1999-ben, Olaszországban, a 24. Bologna Motor Show-n az Alfa Romeo bemutatta a Centauri koncepció autót, mely a tradíciók és a futurisztikus megoldások keveréke.
A kreatív projektet egy 15 fiatalból álló nemzetközi csoport keltette életre.
A külső és a belső design erőteljesen szimmetrikus. A Centauri Spider a nemzetközi design trendek egyesülése. A tervezéskor előtérbe került a biztonság, így a karosszéria szuperkönnyű, és szupermerev alumíniumból, az utastércella pedig könnyűfém ötvözetből készült.
További érdekesség a High Tech világításrendszer a polyeliptikus fényszórókkal, melyek becsukhatóak. A motorháztető, a szélvédőhöz közeli része átlátszó, így látható a hosszában beépített már jól bevált 3.0 V6 24V motor, amely csillogó szívócsöveivel az autó impozáns dísze. Ezt az erőforrást szemmel láthatóan jelentősen az első tengely mögé szerelték, így segítve a semleges kormányzottság elérését kanyaríven. Ezzel a megoldással a Centauri orrmotoros kialakítása ellenére gyakorlatilag középmotorosnak tekinthető. A 220 LE-s motor ereje négykerék-meghajtáson keresztül jut az aszfaltra, a Sportronic sebességváltó kapcsolói pedig a kormánykeréken kaptak helyet.
Az autó hossza 3680 mm, magassága 980 mm, szélessége pedig 1800 mm. A tengelytáv 2400 mm, a nyomtáv elöl és hátul egyaránt 1560 mm.
A legmeglepőbb, és leginnovatívabb megoldás a kormánykerék, amelyet a bal és jobb oldalra egyaránt el lehet helyezni. A jövő kormányzása az úgynevezett Steer-by-Wire-System. Ebben a rendszerben elektromos úton, számítógép segítségével valósul meg a kormányzás és nem a gépkocsivezető mozgatja közvetlen mechanikán keresztül, direktben a kormányművet, mint a hagyományos gépkocsiknál.
A fiatal tervezőcsoport a Centauri megtervezésével bebizonyította, hogy a Spider kategóriában továbbra is az Alfa Romeo a tagadhatatlan zászlóvivő