Fórum >> Típusok >> 159

yani🍀2017-07-06 14:45:25 // 96609
Az online Eper tényleg nem ismeri ezt az alvázszámot. :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-06 14:37:20 // 96608
nekem ismeri az alvázszámot...
RB 832017-07-06 14:36:03 // 96607
alvázszám
RB 832017-07-06 14:35:10 // 96606
szerintem bal elöröl jön a hang ....
RB 832017-07-06 14:33:53 // 96605
akkor nekem nem jó van benne... ??? két csatis kell elöre , van jobb és bal oldalon is gondolom szólna ha csak az egyik oldalt lenne...
Shadin2017-07-06 14:31:50 // 96604
Kedves Tbi-s Cartársak!

Küzdök egy megfoghatatlan hibával :-(
Amikor padlót nyomok 1.6 bar felé megy turbo nyomás és tiltja az autót P0240 hibával:

Amin már túl vagyok:

stekkerek, érzékelők tisztítása, a rendszer tömörség vizsgálata, turbo wastegate és valamiféle vákuum, minden rendben. MAP szenzor próba csere megtörtént, semmi változás, pillangószelep tisztítva, működik rendesen.

Néha van jó napja, az előbb pl. meghajtottam és nem csinálta. Persze leállt a diag, úgyhogy semmi adatom :-(

Overboost szelep kiiktatásra került, átkötöttem és csak prosztó WG visszacsatolással mentem akkor persze alacsony nyomásra hivatkozva dobott P0240 hibát.

5letet várnék. Bármit. Miután nem mindig csinálja és mechanikai hibára gyanakodnék, az overboost vagy a vákuum szelep.

A képen a tüskénél tilt :-(

Esetleg Pest közeli Cartársat kihasználva némi próba jellegű alkatrész cserének is nagyon örülnék.

Köszi!
RB 832017-07-06 14:29:54 // 96603
Szia,

A tárcsa új Ate, az elözö egy no name kinai volt egy itteni német alkatrészes saját márkája... volt számla is róla , a kinai nem sípolt :) a csere azért volt mert én akartam... 200ló a család, kint élünk , meg kell álni ha arról van szó :) erre mindig oda figyeltem...
felcserélve nem lett ... pedig ez a szám az.
Shadin2017-07-06 14:03:58 // 96602
Ha nem a terelő lemez ér a tárcsához valami hihetetlen módon, akkor azt mondanám, hogy meg lett vasalva a betét. Nem írtad, hogy tárcsát is cseréltél-e. Ha igen az is ATE? Csere előtt a régi kopott volt és azért lett cserélve, vagy mert akkor is már sípolt valami? Csak egy oldalról jön? Felcserélted a két oldalon a betéteket? Ment a síp a betéttel a másik oldalra?
Nekem nem jön ez az alváz fel ePer-ben: ZAR93900007247252
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-06 13:52:04 // 96601
az első a 166-é a másik az 59-é....más a csati gondolom a visszajelzőre
RB 832017-07-06 13:12:59 // 96600
Sziasztok, egy kis segitségre lenne szükségem.
Van egy problámám amit én a Féknek gondolnék de nem biztos... illetve aki Alkatrész beszerzéssel foglakozik talán ö is tudna segiteni....

A probléma egy hang erröl készitettem egy videót is: Fék
Ha 40km/h alatt utazok ezt csinálja, ha rálépek a fékre abba hadja majd ujra... el kell telnie egy kis idönek hogy igy sípoljon, tehát nem mindig... a féket kompletten cserélve lett : ATE , elöl-hátul, egy hete ujra szétszedettem itt kint, ujra pasztázták -tisztitották stb...
A dugattyúk szépen járnak... a fék nem fog-láttam én is megpörgettem a kereket...

A fékbetét: nekem ezt rakták bele: 604971 Ate szám, de utána járva az Ate katalogus nem ezt hozza hozzá ha nem ezt : 604867 , ennél viszont csak egy kopásjelzö visszajelzés van, ami nekem nem jó mert kettö kell.A mérete is különbözik...
Kerestünk rá alvázszám alapján is, érdekes találaltok születek :) nem egyértelmü...

Lehet-e benne rossz fékbetét???Milyen fékbetét kell hozzá, ha rossz.Nézegettem otthoni oldalakat - Unix- Fékmester stb... a 604971 számút nem hozza a Kombihoz...!!!
Vagy csapágy hang lenne, de nem búg vagy ilyesmi...
A fékbetétröl egy fotó is készült...

Lehet nem sikerült jól linkelnem akkor itt a link hozzá: https://youtu.be/QIkq3TFxlWE

És végezetül az alvázszámom: ZAR 939 0000 7247252 Alfa Romeo 159 1.8 Tbi 2009

SORRY Srácok de idegesít ez a hang, jövö héten ujra neki futunk ennek dolognak egy itteni szervizben...
Köszönöm a válaszokat :) ez kicsit hosszúra sikeredett .
Zsirai2017-07-06 12:45:19 // 96599
Köszönöm :)
ProdyG2017-07-06 11:41:46 // 96598
Ha bárkinek van/volt/lesz injektor csatlakozó kontakt problémája (voltunk jó páran mostanában), annak eladásra kínálom a képen látható zsír új, gyári érintkezőket, amikkel minden probléma azonnal megszűnik :)
Dupla adagot kaptam ezekből az érintkezőkből, amikor a komplett csatikat vettem, így van nálam 10 darab, ennyit nem feltétlen tennék el tartalékba...
Egy csatlakozóba 2 ilyen érintkező kell, egyszerűen csak ki kell cserélni a meglévő műanyag tokban az érintkezőket. A kontakt hibákért 100%-ban ezek az érintkezők a felelősek...
Egy érintkező ára egy ezres, arányaiban nézve én is kb ennyiért vettem őket. Ha megmaradnak tartalékba, abba se halok bele :)
Személyes átvétel AlfaCity-n lehetséges :)

Liquid2017-07-06 10:23:04 // 96597
Az attól függ milyen minőségi és árkategóriában gondolkodsz.
Adok-veszek 1. link AlbaAlkatrész - Erhard
Bárdi-Unix akármi, ahol van csókosságod :)
Nekem EBC szettem van, a FékMestertől rendeltem.
Marseus2017-07-06 10:15:29 // 96596
Sziasztok!
2.4 fékszettet honnan érdemes rendelni ha sem a tárcámnak sem a vasnak nem akarok ellensége lenni? Tárcsákra és a betétekre gondolok.
Tocke2017-07-06 08:05:53 // 96595
Itt a pontos válasz :-)
Shadin2017-07-06 08:04:07 // 96594
Eltömődés függő, 10-20mBar
Tocke2017-07-06 08:01:19 // 96593
5 V-ot kell hogy mérj rajt, a nyomásérték pedig regen után ha jól emlékszem 4 mBar körül.
Macccy2017-07-05 22:33:31 // 96592
8-12 mm imbusz (allen) csavarok
Macccy2017-07-05 22:28:51 // 96591
https://youtu.be/MR8aV_0HuzA
Zsirai2017-07-05 22:23:48 // 96590
Valaki tudja 1.9 Jtd 16V manuális váltón olajleeresztő , és beöntő hol van? És milyen szerszámmal készüljek? :)
tdemeter2017-07-05 21:53:15 // 96589
Urak, tudja valaki mennyi a normális érték 1.9 8v-nél a dpf pressure senzornak alapjáraton?
antonov2017-07-05 21:37:30 // 96588
Köszi a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 20:59:48 // 96587
Ja, és a turbó geometria körül nézelődnék elsőre.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 20:32:32 // 96586
Az autóra. Laptop rá, és úgy menni vele. Nézni kell a paramétereket menet közben.
antonov2017-07-05 20:23:47 // 96585
Ezt a progira érted?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 20:03:04 // 96584
Ki kell diagolni, úgy fog kiderülni..
antonov2017-07-05 19:56:47 // 96583
És az a fura, hogy mégis szétkapcsol. Az előbb jártam Budán, mindenféle borzalmas emelkedőkön, és szépen működött a váltó. Minden emelkedőn gond nélkül felcsorgott. Sebességtől függetlenül tartotta a 2000 körüli fordulatot.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 19:51:39 // 96582
Na itt valami nem okés. Olyan mintha fixen hajtana az automata, nem kapcsolna szét a kuplungja.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 19:48:29 // 96581
Igen, csak az automata néha úgy kapcsol, ahogy magadtól nem tennéd :-) Vagyis kitalálja helyetted, ha nem nyomod, úgy dönt, hogy elméláztál... Ha odalépsz, nyilván nem megy, de rájön hamar mit akarsz és visszagangol. Csak idő míg eszmél. Ha tudod előre mit akarsz, akkor azért lehet vele beszélgetni.
antonov2017-07-05 19:45:02 // 96580
Igen, bár hidegen nem szoktam padlózni. De úgy is ezt csinálná. Sajnos a MAP szenzort nemrég tisztítottam, és nem is volt koszos. EGR-t is kitakarítottam, az sem volt túl koszos.
Zolibácsi2017-07-05 19:41:50 // 96579
Hidegen melegen es teligazon vagy haromnegyed gazon is ugyan ez?
Zolibácsi2017-07-05 19:28:43 // 96578
Kicsit elcsépelt dolog, de nézd meg hogy koszos e a map szenzorod. Most hogy sok hegyet latott a kocsim el kell mondani hogy 2000 alatt van turbolyuk. De b@lfasznak is kell lenni ha hegymenetben 1800 alá engeded. Én is elmélaztam 3. Ban ès csak pislogtam miert nem megy a kocsi aztan latom hogy 1200 a fordulat és 1500- ig nagyon semmi nem történt. De utána szépen töltött és megindult a kocsi 2000- nél màr full nyomason üzemelt.
antonov2017-07-05 19:24:09 // 96577
Csináltam egy videót erről a kínlódásról. Nem lehet, hogy valami elfuserált progi van rajta?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 14:03:44 // 96576
A kick-down-ról hónapokig nem is tudtam :-) Városban még azóta sem használtam, csak egyszer. Kipróbáltam üres úton, hogy mi történik. Az odalépés városi környezetben a bő félgáz.
Országúton előzéskor, ha kick-downt nyomok, akkor visszavált kettőtt is és ugrik. Na erről nem igazán tudtam sokáig , úgyhogy a kick-down ahol megakasztja a pedált, azt gondoltam padlógáznak. Ez valójában MES szerint 83%-os állás. A mai napig ez esik "lábra" sokszor teljesen kimegy a fejemből, hogy még lentebb lehet nyomni. Szerintem hülyeség..
Na de országúton így használva, normál módban, bazi nagy volt a gondolkodási ideje. Nyilván ha a kick-downt megtalálom hamarabb, ezzel se lett volna gondom. EGR off óta viszont kick-down nélkül sincs az a lenyomom, semmi nem történik érzés, hanem alulról, nyomatékból kezd el menni, ahogy fokozatosan nyomom be a pedált. Ha túlnyomom egy ponton, akkor visszavált, de ezt nagyjából lehet érezni.
Zsolt_1592017-07-05 13:51:47 // 96575
Hát akkor ezek szerint nincs jól megírva. Nekifutok ma mégegyszer. Köszönöm a választ!
antonov2017-07-05 13:32:37 // 96574
Én is ez alapján updateltem és sikerült. A cd jól van kiírva? A flasher progi nézi, hogy jó-e a cd.
antonov2017-07-05 13:31:17 // 96573
Az enyém alapjáratról indít és úgy kínlódja fel magát. Amikor odalépsz neki akkor azt úgy érted, hogy kickdownig nyomod a pedált?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 13:24:46 // 96572
Nekem ha elindulok, egyből 1400 körül forog a motor és úgy gyorsít. Ha hirtelen odalépek, meg nem tudnám mondani mi történik, de az meglehetősen gyorsan :-) Szerintem 2k körül tartja amíg fixre nem zárja a kuplungot.
Lehet érdemes volna megíratni az ECU-t, sokat dobna rajta. Egész másképp viselkedne a váltó is.
És igen, olyan nálam is van (volt), hogy nyugisan gurulok, hirtelen gyorsítanék, és egy nagy semmi történik hirtelen. Aztán eszmél, visszavált és elindul. Ez engem is nagyon zavart, főleg előzéskor csinálta. A 2.4-ben a sport gombbal, vagy a fülecskékkel váltva ki lehet küszöbölni, de igazából az egr off óta nem volt ilyen gondom. Sokkal nyomatékosabban indul el alul, nem is váltogat vissza annyit.
A körforgalomban meg nem kell variálni, nyomni kell neki :-)
Zsolt_1592017-07-05 11:52:53 // 96571
Sziasztok!

Valakinek sikerült már a lenti leírás alapján a navi frissítése? Nekem nem, talán valami elkerülte a figyelmemet?!

"Újabb dizájnú szoftver nagy navi fejegységhez:
Innen tölthető: FIRMWARE_Connect_Nav_V.12.3_ALFA_ROMEO
1. Ki kell csomagolni a RAR file-t.
2. Az ISO file-t be kell mountolni (pl Daemon Tools) és kiírni vagy közvetlen betallózni megfelelő író programba.
3. Ezután el kell indítani a gyári fejet, át kell váltani Audio részre, aztán be kell rakni a lemezt. Read Error felirat után kikapcsolni. Ezután várni kell 20-30 mp-et, majd bekapcsolni.
4. Ha minden oké, akkor bejön a Flasher program, ahol lefut a frissítés.
5. A Downloading résznél újraindul és gyorsan be kell pötyögni az alábbi kombinációt: 3, 4, 5, 6, 9.
Cseles a 9-es, a képeknél látható, hogy hol van."
RomeoOne2017-07-05 11:03:52 // 96570
Hát így azért nincs gond, mert álltában egyesben felugrik akárhonnan, de mondjuk, ha 30-al csorogsz 3-asban, ami kb. 1200-as fordulat, onnan lepadlózva nem nagyon indul meg. 2000-ről, főleg megírva, úgy mászik felfelé a fordulatszámmérő, mint a katapult :D
antonov2017-07-05 11:00:40 // 96569
Érdekes. Pedig a tiéd ráadásul 2.0. Kicsit kellemetlen mikor valaki hirtelen ötlettől vezérelve kienged engem, igyekeznék, és nem történik semmi.

Nekem az M51-es BMW motorral szerelt Omegám volt, hát azt is pörgetni kellett pedig. De milyen szép hangja volt...
RomeoOne2017-07-05 10:52:00 // 96568
2000* alatt
RomeoOne2017-07-05 10:50:07 // 96567
1500 alatt harmatgyenge, de 200 alatt sem muzsikál túl fényesen. Kb. 2000től jön meg az ereje. Én eléggé furcsálltam, főleg, hogy dízelmotorról van szó és mégis forgatni kell, hogy legyen nyomaték. De ez van.Mikor BMW-s ismerősöm vezette a kocsit, akkor láttam rajta, hogy ebben megtalálta azt a pontot, hogy miért szar az alfa. 1000-1200-ról akart megindulni mindig, aztán nem történt semmi.
antonov2017-07-05 10:26:54 // 96566
Igen ez is automata. Ez sehogy nem megy. Ha megvárom, hogy elkezdjen kúszni és utána nyomok akár padlót, semmi. Ha rögtön átrakom a lábam a gázra, padló, semmi. Egyedül akkor, ha állok a féken, kis gáz, és leveszem a lábam a fékről. De ezt nem erőltetem mert szerintem nem egészséges. Szóval nem tudom. 1, 2, 3-ban ha már megyek akkor buszozik. Felette nyilván nem. De indulásnál nem emelt fordulattal indul. Azt, hogy sehogy nem megy azt persze úgy értem hogy 2000-től jön a hátbarúgás és megindul mint a barom (1.9-hez mérten). De pl egy körforgalomnál azért kell trükközni. Nézek is 0-100 videókat, hogy másnál ez néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 10:11:32 // 96565
Ez érdekes, hogy automatával is...Ha jól látom, a Tied is az. Valamennyire normális ez, hogy elindulsz, és az elején nem történik semmi. Ha gyorsulni akarsz, emelt fordulatról kell indulni, és rádobni a kuplungot. Automatánál meg mittudomén :-) Én még nem éreztem egyszer sem ezt a halott "lyukat" a 2.4-nél, mert a váltó inkább "buszozik", a fordulat jóval fentebb van, mint egy manuális váltónál volna, és nincs összezárva a kuplung, hanem az olajnyomás viszi át a nyomatékot. Nekem pont hogy könnyebbnek tűnik elindulni és "kilőni". Ez az 1.9-nél is így kéne hogy legyen :-)
Lehet nálad is az van, hogy érzékelhetetlen a gázpedál reakció, és nem tudod mennyire kéne nyomni, hogy menjen. Próbáld ki egyszer, hogy már pirosnál beakasztod D-be, hogy kezdjen kúszni, aztán zöldre nyomjad neki rendesen. Ha úgy rendben van és nincs lyuk, akkor próbálj ki egy egr off-ot, lehet csak annyi a nyűgöd, mint nekem volt. :-)
antonov2017-07-05 08:39:55 // 96564
Srácok! 1.9-nél milyen fordulattól kezd éledni a turbó? Az enyém ilyen 1500-2000 fele kap észhez, minek következtében egy suzukis nagyi az unojákával legyorsult a lámpánál. Bár nem nevezném gyorsulásnak, én csak el akartam indulni.
Shadin2017-07-05 08:18:12 // 96563
Jó lenne valami video vagy hang hogy tudjuk kb. miről van szó.
Zolibácsi2017-07-05 08:08:08 // 96562
Jo ez a 2.4. Most epp Erdelyben Marosvasarhelyen es Hargita kornyeken autokazunk. Megpakolva 3 szemely + gyerek auto ugyan ugy megy hegynek felfele mint egyenesben. Egy parszor mar el rohogtem magam amikor egy kamiont erobol meg kellett elozni, az utanam levo is kivagodott hogy jon utanam, aztan szepen vissza is sorolt a kamion moge mikor eszre vette hogy az ove nem fog ugy elozni mint az enyem. Rokonok is csodaljak az autot. De gazdasagi okok es alkatresz hiany miatt keves itt az alfa.
Szabister2017-07-05 03:11:25 // 96561
Köszi szépen az infot ;) Elsőnek akkor majd kitekerem a szintcsavart sík terepen. Ha picit csordugál majd az olaj onnan akkor megvan benne 2.3 liter. Váltó tipusát nem tudom de ha 1.9 16v azzal szerelték akkor igen :)
Chianti2017-07-04 21:33:24 // 96560
Köszi szépen!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak