Óránként 4 -5 ezer a homokfújás.
Fangio2013-03-16 19:22:19 //
6074
Hol készült a homokfújás? Mennyit kostál? Akkor ilyen karmantyút nem lehet már kapni?
Egyébként köszönöm!
Hi, nem egy sima szimering, mert az ajkai elfogynának. Inkább karmantyú. A gyári jó, de egy idő után ereszt, fontos a rudazat koncentrikussága + egy karmantyú elfér még ott.
Legutóbb a házat én homok fújattam + gyöngyöztettem, vagy drótkoronggal is szép lesz.
Fangio2013-03-16 18:56:57 //
6072
A váltóházat mivel lehetne újszerűvé tisztítani? A váltó rudazat szimeringje, egy "sima" szimering? Lehet ilyet kapni autós boltban? A szellőzőt ki lehet húzni a váltóházból?
Marek2013-03-14 16:56:50 //
6071
Alfetta sárvédők, küszöb borítások, Giulietta lámpák, GTV küszöbspoilerek érkeztek régi bontós készletből jó állapotban! Ha valami érdekes lehet írjatok az oldalamra!
remete2013-03-10 21:52:07 //
6070
Persze, az én kocsim 7 év alatt 1x ázott, gondolhatod...még csak nem is mosom...törölgetem...tudom, nem vagyok normális.
Ahogy írtam leghamarabb március! Hála istennek az 7 db hét múlva itt van!!!
Az nem annyira sok idő, vannak helyzetek melyekben igen, de remélem a többség nincs olyanban :).
Szóval olyan nagyon korán nem vagyunk, de jöjjenek akkor a napsugarak!
Üdv!
Igen, az
Alfarium-nál készült a kép, az autó, meg minden más is :-)
Transaxle-s találkozót érdemes lenne szervezni, legtöbben szerintem a latyak- és fagymentes időre várnak, ami érthető. Szerintem ezt a kezdeményezést a késő téli, kora tavaszi napsugarak már életben fogják tartani :-)
Ez Aliék előtt van? Kié a kicsike? Nagyon baba! Csinálhatnánk vmi GTV találkozót mondjuk fent Dobokőnél a parkolóban tavasszal, állítólag megcsinálták az utat felfelé ( aggódom, hogy csak olyasvalaki mondta aki még nem látott jó utat és azt hitte az olyan... ) vagy Cseszneken ( tudom, ez a csapat egy komoly részének messze van ) a parkolóban, ott lehet igenkomolyat autózni, de azt hallottam, hogy a visegrádi hátsó utat viszont valóban megcsinálták, mikor utoljára mentem rajta akkor évezetes vonalvezetésűnek tűnt, de még a csontúj motorom atkozottul finoman járó gátlói is szenvedtek rajta...a GTV - met nem tenném ki ilyesminek.
Szóval egy GTV + 75 találka vmi kanyargós út mellett? Nyilván március a leghamarabbi időpont...
remete2012-12-24 11:24:04 //
6066
Ez sem rossz kép :)
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
remek kép, évszakot én is szeretnék választani és ha lehetne kívánni, akkor évszámot is (visszafelé) :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00341/00341701t.jpg)
remete2012-12-20 01:43:32 //
6064
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00341/00341592t.jpg)
A tavasz meg ezért kell, de inkább akkor már nyár. ;)
remete2012-12-20 01:38:58 //
6063
Legyen már tavasz :(
Más: Uraim a nagy Transaxléban! Fáj és zokog a szívem, de jutányos áron eladnám valakinek a Milano-mat. Sajnos a projektek mellett az időm és pénzem gyakorlatilag permanens parkolópályéra késnszerítette szegény lábraállítását. Már nem tudom megfelelő helyen tárolni, mert másnak kell a hely és azt nem akarom, hogy tönkremenjen, vagy bontás legyen a sorsa.
Még több, mint menthető állapotban van, papírjai rendezettek (ideiglenes kivonás, átiratás etc., minden van, bármikor feléleszthető).
Mivel azt szeretném, hogy jó helyre - értsd a közösségbe - kerüljön, szeretnék néhány dolgot azért elmondani hányatott sorsáról, ami után nálam landolt:
Az autó gyűjtési céllal jött az országba, sokan emlékezhetnek rá a használtautóról is, egy időben 32(!) alufelnivel együtt árulták, akkor volt kb 40 000 mérfölr benne,. Később egy fogorvosé, aztán Wickey kollégáé volt, ezek voltak még a jobb pillanatai.
Aztán... na mindegy, fogalmazzunk úgy, kevésbé hozzáértő kezekbe került. Mivel a kevésbé hozzáértő kezek nem tudták kezelni az automata váltót, kéziváltósra alakították - ezzel kikötötték az elektronika egy részét, a pedálgépet kicserélték, a kulisszát kivágták és kéziváltóshoz alakították. Amúgy az eredeti pedálgép és kulissza+váltórudazat megvan, a váltó már nem. Kaptam hozzá egy váltót is, de a diffijét átnézve én így nem tenném alá (nincsen kihézagolva, csak összerakták). A hátsó szitszabályzós lengéscsillapítókat mezeiekre cserélték, de az állító kütyüjei megvannak (ha valaki valami csoda folytán tud szerezni lengéscsillapítót a rendszerhez, elvileg feléleszthető).
