Blog >> 147

>> Szervizantonov // Alfa 147 1.6 TS // 2017-09-11

Rég meg kellett volna ejteni, de csak most jutottunk el oda, hogy rendesen ki legyenek takarítva a kárpitok, mert elég fura foltok voltak rajta. Most gyönyörű.

Ezen kívül kapott új féktárcsákat és betéteket. A bal hátsó nyereg meg volt szorulva, mert valaki rezes zsírral kente be a csuszkákat, ami gyakorlatilag megkötött. A többi helyen csak szimplán nagyon kopott és öreg volt minden.

Mivel az ültetőrugókkal nem volt túlzottan baba barát az autó (feleségem autója), ezért visszatettem a gyári rugóit.

>> EseményAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-08-29

3 év után túl vagyunk az első közös horvátországi nyaraláson. Több mint 1500 km és 6 város.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-08-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 133 718

>> Eseményantonov // Alfa 147 1.6 TS // 2017-05-15

Erről az autóról nem valószínű, hogy fogok blogot írni, de ki tudja. Mindenesetre leírom mi a helyzet vele.

Az autót feleségemnek vettük, előtte egy faceliftes 1.7D Tipója volt, de mindigis 147-esre vágyott. A megvételnél jó alkualap volt, hogy feltételezetően hengerfejes. Ez később be is igazolódott, szépen csordogált a hengerfej alól a víz. Vásárlás után igen hamar beesett a kuplungja a kinyomócsapágy és egyben munkahenger hibája miatt, ezt egy gyors váltó fel-le művelettel orvosoltam. Később kicseréltem a hengerfejtömítést, azóta különösebb gond nincs vele.

Privát véleményem, hogy nem értem az 1.6 TS motor létjogosultságát, mivel sokkal többet zabál, viszont rosszabbul megy, mint a néhai 1.4-es Stilom. De szebb a motorburkolata. : )

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-04-08

A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-03-18

Fidike 16-os kerekeken gurul, így rá fèrt egy kis ültetès, hogy jobban mutasson. Nem akartam túlzásba esni, mert nem a jó utakról vagyunk híresek, meg nem is csak èvente egyszer használom. Eibach rugókat vettem amik kb 30mm-t ültetnek. Most mèg 15-ös lemezfelnin vagyunk, majd kíváncsi leszek alufelnivel hogy mutat.

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-03-18

Már règóta nèzegettem a fekete betètes lámpákat, de nem jutottam el h odáig, hogy meg is rendeljem. Bizonytalan voltam , hogy hgy nèzne ki vele az autó, plusz nem is nagyon láttam èlőben. Aztán amikor már ki is ment a fejemből megkaptam őket karácsonyra :) Igazándiból a gyári lámpákon elèg sok kavicsfelverődès volt, így az újat már úgy rakattam be, hogy előtte lefóliáztattam biztonsági fóliával. Szerintem nagyon szèp lett, jól mutat.

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-03-07

Vègre sort kerítettünk a hátsó ablakok fóliázására. Eredetileg csak a kèt hàtsót akartam plusz az új lámpákat a kőfelverődèsek ellen, de aztán sijerült megcsinálni az ajtókereteket is. Nem lett nagyon sötèt a fólia, hogy ne üssön el annyira. Llumar fólia került fel, sokat dob az autón :)

>> EseményAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2016-07-09

Kicsit ( na jo nagyon ) elcsusztam a blog irassal, de potolok parat :) Mar masodik eve, hogy AC-t osszekotjuk egy kis csaladi hosszu hetvegevel a Balatonon.Mivel Fureden szalltunk meg most is, es a Sun City szemely szerint nekem nagyon tetszett mint helyszin kivancsian vartam, hogy Zanka mit mutat majad nekunk. Nem csak a Giulia bemutato miatt volt nagy esemeny , hanem mert meg soha sem nyertem tombolan, ami most megtortent :D A sorsolasra ugy dobtam be a papirt, hogy ugy sem nyerek, de azert bedobom. A vegen egy Alfaamore ajandekcsomaggal lettem gazdagabb :) Termeszetesen a tartalmarol kepeek is keszultek :) A tali megfeleleo zarasa volt az Irie Maffia koncert :)