Nagy csinnadrattával hívták össze a világ legfontosabb alfás klubjainak vezetőit a Fiat baloccói tesztpályájára. A cél az volt, hogy kicsit szorosabbra vegyék a közösségek vezetőivel a kapcsolatot és az erről szóló tervekről egyeztettek, beszélgettek, cseréltek tapasztalatot a klubok és a gyár vezetői. Röviden: végre felvették a kapcsolatot a rajongókkal.
A program szerint a tesztpályát lehetett használni, valamint workshopokon kellett részt venni. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy némi okosságért és egy tesztpályáért utazunk ezer kilométert, szeretnénk leszögezni: a program közel sem volt ennyire száraz. Sőt! De erről egy kicsit később.
Mielőtt nagyon belecsapnánk a közepébe, essen néhány szó a létesítményről. Balocco Észak-Olaszországban fekszik, Milánótól 65 km-re nyugatra, az ország egyik ütőerének számító A4-es autópálya mellett. Maga a falucska egészen kicsi, a tesztpálya és a hozzá kapcsolódó létesítmények tízszer akkorák. A pályát természetesen töltés és kerítés veszi körbe, belépni pedig turistának tilos.
A belépés után egy szűk úton jutunk el a központba, ahol a parkolóban javarészt rendszám nélküli, elmaszkírozott, vagy teljesen hétköznapi autók vannak. A többi között rengeteg Bravo, amelyek a rájuk ragasztott adatlap szerint nem is Bravók, hanem 940-es Alfák, tehát Milánók, a motorokat tesztelik, például az 1.4-es 165 lóerős MultiAir turbót. Az első „igazi” autó, amit megpillantottunk és az első hang, amit hallottunk egy hófehér 8C Spider és annak V8-as motorja volt, ez megalapozta a napot.
Elhagyva a parkolót belépünk a térre, amelyet olasz stílusú kúriák és csarnokok vesznek körbe. A csarnokok közül az egyiket Autodelta csarnoknak hívják, itt kaptak helyet a régen az Alfa sportrészlegénél üzemeltetett versenyautók, így a 33 Staradale, valamint egy Daytona, egy Giulia 1300 Junior GTA és egy Alfa P3 is.
Közvetlen a bejárat előtt álltak a 8C pirosra fényezett 159-esek, Brerák, Spiderek és persze 8C Competizionék, vagy ahogy ott az angolul beszélő olaszok is hívták: ottocsi kompeticióne. A tér közepén kapott helyet két 8C közrefogásában az Alfa első modellje a 24 HP.
A baloccói tesztpálya egyébként a Fiat csoport egyetlen pályája, ide azonban mindent belesűrítettek. Mintegy tíz különböző vonalvezetésű pályacsík van, köztük ovál, kanyargós, és nyílegyenes is, összesen 65 km hosszúságban. Itt tesztelik a FIAT csoport összes autóját (kivéve a Ferrarit), azaz a mérnökök, a tervezők itt véglegesítik, finomhangolják az autó minden egyes részét, azaz életre keltik a vírust.
Az első programként az Alfa egyik tesztpilótája elmondta az alapvető szabályokat, majd jött az, aminek jönnie kellett.