A beltér viszonylag oké, hiánytalan, barmolatlan, egy két varrást kell pótolni, de nem szakdt, nem koszos. A Kasztnin a bal hátsó sárvédőívnél van rohadás (75-ös baj, javítóívval korrekten orvosolható), a festés sajnos lakkhibás (szintén 75-ös betegség), de nem volt törve soha, sőt megbontva sem.
Amúgy: ez egy eredeti USA-ban forgalombahelyezett autó (nagyon vicces látni a VIN-számot és sok amerikai szervíz és MOT matricát a motortérben meg a mérföldben/PSI-ben/gallonban mérő órát - nyugi, metrikusban is oda van írva). 75 Milano Gold felszereltségű, 2,5V6 (az USA specifikus karosszéria eltérések mellett van benne légkondi, tempomat, automata váltó - ez most ugye mégsincs, motoros ülések, motoros napfénytető, négy elektromos ablak, szintszabályzós futómű és talán ABS, de ebben az utóbbiban nem vagyok biztos.
USA karosszéria trimmel van szerelve, de már európai spec lámpákkal (Mareknak ki tudja honnan vannak - vagy régebben voltak - eredeti USA lámpái, ha valaki nagyon bele akar mélyedni).
Szeretném ha valaki megmentené, én is ezért fogadtam be, de sajnos besokalltam a többi projektemmel. Egyszóval bontásra, kókányolásra, versenyzésre nem eladó. Nem kenyérre kell a pénz, azt szeretném visszakapni, amennyiért hazahoztam, az ára hasonló hányatott sorsú Alfa megmentésére fordítódik. Ha látom, hogy értelmes helyre kerül, az árban is megtudunk egyezni. Sajnálnám, h tönkremenne. Keressetek privátban (mail-en, telefonon) ha komolyan érdekel valakit. Készítek képeket is - úgyis csak a jelenlegi állapotnak van értelme.
A talján mérnökök szelleme legyen Veletek, és amúgy meg boldog karácsonyt mindenkinek!
Marek2012-12-03 21:49:07 //
6062
Van egy hibátlan Alfa 75 V6 Milano papírosom, 2.5 V6!
18 éve egy tulaj nevén, magyarországi, autó !
4 éve folyamatosan idéglenesen ki van vonva a forgalomból, semmilyen büntetés sincs rajat, az autó szétrohadt sajnos... :(((
Megvannak a kivonási igazolások, a forgalmi, a törzskönyv!!!!, 2 rendszámtábla, típustábla!
Teljesen rendezett, még bármit lehet építeni belőle. Korrekt adásvételivel, meg persze némi kp-ért vihető!
Érdeklődni csak mailben!
marekka@freemail.hu
Hosszútávon ritkán mentem. Igy jó volt.
Váltók áttételei csak 2 fajta volt amint látod, és azok is csak az 1-2-3 fokozatban tértek el. Difiben már annál több varia volt.
Plusz a speres difiknek a féltengely csonkjainak bordás része nagyobb átmérőjűek.
Ennyire a gyorsulásra mentél csak, hogy még 5.-ben is az számított?:)
Nekem tök jó a gyári 1-2-3-mas ha gyorsulni kell, még pályán is jóformán elég ennyi, viszont utazni még 5-ösben is zajos tud lenni, ha nem 80-nal tötyögsz..:/
A táblázat elég jó, ezek szerint az egész transaxle famíliában csak kétféle 1-2-3-mas áttétel volt? És 4.-5.-ből meg csak 1?!
Nekem a TS váltó hosszú volt mert 5. fokozatban 7000ford körül már 200 felett volt kényelmesen. Az 1,6-é viszont csak 180km/h körül volt, de jól gyorsult :) mivel nekem nem az utazó sebesség volt a lényeg.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337035t.jpg)
ez lenne az összes váltó lista amit találtam. Az r3 a rövideb 1-2-3 fokozatot jelent. Csere az nem olyan 1xű.
Igen, ez konkrétan a 2.0TD váltó-diffi kombója, így az 1-es kicsivel (~5%) rövidebb lenne, a 2-es kicsivel (~1.7%) hosszabb, viszont a 3-mas fájdalmasan hosszú (~12%), pedig az pont jó a gyáriban.
Mondjuk ha úgy kalkulálok, hogy magát a váltót-diffit kuplung és fékek nélkül egész egyszerűen lehet cserélni, akkor utazónak csak felpattintom a TD-t (épp van is egy elfekvőben:), ha meg kell a rövidebb áttétel meg a sperr, akkor a gyárit.