Fórum >> Típusok >> 159

TS2017-04-23 22:14:08 // 94109
Sziasztok!Tudja valaki hogy lehet kiszerelni a navigációs egységet?Rendeltem hozzá egy yatour yt m06 virtuális cd váltót.Bekötném de nem tudom kiszedni a gyári fejegységet.A youtube-on találtam videot,abban a srác két pálcát dugott bele a két lyukba ami a fejegység felső részén található.Kicsit csavargatta,és egyszerűen kihúzta a navit.Nekem ez egyáltalán nem működik.3,2mm a legvastagabb fém pálca ami belemegy,a négyest már nem tudom beledugni.De sajnos ahogy belement,úgy ki is jön,annélkül hogy a navi megmozdulna,
Liquid2017-04-23 20:49:39 // 94108
Primera? Végülis egyedi az is, de a rossz oldalról :)
alfa155gyuri2017-04-23 20:30:03 // 94107
Ellenálás mérővel mérd meg és megtudod de valószínű az alsó.
ProdyG2017-04-23 20:10:42 // 94106
Feltehetném én is a kvízkérdést... gondolom az alsó ment tönkre...


Amúgy sikerült egyedül megoldanom a gyertyacserét, kijött simán pár másodperc alatt mind az 5 darab (gyáriak voltak még és ott 8nm-rel húzzák meg őket, ha minden igaz). Az újak berakása is egyszerű volt, megkentem a meneteket kis gépzsírral, és próbáltam kb annyira meghúzni őket, mint ahogy a gyáriak voltak. Kicsit tekergettem őket, hogy meglegyen az érzés :) nyomatékkulcsot nem szereztem végül. Beru gyertyákat vettem, ugyanilyenek voltak benne eredetileg is.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-23 19:56:48 // 94105
mint általában az összes japó
RomeoOne2017-04-23 19:45:34 // 94104
Ja, pont erre gondolt, hogy a 159 szerinte annyira egyedi, mint a passat. Sok volt a herbál.
Piritu - 1.000.0002017-04-23 19:34:07 // 94103
Az legalább egyedien ronda :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-23 19:27:39 // 94102
miért a prius jobb? annyira gusztustalanul néz ki nem is tudom kik veszik talán a meleg nőgyógyászok, meg az öngyilkos hajlamú fogorvosok....
Piritu - 1.000.0002017-04-23 19:16:33 // 94101
Komoly cucc kell ahhoz, hogy a Passatot meg az egyediséget egy fórumban használja az ember :-DDD
yani🍀2017-04-23 17:32:49 // 94100
Ez teljesen jó.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-23 16:38:42 // 94099
Primera? Passat? Ahhoz nagyon hunyorítani kell :-) Örülök hogy tudtad használni a képeket :-)
Haddel2017-04-23 15:57:03 // 94098
A régi már megint aljas módon néz ki belülről😃
Haddel2017-04-23 15:44:04 // 94097
Igy van,a kék ,meg a lila Fakra csatlakozópint ellentétes az új antennán. A fehér stimmel.
Smith2017-04-23 15:14:47 // 94096
Mármint a két antennát egymásba tudnád dugni???
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-23 14:51:41 // 94095
Hajnalba? Egész nap folyamatos töltésen leszünk, többet fogyasztunk mint a 2.4 városban :-)
Shadin2017-04-23 14:39:54 // 94094
17% volt nekem az alja és a teteje pedig 107% a régi sw-vel, 86 pedig az új sw-vel.
Haddel2017-04-23 14:38:50 // 94093
Fasza,az uj antennán pont fordítottak a csatlakozók.
Ez most hogy? Alvázszám alapján lett rendelve.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-23 14:31:28 // 94092
Csak kíváncsiságból néztem rá, hogy mennyire megy le regenerálás után. Az automata egyébként elég jól megakadályozza, hogy életszerűtlen üzemállapotban használjam. De felesleges is, azt látom, hogy elkezdi a regenerálást és 10p alatt mindenképpen végez, ha országúton vagyok, ha épp városban. A fordulat az automata miatt szinte sosem éri el a 2000-t. Egyelőre úgy tűnik teszi a dolgát, szóval ezen nem görcsölök. Igyekszem figyelni rá, hogy legyen alkalma időben kitakarítania magát, és részemről ennyi.
droberto2017-04-23 13:47:06 // 94091
VTT-n hajnalban kipróbálnám... :)
droberto2017-04-23 13:44:05 // 94090
100% körül regenerál ha minden feltétel adott. Egyes ujabb sw-ekkel már 80 környékén. Sokszor főleg pályán pár paraméter miatt hiba csúszik a számításba és akko lassabban megy fel a tömődés. Ekkor sokszor későn vagy már nem is tug regenerálni.
Ezért érdemes a deltaP-t figyelni alapjáraton, meg mondjuk 2000-es fordulaton.
Ja és még egy tapasztalat. Addig jó a DPF, amig nem nézegeted és nem próbálsz számára a megszokottól eltérő, életszerűtlen üzemállapotban haladni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-23 13:39:41 // 94089
Van egy jó relém a polcon ha kell csere berének :)
droberto2017-04-23 13:37:24 // 94088
Még nem, de egy megnézést, csere-berét megérhet.
droberto2017-04-23 13:36:03 // 94087
Így van, az lehet az alapvető gond, kevés a kompresszió. Amíg gyorsabban ment a starter, könnyen és gyorsan indult.
Marseus2017-04-23 13:23:52 // 94086
Bocs,valamiért nem neked válaszként írtam.:-)
Marseus2017-04-23 13:21:31 // 94085
Ha a sípoló hangra gondolsz,én örülnék neki ha így szólna az enyém,így csak irígykedek..:-))
Shadin2017-04-23 13:02:32 // 94084
Igaz, pár kupica után már sokkal érthetőbb lesz :-)
Így visszaolvasva nekem is :-)
Revitox2017-04-23 12:57:52 // 94082
Tihany & Balaton még ilyenkor is gyönyörű.....
Haddel2017-04-23 12:52:27 // 94081
Köszi!
yani🍀2017-04-23 12:27:06 // 94080
Lakkozd le!
SanyiJTD2017-04-23 11:28:40 // 94079
Á, értem. Köszi az infót :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-23 11:23:41 // 94078
Hétvégi kísérlet: tegnap tudtam, hogy nagyon regen. előtt állt a helyzet, hát megnéztem a státuszt. 103% volt. El is kezdte a regenerálást amint tudta. Család kirak, én meg kerültem egy 20 perceset (ó jeee, modern dízel rulez), hogy normálisan kikormolja magát. Ezután 10km-t mozogtunk kb a városban még, úgyhogy ma reggel megnéztem, hogy takarítás után mi a helyzet.
25% volt. Kb azt lehet mondani, hogy (a 10km figyelembe vételével) 20-100% között tartja és ez vegyes használatban 500km-nek felel meg. Ha jól értem amúgy a 100% igazából 50%-ot jelent, mert a kritikus eltömődés 200% felett van.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-23 11:19:15 // 94077
A korábbi motorok kompressziója lényegesen nagyobb volt. Az évek során 21:1 környékéről 15:1 környékére csökkent a dízelek sűrítési viszonya. Menet közben nagyobb turbónyomásokkal kompenzálják, viszont a hidegindítás pont az, ahol kibukik a különbség. Nem volt az véletlen, hogy a jtd 105 rossz izzítógyertyákkal is indult bármekkora mínuszban, és a pici hajszárítónyi turbóval is relatíve komoly teljesítményt ki lehetett gyűrni belőle.
Macky2017-04-23 10:52:33 // 94076
Toyota primera?
Haddel2017-04-23 10:52:25 // 94075
Megjött az új antennám.Ma felszerelem ,de azon gondolkoztam ,kipróbálás után szétszedem ,és valamit csinálni kéne vele ,hogy ne tegye tönkre hamar a lecsapódó pára. Lehet tele tömöm szilikon zsírral. Vagy van valakinek jobb ötlete?
RomeoOne2017-04-23 10:44:37 // 94074
Egy másik fórumon vitába keveredtem valakivel, a 159-esekkel kapcsolatban. Lehet ,hogy én elfogult vagyok, de szerintem objektívan nézve is az egyik legegyedibb autó külsőre. Míg ő egy Passathoz meg Toyota Primera-hoz hasonlította egyediség szempontjából...
Elég durva anyagot haszálhatott a srác, de amikor képekkel kellett alátámasztani a mondanivalóm, akkor nem kellett a google-t használnom és a neten keresgélnem, hanem itt a fórumozók kocsijain egész jól tudtam szemléltetni a karosszéria jellegzetességeit, úgyhogy köszi a képekért Liquidnek, Warbirunnernek, _Ata_-nak és Morfiusz Cédulának. Azért az SW-sek se érezzék megbántva magukat, de alapvetően a Berlinákról ment a vita.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-23 10:16:29 // 94073
Ebből én semmit nem értettem :-) VTT-n neki ugrunk a patesznak pár pohár málna mellett :D
Shadin2017-04-23 10:05:33 // 94072
Az a titok, hogy az USB lejátszást csak úgy szakítod meg hogy leállítod a gépet v. átkapcsolod pl. rádióra, akkor elindul legközelebb magától a lejátszás, de ha a B&M nyelvén hangparanccsal leállítod az USB lejátszást, akkor nem jön vissza :-) Nincs rendes STOP :-(
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-23 08:23:27 // 94071
Szintén , napi első indításnál ha nem várom meg az izzítés végét akkor köszörül jó ideig, 1.9 nél nem volt ez a 156-on meg nem is működött az izzítás és még is sokkal szebben indult
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-23 07:35:06 // 94070
Izzitorelet neztetek mar?
droberto2017-04-23 00:48:40 // 94069
Így izzít a CR dízel.

A lényeg, hogy ha gyorsan teker az önindító akkor nincs gond.
18-25°C között pedig már nincs elő izzítás és így nehezen indul.

Biztos erre is van megoldás, csak meg kéne találni....
SanyiJTD2017-04-23 00:09:38 // 94068
Heh, én is így járok. Porlasztó korrekciók rendben ,minden rendben, nulla hibakód, de ha nem várom meg az izzítást teker rengeteget mire elindul. Van ,hogy izzítás nélkül. Kibaszott nagy rejtély. Unokabátyám volvoja sem akar elindulni izzítás nélkül, jó időben sem. A 156-al -10ben sem izzítottam ,és simán indult....

Ezek szerint nem egyedüli eset az enyém :)
Csabi2017-04-22 23:37:42 // 94067
2,4nél is megvan ez, valakinek, vagy talán a többségnek. Tényleg csak egy bizonyos kinti hőmérsékletnél. Az önindító nekem is csak átmeneti javulást hozott...Majd VTT-n kitárgyaljuk:)
droberto2017-04-22 23:03:44 // 94066
Jut eszembe:
Fékezéskor a Hill Holder hibát (amit ki tesz a műszeregységre) mi okozza?
Fékpedál vagy kuplung jeladó oxidálódik?
Ez is igen jellemző típushiba 7+ év után....
Lett ennek megfejtése?
droberto2017-04-22 23:00:07 // 94065
Ez miatt is, csináltam meg én is az önindító felújítást.

Előtte:

Utána:


Egyébként semmi baja nem volt, kb. felére voltak kopva a szénkefék. A csatlakozásokon szinte semmi oxid nem volt. Ennek ellenére mindent drótkeféztem és kontaktzsírral konzerváltam.
Kb fél évig tök jó volt. Kicsit gyorsabban is tekert, elébb el is indult. Bár akkor pont nyár volt és meleg.
Azóta 30-40-el lassabban teket és visszajött a félmeleg állapotú nehézkes indulás. :)
Az oxid hibát persze nem vetem el, viszont majd máshol is szét kell nézzek.
(Anno ebben a témában már futottam egy kört.)

Egyébként egy eléggé jellemző típushiba az 1.9-nél.
Nem tudom, milyen kulcsszavakkal kéne rákeresni Alfaowneren.
droberto2017-04-22 22:35:09 // 94064
Egy, viszont jó.
Újra tiszta az autó:

:)
Remélem, holnap nem ázunk el.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-22 21:57:05 // 94063
Mindig nekiáll zenélni. Nem jöttem rá, hogy hogyan lehet leállítani a media playert :-) Úgyhogy letekertem a hangerőt, azt legalább megjegyzi, és indításkor is nulla hangerőn ügyködik. Némán elzenélget magának, aztán ha felhangosítom, meglepi. hogy épp hol jár a pendrive-on. :-) A 146-ban a 28e Ft-os Clarion fejegység kifinomultabb volt, de éppenséggel pont nem zavar az ilyesmi :-)
Kompromisszumos egy autó, de amikor a jó oldalát mutatja, akkor iszonyatosan jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-22 21:41:20 // 94062
Fingom nincs hogy töltsem le amit linkeltél :-), de ha automata az autód, akkor biztosan normális ha szuszog váltáskor. Nagy királyság az a hang. Már kitapasztaltam, hogy hogy kell szuszogtatni pont a szomszédos sávban lehúzott ablakkal közlekedők mellett :-) 10-ből 10 kikerekedett szemmel néz át :-D
Norby2017-04-22 21:27:49 // 94061
Furcsa, de nekem a nehézkes indulást fél hidegen az önindító szénkeféinek cseréje és a csatlakozási pontok tisztítása oldotta meg anno.
droberto2017-04-22 21:24:23 // 94060
Helyzetjelentés:

Amióta kicseréltem az izzítógyertyákat csak rosszabbá vált a "félmelegenen nehezen indulás" szindróma. Bár az is igaz, hogy most pont kedvez az átmeneti időszakban a hőmérséklet ennek.
Már régóta figyelem, 17-22°C-os motor hőmérsékletnél csinálja. Hidegben, melegben nem. Mindegy, hogy ennyi a levegő hőmérséklet, vagy hidegebb, de ment pár percet a motor. Ha ennyi a blokk hőmérséklete, bazi sok indítózás kell neki hogy elinduljon.
Bíztam benne, hogy az izzítógyertya csere megoldja a gondot, mert anno 2-3x-i izzítás szokott rajta segíteni. Most mintha rosszabb lett volna. Bár ezt is nehéz összehasonlítani, mert ritkán ilyen hőmérsékletű a motor, ha meg rögtön indítás után leállítom és indítom, akkor meg már nem csinálja.
Le kéne élőadat diagolni, hogy mit kér és mit kap indítózás közben a motor.
Csak hát amúgy se nagyon nagy élmény buherálni, hát még, hogy akkor kapjam el, amikor ilyen meleg....
:(

Az ajtó határoló javítás is csak 80-90%-os lett, lehet, hogy túl sok volt az a városi 4000 km amit így tettem meg vele.
Lehet le kéne csiszolni a kis barázdákat.
Vagy veszek egy újat 8000-ért...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak