Tervezése már a gyártás előtt 10 évvel, 1956-ban elkezdődik, ekkor rajzolja meg Battista Pininfarina a "Super flow disco volante" tanulmányt.
Ezt követően 1961-ben megjelenik még egy tanulmány Spider Speciale due posti aerodinamico néven, mely minimálisan tér el a későbbi Duetto formájától. 1966. március 10-én leplezik le a 36. Genfi Autószalonon Spider 1600 Duetto néven. Egy a Giuliából származó 1600 köbcentis, 103 lóerős motor hajtotta az alig 1 tonnás kasztnit. Az 1600-as mellet 1300-as és 1750-es motort is készítettek hozzá.
A Duetto név egy márkarajongótól származik, a megjelenés előtt ugyanis az Alfa versenyt hirdetett, hogy mi legyen a neve az új Spidernek. Guidobaldo Triomfi nyerte meg a versenyt és ezért az övé lehetett az első Duetto, mint fődíj. Amerikában is óriási népszerűségnek örvendett, mindez pedig a Diploma előtt című 1967-es filmnek köszönhető, melyben Dustin Hoffmann egy 1600-as Duettoval furikázott. Kultuszfilm és egyben "must have" minden Alfásnak.
1968 januárjában bemutatták az 1750 Veloce-t, ezzel a Duetto nevet elhagyták, egy év múlva pedig már a klasszikus karosszériát is átszabták. Összesen közel 6500 darab Duettot gyártottak le. A Spider név egyébként az Alfa legtartósabb nevének bizonyult, 26 évig használták, majd egy kis szünet után ma ismét reneszánszát éli.