A Zender Progetto Cinque 1995-ben, a Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be. Zender tervező studiója az Alfa Romeo 75 padlólemezére és műszaki alapjaira építette roadsterét.
Az alfás fülnek ismerősen csengő Zender a németországi, Mulheim-Kerlich nevű városban működik. A nyolcvanas, kilencvenes években gyári spoilereket, lökhárítókat, küszöböket, felniket, és egyéb kiegészítőket készített az Alfa Romeónak.
Működő prototípus építése szokvatlan lépés volt a Zendertől. Gyakorlatilag a 75-ös műszaki alapjainak módosítása nélkül, ráépítettek egy üvegszálas karosszériát. A Progetto Cinque (5-ös Projekt) egy vérbeli roadster - tető és oldalüvegek nélkül. Annak ellenére, hogy a széria 3.0 V6 motor mozgatja mindössze 184 LE-s teljesítménnyel, a hátsókerék hajtású kabrió a fogyókúrának köszönhetően 983 kg-os súlyával egy igazi adrenalinbomba.
Zender célja volt, hogy a Spider örökséget átmenekítése egy modern formába.