Fórum >> Típusok >> 159

Zolibácsi2017-07-05 08:08:08 // 96562
Jo ez a 2.4. Most epp Erdelyben Marosvasarhelyen es Hargita kornyeken autokazunk. Megpakolva 3 szemely + gyerek auto ugyan ugy megy hegynek felfele mint egyenesben. Egy parszor mar el rohogtem magam amikor egy kamiont erobol meg kellett elozni, az utanam levo is kivagodott hogy jon utanam, aztan szepen vissza is sorolt a kamion moge mikor eszre vette hogy az ove nem fog ugy elozni mint az enyem. Rokonok is csodaljak az autot. De gazdasagi okok es alkatresz hiany miatt keves itt az alfa.
Szabister2017-07-05 03:11:25 // 96561
Köszi szépen az infot ;) Elsőnek akkor majd kitekerem a szintcsavart sík terepen. Ha picit csordugál majd az olaj onnan akkor megvan benne 2.3 liter. Váltó tipusát nem tudom de ha 1.9 16v azzal szerelték akkor igen :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 21:27:06 // 96559
Mióta a 159 megvan, nem gyorsultam senkivel. Hogy esetleg tudtomon kívül 'gyorsult' velem valaki, az elképzelhető :-)
Mert ez az autó pont ilyen. Igazából nagyon megy, de nem érzed benne. Az egész menés élményt ennyire redukálja, hogy alandóan mindenki eltűnik a tükörben, de nem tudod eldönteni, hogy miért. Megszelidült az egész ország, vagy tényleg ennyire menne ez az autó? :-)
Piritu - 1.000.0002017-07-04 21:24:58 // 96558
A 159 tömege/futóműve/kényelme valahogy "elrejti" a dinamikát. Amikor átültem a 156-ból nem akartam elhinni, hogy a stopper szerint ugyan úgy megy, mint a 156. Pedig igen. A Giulietta is jobban "hozza" a sebességérzetet.
Liquid2017-07-04 21:00:28 // 96556
Kizárt hogy jobban menjen, max. az érzet más, mert a 159-ben nem érezhető annyira a gyorsulás és a sebesség. Az enyém 7 körül van 100-on...
Chianti2017-07-04 20:35:00 // 96555
A hátsó ablaktörlő gumi megadta magát. Nálam még amúgy sem volt cserélve, viszont emlékszem, hogy egyszer drága Pityukoma barátunk egy hozzászólásban leírta a típusát, meg egy fotót is rakott mellé (azt hiszem Bosch volt), de a blogjai között sajnos nem találom. Ha valaki cserélt már esetleg, nem emlékszik véletlenül a típusszámra?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-04 20:20:58 // 96554
0-100 nem érdekel :) csak bosszantó hogy 2.4 meg 5 henger és mégis úgy tűnik jobban ugrik megy a vectra, pedig kombi szóval nem könnyű autó. De legalább sokkal szebb a 159 :)
Piritu - 1.000.0002017-07-04 20:04:45 // 96553
Azzal a motorral és egy boxal a 156 is lazán hozta 7,8 alatt a 0-100-at ...
Mint a TBi :-)
Liquid2017-07-04 20:01:09 // 96552
olyasmi :) bár őszintén szólva a 159 jobban néz ki
Liquid2017-07-04 19:50:46 // 96550
nem csupán a 0-100 a lényeg, hanem ahogy előadja a menést :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-04 19:37:53 // 96549
Szerintem egy használhatatlan szar gyárilag. Haver 1.9 cdti vectra novitec boxal rongyá vert volna gyorsulásba végsebességbe mindenbe, így írva sem mernék magamra fogadni.
Liquid2017-07-04 19:09:14 // 96548
Gyári programmal se nagyon rossz, pont vasárnap volt alkalmam kipróbálni egy full gyári 200 lovas Q4-et. De ez tény hogy az EGR off és a plusz 30-40 lóerő igen jól jön neki.
Viszont a TI futóművel, 240 lóval abszolut nem érezhető az 1650kg.
Mér nem tudtak csinálni egy megfelelő helyen kaparó TBI-t? :)
Giuntini2017-07-04 17:53:17 // 96547
Jól mondod! A Tibi mindenben jó, de a 2,4 hangja...! Szombaton a 84-esen minden előzés egy adrenalin bomba volt. Gázpedál megtaposására megdörren a hangja, majd visszaáll a béke szigetévé.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 16:55:22 // 96546
A gyári progi nekem kimaradt, még nem mertem box nélkül kipróbálni. :-) Így több mint elég, egr off óta pláne. A többi boszorkányság egyelőre nem zavar, működik minden ahogy kell. Ki ki ízlése szerint :-) Biztos szeretném a Tibit is, 10 évvel ezelőtt hagyta el olyan a számat, hogy "Dízelt?Soha!" :-)
Most azért örülök ennek a rosszhírű dögnek. Még mielőtt konszolidált kispolgárrá válok, és valami egyterűbe ülök, a downsizig, a villanyautó őrület, és a dízel közutálat korszakának határán talán utolsó esélyként egy 5 hengeres nagy köbcentis dízel valahogy jól esik :-) Majd erről mesélek az unokáknak a villany s-max 8-ban :-)
Signus2017-07-04 16:33:44 // 96545
Sziasztok!

Pár napja előjött egy olyan hiba, hogy fordulatszámon eszméletlenül sípol a motortér.
Csináltam erről egy videót, de amint láttam, korábban mások is töltöttek fel ilyen zajról videót a YT-ra.
Sokan a sortömítést (+ tőcsavar törést) mondták. Azonban az említett zaj valamikor meleg és valamikor hideg motornál jelentkezik. Valamikor 1.100-as fordulattól, valamikor 2.500-as fordulat felett (üresben, meleg motornál). Valamikor pedig egyáltalán nincs zaj.

Az lenne a kérdésem, hogy a leömlő tömítetlensége okozhatja ezt a furcsa hibát, esetleg van rá más tippetek?

Előre is köszönöm!

2007/08, 159 SW, 1.9 JTDm 16v, 150HP.
Ferkó2017-07-04 16:24:58 // 96544
Sziasztok ! Tegnap vásároltam egy 159 es ALFÁT ! Rendszám ügyben kérném a segítségeteket szeretném átrendszámozni 159 végüre ! Van valakinek kapcsolata tola megye vagy esetleg Budapest irányába elsősorban ??? Most egyszerűbb lenne !!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-04 16:04:54 // 96543
azért a 2,4 gyári progival és a három boszorkánysággal elég lagymatag ... fogyasztásban meg annyi, mint a Tibi... a szopófaktorok kiiktatásával élhető autó, a Tibin nincs mit kiiktatni, nincs remegés csak a km falás...
Giuntini2017-07-04 15:31:30 // 96542
Nem is nagyon járhat autópályán 3000 felett a mutató, mert az nálam már 185 km/h! Előzésnél néha, de olyan erőtartalék van benne, hogy nem kell forgatni.
yani🍀2017-07-04 15:12:34 // 96541
Nálam pedig fölötte indul a bugi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 15:09:42 // 96540
Kb az utolsó 2 mondatban rejlik a lényeg szerintem :-)

A súlyelőny és élvezetesség pedig nálam erősen átminősült. Volt egy autóm, amivel bárhol lehetett állat módon menni. Kicsi volt, könnyű volt, ahhoz képest őrült nyomatékos volt, kevés hangszigeteléssel, egyszerű, de jó futóművel.A "sportolás" élményét ésszerű tempó keretek között tudta hozni. Gyorsabb lehettem sokaknál és beadta az élményt is hamar, ki lehetett autózni amit tudott.
Most van egy kihasználhatatlanul gyors autóm. A 8 hónap alatt kétszer ha adódott olyan szituáció, hogy talán megpróbáltam kiautózni amit tud. Talán. Olyan szintű túlzás a hétköznapi közlekedéshez, hogy felesleges súlyeloszlásról elmélkedni, nincs is hol kitapasztalni, hogy hopp, már tolja az elejét. Nem is tudom, hogy tolná e :-)
Egyszerűen még bőven a futómű tudásának határán belül nekem megszólal a vészcsengő, hogy ez így értelmetlenül túl gyors, nem vállalom be közúton, a határai bőven a komfort zónámon kívül vannak.
Nálam a hagyományos értelemben vett élményautó örökre a kicsi, könnyű, kiautózható, ésszerű sebességeknél élményt adó autó marad, viszont mostanra nem bánom, hogy az a vezetési stílus a múlté...
Így aztán ilyen elvárásaim nincsenek, ezzel az autóval meglepően normálisan közlekedek, közben meg hamarabb érek oda... :-) Néha megdaloltatom az 5 hengert, mert élvezem a hangját, de nem én fogom széthajtani, az is biztos. 3000 felett alig-alig jár a mutató.
yani🍀2017-07-04 13:18:59 // 96539
A 10 természetesen 10e akart lenni.
yani🍀2017-07-04 13:18:01 // 96538
Arra kb. 10 km-re évente, amire én használom tökéletes választás a TBi. Élményben ezzel a motorral ad legtöbbet a 159. Ez az én véleményem, 2.4-et még nem vezettem, de a 2.0-hoz képest is van jó néhány kg súlyelőny,és ez pont az első kerékről jön le. Nem vitatom, hogy annak aki 2X-3X ennyit megy el egy évben nem jobb választás egy 2.0, de az én esetemben nem érdemes számolgatni. Amióta a TiBit használom, elfelejtettem diagolni, nem érdekel mikor volt és mikor várható ma következő regenerálás, mikor fog elrepedni az EGR hűtő fedele stb. Mint azt korábban is írtam, nagyon szerettem a 2.0-át soha semmi extra problémám nem volt vele, de volt bennem mindig egy kis nyugtalanság, hogy ez az állapot meddig marad így. Na ez a TiBi óta elmúlt. Tény, hogy nekem eddig szerencsém volt vele, igen jó áron sikerült egy jó állapotú, ténylegesen ismert előéletű autót vennem. Biztos vagyok, benne, hogy ha a fórumozók 98% használna TiBit, sokkal több problémáról lehetne olvasni, de számomra az is egy + pont mellette, hogy kevés van belőle.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 12:08:48 // 96537
Én már nem hiszek az ilyen általános érvényű igazságokban :-) Mostanában városban is használom az autót, semmi baja tőle. Egy egy hosszabb út, aztán 2-300km város. Ha rájön az üríthetnék, kiégeti magát. Erre persze figyelni kell, ha lehet ne állítsam pont akkor le, de elvan városban is, eddig nagy extra odafigyelést nem kért. Az egyiknek a turbója, dpf-e kormolódik, a másiknak a szelepei. Csak rövidtávozni eszembe nem jutna semmilyen 159-et venni. Vegyes használatra meg kb. tökmindegy, illetve ízlés és preferencia kérdése. Ha a fogyasztás számít, akkor azért a TBi necces. És a 2.4 is. Akkor a 2.0 jó.
Ha a vadállatság számít, akkor valószínűleg az agyon rajongott TBi a befutó :-) Ha pályán halkan rombolni pedig 2.4 kell.
Még magamnak sem tudtam megmondani, hogy milyen autó kell nekem, úgyhogy én már másnak csak félve javaslok bármit is :-)

Illetve egy dolgot, ami eddig bejött. Amelyik Alfa rákacsint az emberre, és nem ereszti, azt haza kell vinni :-) Az első amelyik kiválasztott és 7 hónapig szemeztem vele a ha.hu-n, 200e km élményt adott. A második, amilyet igazából nem is akartam venni ( a TD-t), csak szembe jött, egy igazi youngtimer ritkaság lassan. Bírja a napi gyűrést és kb gyerekkorom utazási élményét lehet átélni benne bármikor. Nem egy bővérű Alfa, de igazi időgép.
A harmadik meg szintén pont olyan, amilyet nem is kerestem, de bő félév alatt megmutatta, hogy dehogynem, pont ez kell nekem. Hogy gyorsan haladni lehet teljes nyugalomban, hogy lehet, hogy a gázreakciótól lesz sportos valami, de erre is lehet magasról tenni, mert nem minden a sportosság. Én csak azt hittem, hogy az én preferenciám a sportos őrjöngő autó. Most azon kapom magam, hogy nem ülnék át egy nyers dühöngő gépbe.
Giuntini2017-07-04 11:11:19 // 96536
Igaz, a dízel mindig racionálisabb választás, pedig sokkal jobban lehet vele szívni (a te esetedet leszámítva)! Mindent úgy kell nézni, hol használod és hogyan. Szombaton lent voltam a Volt fesztiválon, a Balatonról mentem, tehát a 84-esen, ami nem egy egyszerű út. Igazából nem volt nagy forgalom, autópálya colt benne 80 km, a többi országút, ehhez jött még tegnap autópálya Balatonról Budapestre. Azért az országúton is mentem vele, előzések és egyebek, ahol tudtam tempomat 110, autópályán a szokott tempóm, és így nem fogyasztott 8 litert! Ez egy kb. 230-240 lovas géptől automata váltóval azért nem rossz! Dízel a hosszú távokra jó, rövidebb távokra inkább benzines.
Macccy2017-07-04 08:42:35 // 96535
M32? Attól függően hogy áll az autó, ha síkon állt vagy szintbe emelték, akkor maradt benne ~0,2 L. A gyári ajánlás 2,3 L tehát baja nem lesz tőle, viszont a nem hivatalos, de állítólag gyár által is ajánlott új feltöltési szint 2,8 L -t is enged, mivel pont az elégtelen kenés/hűtés nyírja ki. Tölts rá még 0,4-0,5 L-t.

Amúgy igen, az oldalán is van szint csavar.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-03 22:29:29 // 96534
Ezek szerint 2 l van benne, biztos hogy kevés
Szabister2017-07-03 22:06:45 // 96533
Váltóolaj. Van valami túl folyó amit ki kell tekerni amikor feltöltjük a váltót olajjal? Amikor kuplungozták az autómat váltóolajat is cseréltek. Vettem 3 Litert de 1-t visszaadtak. Azt megtaláltam hogy a tetején van egy belső kulcsnyílású csavar elég szar helyen, de egy vékony cső+ tölcsér kombó megoldja ezt a problémát :) Honnan tudom hogy jó szinten van?
yani🍀2017-07-03 21:51:36 // 96531
Azért ezzel nem értek teljesen egyet. Semmi bajom nem volt a 2.0 val, de én most is a TiBit választanám.
Shadin2017-07-03 21:45:13 // 96530
Lmm mindig többet mutat mint kellene.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-03 21:28:28 // 96529
na azt meg hogyan?
Shadin2017-07-03 20:14:46 // 96528
55219298
Shadin2017-07-03 20:14:10 // 96527
Nincs valakinek agy MAP szenzora a polcon kipróbálásra Bp környékén? Gyanúsan viselkedik, kb. 400mBar-ral magasabbat mutat mint kellene :-(
Szabolcs 1592017-07-03 19:45:56 // 96526
Isten igazàból dízel felé áll a zászló mert Tbi kevés van németbe ami elfogadható àllapotban és ár ba
Shadin2017-07-03 19:42:22 // 96525
Mondanám hogy a Tibinek nincs baja, de nem mondom, mert nekem azért összejött. Közlekedni a 2.0 a racionálisabb választás, esetleg "Shadin féle" programmal. De a gyári is elég...
Szabolcs 1592017-07-03 19:21:24 // 96524
Sziasztok minden tanácsot szívesen meghalgatok 159 vásárlása előtt vagyok újból csak nem tudom hogy 2,0 jtdm vagy Tbi évi max 20 ezret megyek típushiba esetleg mire figyeljek 1,9 16 v hű volt hozzàm 115000 km mentünk vele kisebb nagyobb gonddal koszonom
mizooo2017-07-03 16:51:04 // 96523
Mármint azt hittem gyárilag is klattyog bocsi...
mizooo2017-07-03 16:50:18 // 96522
Srácok! Megvolt az első nagyobb út a melóhelyre a váltófelújítás és kuplungcsere után.
Akit idegesít a klattyogás, motorféknél és váltásoknál az cseréltessen csapágykészletet a váltójában. Persze ha a kettőstömegű/kuplung és a féltengelyek is rendben vannak.
Teljesen meglepően jó lett az autó, azt hittem ez gyárilag is ilyen lehet, de úgy néz ki a váltón érezni lehet a 270 000 Km-t.... :D
Liquid2017-07-03 10:08:04 // 96521
Megoldható, Skull CarTársunk megcsinálta.
sty2017-07-03 09:53:21 // 96520
srácok ,az 59-nél utólag megoldható a tetősín?
antonov2017-07-03 09:49:25 // 96519
Az enyémnek nagyon idegesítő "buhogó" hangja van alapjáraton, bentről hallgatva. Talán ez a legzavaróbb dolog a kocsiban. Ha egy hangyányit emelem a fordulatot mondjuk 850-900 rpm-re akkor megszűnik az agyrohasztó dörmögés. Fogalmam sincs mitől lehet, szemre gyári kipuf van rajta.
RomeoOne2017-07-03 09:36:54 // 96518
Egyre gyakrabban kapom el a regent, most már tudom mit kell figyelni. Tényleg autópálya után jött most elő. Jó mély hangon duruzsol, de felhúzott ablakoknál, vagy amikor rendes tempóval megy az ember, nem feltűnő. Csak ahogy beálltam a parkolóba és kinyitottam az ajtót, meghallottam, hogy brummog. Nem is állítottam le, hagytam, hogy álltában végigmenjen. A szokásos 750-ről 900-on volt az alapjárat, de nem ugrált és a turbónyomás is 0 maradt. A csomagtartóban matattam még egy kicsit, szóval ott dörmögött a fülem mellett a kipufogó, aztán egyszer csak, mint ha elvágták volna, véget ért. Először azt hitte, hogy leállt a motor is, olyan csend lett. Előre kellett mennem, hogy meghalljam, hogy még jár. Alapból nagyon csendes a kocsi amúgy. A regen egyébként 3-5 percig, ha tartott.
Zsolt1552017-07-03 08:15:23 // 96517
:) Pénteken voltam egy németautós szervizben. Amikor az egyik szerelő meglátta a 159-et, megkért, hogy menjünk ki megnézni, mert Ő japán gépeket szereti, de szerinte a világon legszebb eleje ennek az autónak van. Nézegette és dicsérte egy darabig. Annak ellenére, hogy 11 éves konstrukció, de nagyon markáns a.megjelenése még mindig.
yani🍀2017-07-03 08:08:21 // 96516
OFF

Csak hogy vidáman induljon a hét: "nyomjad ennek a szarnak"
ON
csokagm2017-07-02 21:50:25 // 96515
Olvastam a blogod, Shadinét is, tehát sanszos, hogy ez lesz a probléma. Pici gyöngyözés látszik is rajta.

170ezer van benne szóval simán benne van. Remélem gyorsan ki lehet cserélni. Jövőhét után megyünk nyaralni,( kb 3500-4000km) de jövőhéten nem tudom vinni a kocsit Zéhez, mert city előtt semmi hely sincs. Így lesz két nap amikor elvileg nekem is jó és remélem neki is.

Van az opel és az alfa ház között valami különbség az árán kívül?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-02 21:44:35 // 96514
arra már nem emléxem sajna...de 90-nel alig tudtam haza jönni....
Piritu - 1.000.0002017-07-02 21:26:22 // 96513
A történetem 1. 2. 3.
97e volt benne...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak