Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-29 20:22:10 // 29958
thule inkább nem? :DDD
Shadin2013-01-29 20:03:49 // 29957
Nekem GPS szerint 94 amikor a mutató 100. Ez azt jelenti, hogy a mért 7,5-ös fogyi valójában 7,95 :-(
'''''2013-01-29 17:09:41 // 29956
Egy ismerősöm árulja a négy tapadókorongot,ami univerzális de van hozzá még valami külön 159-hez való talp.Nekik sw-n volt,arra tuti jó.A két kereszt rudat használják másik autón,az nem eladó.Ez valami tutela márkájú (nem biztos,hogy jól írtam).Új ára 40.000Ft volt,Ő most egy huszasért árulja.
mizooo2013-01-29 16:48:58 // 29955
Akkor ezért van az is, hogy a hatótávolságnál többet ír mint amennyit el fogok tudni menni.
Tibcsi1662013-01-29 15:52:01 // 29954
205-ös guminál, amkor 100-at mutat az óra akkor valójában kb. 95-el mész (mérd be GPS-el). Tehát a mikor azt mutatja a comp, hogy 6,0 a fogy 100km-en akkor valójában csak 95 km-t mentél. Tehát 100km-re számítva ez valójában 6,315-ös fogyasztás. És itt csak a gumiméretről beszélek, nem a comp esetleges csalásáról.
Liquid2013-01-29 15:44:19 // 29953
kisebb a kerék kerülete, így a valósnál nagyobb megtett km-rel számol. Pl. azt gondolja megtettél 800km-t, ez alapján kalkulál fogyasztást, pedig csak 700-at mentél
mizooo2013-01-29 15:22:23 // 29952
Bocsi, a 205-ös gumi milyen tekintetben viszi tévútra a comp-ot?
Tibcsi1662013-01-29 15:11:51 // 29951
A comp +- 5-10% csalhat!! Nálam például plusz 9-10%-ot kell rászámolni és akkor kapom meg a tankoláskor mért adatokat. Amúgy nálam a km-óra pontos +- 1-2 km eltérés van GPS-el kalibrálva 225-ös gumival.

Ha 205 -ös gumival jár valaki akkor kb. 5%-ot rögtön hozzá kell adni a comp. fogyasztáshoz a gumiméret miatt! Ezért szokott az 1,9-eseknek olyan kicsi fogy. kijönni, mert sokan járnak 205-ös gumikkal. Nekem pont ilyen volt a 166-osommal is. (comp. szerint 5-5,5l-el járt :)

A DPF kiütés + optimalizálás. CSÖKKENTI a fogyasztást. Ez Tény!! Erről már rengeteg mérésem van.
.......................2013-01-29 11:03:17 // 29950
ja ,akkor ne csodálkozz,hogy a comp hibás értéket mutat
Csaszi2013-01-29 10:48:02 // 29949
Csak a compra. hivatkozva mondom az adatokat. Egyébként meg szoktam várni a tankolással, hogy kigyulladjon a lámpicsek. Ez azt jelenti, hogy kb 63+ litereket szoktam tankolni és mx 830-at megyek el. Bár legutóbb 850 körül tankoltam rá. Ez kötel 8 literes fogyasztást jelent. De mostantól majd figyelni fogok rá nagyon! Egyébként sajnos nem nagyon mérvadó a km, mert hogy a gumi nem normális váltó méret (225/45R17). Ezzel kaptam és még nem cseréltem le. Majd a nyári már a normál méret lesz (225/50R17). Azzal konkrétabban tudom a megtett kilómétert ellenőrizni. Addig csak a compra tudok hagyatkozni. :(
Dömpi (il dottore)2013-01-29 09:11:55 // 29948
Tankolástól tankolásig is kiszámoltad?
Előfordulhat, hogy a comp. nem mutat jó értéket.
Én nézem a comp.-ot is és számolok tankolásokkor (2012. szept. óta). Nekem nagyjából egyezik a két adat,és benne van DPF is. Így vagyok nagy átlagban 7,2 l/100 km körül.
Viszont nálam is előfordult, hogy menet közben bebolondult a comp, és elkezdett 15-20 literes pill.fogyikat mutatni.
Csaszi2013-01-29 08:12:55 // 29947
Köszi a hozzászólásokat mindenkinek!!
Laci.73!
