Blog >> műszakivizsga

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2023-03-23

Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2025.04.01-ig.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-10-31

Október hónapban is történt pár apróság. Pl. megérkezett (1004) a vaterán vásárolt keréktartó állvány, amit másnap össze is szereltem. Rég óta szerettem volna ilyet, de eddig nem tudtam volna hová tenni. Mivel a nyári gumikat múlt hónapban eladtam, így egyelőre csak a 17” alufelnik kerültek rá.
Kuplung csere óta úgy vettem észre valami folyik a motortérből, azaz csak cseppen a kartervédő lemezről, de egy kisebb folt már összegyűlt az autó alatt. Én olajra gyanakodtam.. (de később kiderült, hogy ”csak” hűtővíz volt..)
Elérkezettnek láttam az időt, hogy a fent lévő ablaktörlő lapátokat lecseréljem (1006). Télire nem vásároltam meg a legdrágábbat, úgyis odafagy meg a jég megeszi a gumit. A Metroban találtam pár száz forintért univerzálisat, azok kerültek fel. Km óra állás: 196.855. Egyúttal ellenőriztem -a tél beállta előtt- a folyadékszinteket is, a hűtővízre rá kellett töltenem egy minimálisat a csöpögés miatt. A közeledő műszaki vizsga miatt a hátsó in.pro lámpasort visszacseréltem ideiglenesen a gyárira. Múlt alkalommal is nagyon -közelről- körbefotózták – gondolom a benne lévő E jelzés miatt, hogy bevédjék a seggüket egy ellenőrzés alkalmával, mert ők sem gondolták volna, hogy E-s. :) Ezúttal a jobb féklámpa izzó szívatott meg, lámpacsere előtt jó volt, az új búra felhelyezése után nem ég.. vissza leszed, izzó ki, mindkét szál tökéletes, próba, semmi.. még jó, hogy volt egy tartalék ebből a típusból, csere, próba, ok, búra vissza, ok.. Hihetetlen..
Épp ráfért már az autóra egy alaposabb takarítás is (1008), elvittem egy kézi mosóba, majd fújtam a gumikba is, mert csak 1,8 bar-on voltak. 2,0-ra emeltem a nyomást a téli gumikban, viszont ezután elkezdett pattogni az autó, műszaki előtt meg nem túl jó, pl. lengéscsillapító mérésnél valószínűleg rosszabb értéket mutatna, így másnap (1009) kipakoltam a csomagtartóból a ládát, visszamentem a kútra és leeresztettem kicsit a nyomásból, majd a pótkereket is kiszereltem és felfújtam. Még úgyse volt sosem, mióta nálam van az autó. Meglepően jó állapotban találtam, azaz nem volt megrepedezve a gumi és még szőrös. De ne legyen rá sohasem szükségem :) Amin mégjobban meglepődtem, hogy az volt ráírva, hogy: 4,2 bar.. Ezután (reggel 7:20-kor) az autót leadtam Német Misinek műszaki vizsga előtti átvizsgálásra egy listával, hogy miket nézzenek meg még rajta. 12:45-kor már hívott is, hogy mehetek a gépért, készen áll a holnapi megmérettetésre. Szerinte rendben lesz minden. Bár egy orvosolatlan hibája azért maradt; nem vittem el a kipufogóshoz, hogy a leszakadt kipufogócső rögzítést visszahegessze.. ami végülis nem tragédia, de így a rezonátor cső több terhelést kap, ami hosszútávon nem tesz jót neki. Azt mondta, hogy még a fóliával lehet gond, ami az első szélvédőn van telibe’, hiába van róla műbizonylat.. :/ Rámért a fagyálló szintre, -22 fokot jelzett a műszer, ez talán elég lesz idén télre, ha nem kell sokat rátöltenem a csöpögés miatt. Ellenőrizte a kézzel meghúzott kerékcsavarokat, próbálta ő is kiszedni a búrába beesett helyzetjelző izzót.. :) sikertelenül. (Az izzók nem a barátaim..) A fékre azt mondta azért ad olyan hangot mintha vason’ lenne már, mert Meyle.. pedig még alig kopott és a betétek is jók még bőven.. az ’olaj’folyás okát ő sem találta, viszont inkább a hűtővízre gyanakodott, mert rozsdás a vízhűtő sarka. (Később kiderült valóban az volt az, tettem alá egy fehér kartont és látszott a színén.) A hátsó ablakemelőkre azt mondta csere – azt gondolom azért, mert az egyszerűbb művelet, mint megnézni mi baja lehet.. A csomagtér telónál meg kiderült, azért nem tudja megtartani és csapódik le (a szárny miatt), mert a 370N-os van bent, nem a 460-as. Elképzelhető. Utánakérdez az árnak. Az autót ezek ellenére nagyon dícsérte, állítása szerint nem sok ilyen állapotú 156-ossal találkozott. Tetszett neki a Cadamuro szárny is. :) Még egyszer elhangzott, hogy sima ügy lesz a műszaki és elkért az átnézésért egy rezsióradíjat. A dicséret mellett megjegyezte, hogy itt-ott bizony ráférne egy alvázvédelem is lassan.. Sajnos erről én is tudtam.
Másnap (1010) reggel 7:30, az autó átadva műszaki viszgáztatásra Német Misinek, elvileg 13h körül készen lesz. Km óra állás: 196.932. Pesten a Reitter Ferenc utcában vizsgázott, 2 óra felé hívott, hogy elkészült, de nem voltam a közelben, így csak késő du. tudtam értemenni. A vizsgáztató szerint is kiváló állapotban van az autó, nem találtak rajta semmi kifogásolni valót (ez azért túlzás, mert én azért fel tudnék sorolni egy párat..: olajcsere, gyertyacsere, alvázvédelem, fényezés itt-ott, kipufogócső tartó, stb.) Kerek 30ezer forintomba’ fájt, hogy nem én intéztem idén.
A műszaki vizsga alkalmával kiderült, hogy a valósághoz képest rosszabb környezetvédelmi osztályba van sorolva az autó, mint amibe kellene, ami valahol jó hír, de megint egy újabb ügyintézés, ami nem miattam történt így, mégis én szívok vele.. Foglaltam időpontot a Dunakeszi Okmányirodába (1024), reggel 8:40-re kaptam is, kiderült, hogy nem csak nekem, hanem jópár autós társamnak elírták, amikor bevezették az új környezetvédelmi osztályokat. A műszakin nem kaptam meg a matricát, csak egy adatlapot, hogy sikeresen részt vettünk. Így egy leszerelt hátsó rendszámmal kellett megjelennem az Okmányirodában. Kemény 585Ft-ért meg is kaptam rá az ügyintézés után a matricát és az új forgalmit, már csak vissza kellett pattintanom a keretbe a rendszámot és kész. A szépséghibája a dolognak összesen annyi, hogy ennek a díja a műszaki vizsga árában elvileg benne van, mégis kifizettetik mindenkivel.. Még jó, hogy nem több ezer Ft-ról volt szó.
A hó végére (1031) egy egész szép mennyiségű (kb. tenyérnyi) hűtővíz folt gyűlt össze a garázs padlón, hétvégén muszáj lesz beszereznem megint egy hűtő tömítő folyadékot, ami két éve bevált, remélem idén is be fog. Se kedv, se idő nincs most egy vízhűtő cserére..

[Költségeim: keréktartó állvány, postával 2500+1000, műszaki előtti átvizsgálás 7000, műszaki vizsgáztatás 30000, műszaki matrica 585]

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-10-10

(1010) Verestransz.. by Phon

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-13

Alig egy hónapos műszakival vettem az autót kb. két éve, úgyhogy még csak most (1013) estünk át az első közös vizsgánkon. A vizsgáztatást Gerissimo és Alfater végezte, ezúton is köszönöm nekik, hisz azért mint kiderült volt két dolog, amibe bele akartak kötni. De ez belefér így 13-án szerintem.. :) A lényeg, hogy átment, mindenféle kenések nélkül. Tehát az autó műszakilag rendben van. Szerintük. Mert én tudom, hogy lenne még mit faragni rajta. És nem -csak- a lengéscsillapítókra gondolok, ami az egyik kifogásuk volt, hanem a váltóolaj 'folyásra' (ami megállni látszik és azelőtt sose csinálta, úgyhogy nem tudom mitől indult meg és állt el mostanában) ill. a szokásos LMM és lambda szonda csere lehet, hogy szükséges lenne, mert kitudja mikor volt utoljára. Később pedig a fékek és a gyertyák cseréje is elengedhetetlen lesz. Például jövő tavasszal/nyár előn.

Tehát az egyik dolog, ami nem tetszett a T.Vizsgáztatónak az a jobb első lengéscsillapító. Eh.. Erről, talán aki olvasta az egyik nem is olyan régi blog bejegyzésem, az tudja, hogy megvan a véleményem az ilyen rázópados mérésekről. Ahány hely, annyi féle mérés.. Miért jó ez, nem tudom, ill. tudom/gondolom, de ezzel nem is kívánok többet foglalkozni mindaddig, amíg nem érzem az autón, hogy szükséges lenne valamelyik cseréje. Nekem az elejével semmi bajom, a hátsókról már ugyanezt nem mondhatom el, mert ott tudom, hogy a bal oldalon, ha nem is pont a lengéscsillapító, de valami miatt kicsit jobban pattog az autó mint kéne. Bezzeg arra nem mondtak semmit..

A másik, amit szóvá tettek az az, hogy a motoron nem olvasható rendesen a motorszám:) Ez is hihetetlen kicsit, mert akkor mikor megvettem, nem jelezte az eredetiség vizsgáló, hogy ilyen probléma lenne.. Pedig kinek másnak, ha nem neki kellene ezt mondani? Na mindegy.

A lényeg, hogy most két évig nem kell ilyennel foglalkozni, csak építeni, szépíteni tovább az autót. Tehát most friss zöldkártyával, friss műszakival ill. minusz pár tízezerrel rójuk tovább az utakat, ahogy eddig is tettük.



ezen kívül: első szélvédő alatti levélfogó csere (még Erhardtól), váltógomb javítás (mert forgott..), beázás megszüntetése (remélem sikerrel:), váltó olaj csöpögés ellenőrzés (végül a kifolyt olaj letörlése, az újabb cseppeket pedig figyelemmel fogom kísérni), bal első ajtó jobb első ablak emelőgombjának cseréje (mert lefelé megadta magát a napokban..), munkadíj, stb.