A fogyasztásod hogy alakult azóta? Mérted is azóta? Szoktad a számlálót nullázni? Tapasztalat?
Igazából nekem a teljesítményével nincs sok bajom, csak a 156 után a fogyasztáson hasaltam el! Tudom és értem, hogy nehezebb, de ez a különbség akkor is k.va sok szerintem! Én úgy gondoltam, hogy el fogok járni 7 liter körül, ehhez képes ÓVATOSKODVA!! 8,5!!! És ez 1.9-es! Szóval sok! Ráadásul mondom, azt tapasztalom, hogy tempomat mellett, hol 6,2, hol 8,9 a pillanatnyi 120-130-nál tempomaton!
Hol csináltattad meg a kocsit?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-29 07:19:32 // 29946
nekem pont 7-7,5-re szorította az optmalizálás és az euró 1-esítés
Laci.732013-01-29 06:45:00 // 29945
Szia!
Október 15. dátumon leírtam a kiírás utáni tapasztalataimat!
.......................2013-01-29 06:43:16 // 29944
Ha dpf et kiütöd attól nem csökken a fogyi,
Az injektorok körül kellene szétnézni,lehet túl sok a szàllított mennyiség,
Ez kormolàs okoz ,így àllandóan tele lesz a DPF is,így sokat regeneràl,
Tehàt többet is fogyaszt,

Nekem is ez volt,a Breràn
Sokak tanàcsàra ki lett ütve a DPF,
És utànavlàtható is lett hogy nagyon kormol a gép,
Tehàt rànéztünk az injektorokra,
És 5ből 4 nél túl sok volt a szàllított mennyiség,
Felújítottàk mindet,
És most nem kormol,és annyit fogyaszt amit mutat a comp.
Előtte pedig mindíg többet evett
Csaszi2013-01-28 23:34:33 // 29943
Köszi az infót! Kipróbálom majd, de sok jót nem várok tőle. Minden tankolásnál nullázom az A trip-et, a B-t meg a vásárláskor nulláztam, azóta azt hagyom, de kb ugyan arra jön ki mind a kettő. :( Az a furi, és ebből gondolom, hogy regenerál folyton, hogy tempomattal megyek 130-al pályán (de, ha 120-al megyek, akkor is) egyszer 6,5, 6,8 aztán ugyolyan körülmények között 8 meg 9 litert mutat a pillanatnyi. :S És hát 180 e km van a sárkányban, így gondolom, hogy a DPF cseréje esedékes lenne. Ezért gondolkozom erősen azon, hogy nem cserélem, hanem kiütöm, és átprogramoztatom a vezérlést. Azt olvastam az angoloknál, hogy egyszerűen a DPF nélküli 150 lovas JTDm vezérlésével cserélik, és nincs semmi gebasz. Csak kíváncsi lettem volna az itthoni tapasztalatokra. Viszont most beverem a szunyát, szóval jó éjt mindenkinek! :)
Alfonis2013-01-28 23:07:13 // 29942
hát nekem még változtatás mentes a kocsi. DPF egr minden benne. és a fogyi az 8,5 sose volt. A t lenulláztam ott most talán 6,1 L / 100 km van majdnem 3000 km átlagon. MInden út előtt nullázom a B t kivéve mikor nem felejtem el akkor is ha város után is van akkor és szép lassan lemegy az is. Csináld h autópálya előtt mkor már tartósan 80 vagy felette tudsz menni nulláz akkor. Jó 100 km es szakasz. arra mennyit dob?
Csaszi2013-01-28 22:48:56 // 29941
Sziasztok!
Először is, szeretném megköszönni a decemberi segítséget! Sikerült végül hozzájutnom egy csodaszép 159 SW-hez! 1.9 JTDm 16V Q-Tronic.
És akkor, hogy ne unatkozzatok! Azon töprengtem, hogy ha a pillanatnyi fogyasztás mérő sík terepen képes 7,2 litert mutatni 170 km/h-nál, akkor az átlagfogyasztásom miért kúszik fel 8,5-re (70% pálya, 130-as tempó 30% város)?
Arra jutottam, hogy szerintem nagyon el van koszolódva a DPF és folyamatosan regenerálni szeretne! Tudom, hogy ez már lerágott csont, de ha van olyan, aki bevállalta a vezérlés átprogramozását és kiütötte a DPF-et, annak a tapasztalatairól szívesen olvasnék! Mennyit számít fogyasztásban, ilyenek. Olvasgattam az alfaowner forumban, hogy valakinek a 2,4-ben 8 alá szorította a fogyasztást.
Nagyon kíváncsi lennék, mert egyre inkább fontolgatom, hogy beleugrok egy ilyen jellegű átalakításba.
Előre is köszi a véleményeket!
Dömpi (il dottore)2013-01-28 21:42:29 // 29940
Mennyi pénz?
Dömpi (il dottore)2013-01-28 21:41:44 // 29939
Az enyém is csal lefele, pedig 215/55 R16. A 255/35 R19 meg felfelé, de ahogy azzal szárnyal, jááááááááááááá
Alfonis2013-01-28 21:07:31 // 29938
a kereszttartó vasakat is elhozhattad volna ha már nekiálltál leszerelni :D vagy azokat levette az igazi tulaj? :D
'''''2013-01-28 20:41:57 // 29937
Érdekel valakit tetősín nélküli alfára való tetősín tartó tappancs?Kereszt vasak nincsenek.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 20:39:34 // 29936
szerintem az is lesz majd nyárra...
Alfonis2013-01-28 20:20:52 // 29934
Linzer azaz. Szeptember óta dolgozom itt és feltűnt, h milyen sok van. Előtte Franciáknál dolgoztam, az a 3 év kevés volt h olyan sokat lássak :P vagy ott jobban elszóródtak az ebmerek? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 20:14:25 // 29933
Trákoknál van egy pár az biztos ...ott a Linzer a menő gondolom :P
Alfonis2013-01-28 20:06:04 // 29932
hja magyarországon divat ott villogok :)
Linzbe nem az. De itt tényleg nagyon sok Alfa van.
Jobb is az ember közérzete :D ennyi szép autó színessé teszi az utat :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 20:04:42 // 29931
miért merre lax hogy arra nem divat a villogás? nálunk mindenki villog
Alfonis2013-01-28 19:56:26 // 29930
hja itt az utcába van egy piros alfa. 159 SW. na azon brutál kerekek vannak.. Majd lefotozom.
Meg ugyanott egy Brera meg egy Gt. Van vagy 2 Mito.
centrumtól ahol dolgozom, 200 m re van egy ugyanolyan ezüst mint az enyém. Az már jött szembe is velem csak itt nem menő a villogtatás. Mondjuk ha villogni kéne akkor hamar kiégne az izzó kb :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 19:53:33 // 29929
nekem is csal kb 3km/h-t
Alfonis2013-01-28 19:49:46 // 29928
igen nekem is ennyit csal épp. 140 et mutat az óra mikor 130 almeek. 100 as táblánál is tempomatot 110 re lövöm. mindig 10 el több :D De akármelyik autót vezettem mindegyik ennyit csalt. Ez nem tudom miért meglepő. Ford kis buszok. Berlingo. Suzuki. Opel. Mind csal. és kb autópályás sebességnél ennyitket. 140 midnig a 130. 100 as táblánák beállítom 110 re. Mindenkit előzök épp azzal a kis sebesség különbséggel. Mert gondolom ők meg 100 al mennek (óra szerint) persze vnanak akik kicsit gyorsabban meg akiket nem foglalkoztat a tábla :)
Ma melóhelyen láttam egy A6 os Audi hiperszuper offot . gondolom 16 " os kerékkel :D de úgy nézett ki mintha 10 " lenne. megállapítottam az alfa mennyivel szebb :)
mizooo2013-01-28 19:41:34 // 29927
Nemsokára felkerülnek a 17" kerekek, kivi leszek azzal mennyi lesz a különbség. Muszáj voltam már lemérni mennyivel megyek mert az M0-án, óra szerint 120-al nem győzöm kerülgetni a népet. Kicsit furcsálltam a dolgot, de lehet spórolnak. Néha jön 1-2 Audi, BMW akinek látszik semmi sem számít, de általában gyorsabban megyek mint az átlag.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 19:34:04 // 29926
semmi probléma nincs ezzel a gyár szerint jó,a könyv szerint is nem kell vele foglalkozni ..állítólag :)
panza2013-01-28 19:32:00 // 29925
Sajnos ezzel a gumimérettel (205/55r16) ennyit csal az óra!
mizooo2013-01-28 19:05:53 // 29924
Még valami, ma hazafelé mértem a sebességet GPS-el (Samsung Galaxy Y Android Speedometer). A Km óra ~120-at mutatott a GPS pedig ~110-et. ~60-nál pedig a GPS ~52-t mutatott. A Gumiméret 205/55/R16.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 17:02:24 // 29923
2.0jtd 136 paci nem sok de elég lesz ...bőrős, 3 napfénytetős, elektromos tolóajtók stb, stb azt hiszem tejesen fullos... az 59 marad a punto megy a háztól egyenlőre :P
mizooo2013-01-28 16:57:24 // 29922
2.0 JTD? Melyik mocival? Van benne hely az tény! :) Nem fogod sajnálni az 59-et? Én az enyémbe menthetetlenül szerelmes lettem :S
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 16:54:46 // 29921
a héten érkezik a Phedra .... találtam egy fullosat végre :)
Csabi2013-01-28 12:39:15 // 29920
Igen, csak az körülményesebb, valahova rögzíteni kellene a mágnest menet közben...Akkor kellett volna megcsinálnom amikor zárt helyzetben beragadt az EGR, de késő bánat...:)
.......................2013-01-28 08:58:12 // 29919
meg tudod mérni EGR nélkül is
vedd le a fekete mágneses fejet az EGR szelepröl,
nem fog vészüzemre váltani,
így meg tudod mérni
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 08:49:56 // 29918
az enyém sem lenne reprezentatív mivel optimalizált :)
Dömpi (il dottore)2013-01-28 08:42:15 // 29917
Ergo valahol mindenkinek igaza van :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 08:20:22 // 29916
jól tudom nincs kiírva az EGR-ed gondolom tudod mi a különbség a kiírt meg a lefalazott között....
Csabi2013-01-27 23:35:16 // 29915
Üdv!
Ma mentünk egy kört MES-el EGR ügyben… A korábbi eszmecsere kapcsán felmerült ’mreni’ részéről, h zárt/nyitott EGR-nél nem változik a beszívott levegő mennyisége számottevően… Valamint elhangzott, h ha az EGR nyitva van akkor az nem „tehermentesíti” a turbót…
Említettem, h csinálok egy mérést működő EGR-rel és nélküle…mint kiderült ez kivitelezhetetlen, mert amikor lehúztam a csatlakozót, akkor „vész üzemmódba ” kapcsolt az ECU és szívó dízel módjára ment a kocsi…de az alapjárati méréssel nem volt gond…
Viszont a légtömeg változás, alapjáraton és emelt-alapjáraton (1500f/min)is jól megfigyelhető volt.
A teljes adatsort nem szúrnám be, ill a diagramokat sem , mert nagy és átláthatatlan lenne(de ha valakit érdekel akkor átküldöm) az adatsor, így az állandósult állapotokat szúrtam be excel-be

1. Alapjárat nyitott EGR-rel, és Zárttal… a légtömeg csupán alapjáraton 36%-al nőtt
Itt hozzá kell tennem, h a MES a légtömeget mg/i –ben azaz mg/löketben jeleníti meg, ezért át kell számolni kg/h-ba ahhoz hogy valódi légtömeg értéket kapjunk…



Alapjárat---Emelt-alapjárat működő EGR-rel, És nem működővel
Itt már 46%-al több a beszívott levegő, mint ha nyitva lenne az EGR

Ennyivel fog a turbó több levegőt szállítani, nyilván a fordulat/terhelés növelésével a légtömegek nőnek...
Alfonis2013-01-27 22:33:14 // 29914
naja :D
Dömpi (il dottore)2013-01-27 22:33:10 // 29913
Nos nálunk váratlanul szakad a hó, már van vagy 4 cm, úgyhogy jó éjjt! Reggel kelnem kell 1 órával előbb havat lapátolni.
droberto2013-01-27 22:30:03 // 29912
Én is, de MES-el villog.
droberto2013-01-27 22:29:15 // 29911
"nyomni szoktam neki." - Csak ne padlón, mert akkor nem tudja kénye kedve szerint elrontani a befecsit. :)
"Réka vezetett hát na" - Téged szeret nincs mese. Kellesz neki. :)
Alfonis2013-01-27 22:26:44 // 29910
oksi. Köszi majd meglesem. Bár kint itt nincsenek cuccaim. Addig úgyis használjuk aztán majd meglátjuk h jön e hiba vagy no.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak