Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2017-05-16 16:11:13 // 94809
Hol van ott olyan ikon? Nekem nem tűnt még fel.
csokagm2017-05-16 15:15:44 // 94808
Most vettem észre hogy a sebességmérő órájában a mutató fölött vsn egy 120as ikon. Ez mit csinal? Nem mentem még 120 felett😁
David | Centocinquantanove2017-05-16 14:33:12 // 94807
Csatlakozom! :)
4-5 emberrel is még autó, csak már nem úgy húz, de teljesen vállalható
ProdyG2017-05-16 13:29:10 // 94806
Nekem a 19-es, gyári paraméterekkel rendelkező felni nem ér be soha sehova, pedig egy körrel nagyobb gumi van raja, mint kellene. Valószínűleg nálad valamelyik felni paraméterrel lesz baj (vagy a pogácsával). Én megnézném a felni belsejében a számokat.
De lehet, hogy pusztán a megpakolt biciklitartó húzza le annyira nagyon a kocsi hátulját, mert ott azért eléggé hátul van a súlypont.
RomeoOne2017-05-16 11:34:21 // 94805
Elég valószínű, mert ha fent van egy 4 mm-es pogácsa, akkor ET45-nek kéne a felninek lennie, hogy ott legyen, mint a gyári felni. Feltéve, hogy 8" széles.
Liquid2017-05-16 10:57:18 // 94804
a TI felni "közepe kicsit kiáll" a pereméhez képest, szóval elképzelhető, hogy maga a gumi kijjebb van a tiéden.
Dömpi (il dottore)2017-05-16 10:37:04 // 94803
ez a gyári TI felni:


ez meg az enyém:
Dömpi (il dottore)2017-05-16 10:29:29 // 94802
km óra állása: 203 k, tekerve lett kb. 34 k
csapágyak még a gyáriak :)
RomeoOne2017-05-16 08:57:57 // 94801
Ha legközelebb leveszed, mindenképp nézd meg, mert fontos paraméter. Az egyik küllő hátuljába szokott beütve lenni.
Azt hittem, azért kellett a pogácsa, mert nagyobb az ET, de ezek szerint a fék miatt. Akkor valószínűleg mégsem ott van a kerék, mint a gyári, legalábbis ránézésre is kintebb van. Kerékcsapágyak hogy bírják nálad? Kellett már cserélni? Nekem is eltér az ET a gyáritól, aztán kíváncsi vagyok, hogy mennyivel rövidíti le a kerékcsapágy élettartamát.
Bushmaster2017-05-16 08:52:00 // 94800
Szerintem először ki kellene próbálni a gyarival azzal mit csinál és ha azzal működik akkor felni csere az a legbaratibb költség (persze ha nem valami más apróság a baj) de én nem vetnem el az állítható futómű részét sem végső megoldás ként, bár nem tudom mert még nem volt de amennyire tudom ott tudsz magassagot, kemenyseget állítani és nem hiszem, hogy olyan bonyolult volna alligatni. Egyébként a gumi külső fele ér bele , nem lehet hogy a sulytol be terpeszt es mondjuk a belső fele ér valamihez oda vagy azt nem nézted a kerék jaratban hogy ott min hagyott nyomot a kerék?
Tocke2017-05-16 08:34:01 // 94799
A 8V előnye talán az egyszerűbb motorfelépítés, a kevesebb fogyasztásban már nem vagyok biztos. Az enyém csak városban 7,5 l kímélve, városon kívül 90-110, 5,2-5,5 l. Szerintem ezt egy 16V is tudja. Az ereje 2 felnőttig bőven elég a normális közlekedéshez, viszont a 4-5 embert már eléggé megérzi.
Chris1592017-05-16 07:01:38 // 94798
Egyébként érdemes alaposan megvizsgálni hátul a rugókat, 1 hónapja voltam csörinél nagyszervízen ő mondta, hogy jó pár 159-ben már cserélt rugókat. Elég gyorsan elfáradtak és legtöbbször pont a tövében volt a törés alig észrevehető csak messziről látja az ember mintha 30mm-et ültetve lenne az autó.
Chris1592017-05-16 06:55:22 // 94797
Múlt héten mentünk egy 500km-es útra tökig megpakolva hátsó ülésen 3 85kg-os emberkével. Nem ült be a hátulja nem ért bele semmibe. Így is elég feszes volt az autó kanyarokban.
TI felniről TI futóműről van szó, gondolom a gyári TI futóművet jól kialakították.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:48:35 // 94796
Nem tudom mekkora sz ET-je.
A lényeg, hogy a gyári 19-es TI-nek az agy felé befelé hajlanak a küllők. Nálam meg egyenes. Ezért kell a nyomtávszélesítő.
Bushmaster2017-05-15 22:42:27 // 94795
Esetleg ki is lehet peremezni a sarvedo ívet :)))
Vagy még egy ötlet ha már semmi opció nem működik akkor cseréld le a bringakat szenszalasra :)))
RomeoOne2017-05-15 22:36:01 // 94794
Azt mondod, hogy a felninek nagyobb az ET-je, mint a gyári? Én eddig pont az ellenkezőjét feltételeztem. Ha ugyanott van, mint a gyári, akkor lehet tényleg csak az a baj, hogy túlságosan hátul van a terhelés, nagy az erőkar és lenyomja a kocsi farát és nem megoldás a felnivel való buherálás. Persze egy próbát megér.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:33:18 // 94793
Nekem elöl hátul van 4 mm nyomtávszélesítő, amivel "elvileg" a kerék ugyanott van az én felnimmel, mint ahol a gyári TI. De lehet mégsem.
Nem tudom mi van, ha hátul kiveszem. Elöl nem vehetem ki mert akkor nem fér el a félnyeregtől a felni. Hátul viszont ilyen gond nincs.
RomeoOne2017-05-15 22:21:46 // 94792
Én még anno a 147-el vállaltam be egy osztrák túrát a kondis haverokkal. 3 nagy batár állat beült abba a kis kocsiba hátra, telepakolva cuccal... ET 35-ös Proline felniken vettem a kocsit. Azok is kintebb voltak, mint kellett volna, amitől jól nézett ki, csak a zsír új gumikban lett egy jó kis vályú, mire megjártuk a jó 1200 km-es oda vissza utat. Én nem is hallottam, csak aki a hátsó kerék felett ült, szólt, hogy hall valami súrlódást huppanóknál.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:08:31 // 94791
3 gyerek és fullra pakolva nekem se ért bele semmi sehova.
De a vonóhorogra tett bringaszállító önsúlya 20 kg + 3*15 kg bringa, tehát 65 kg többlet, aminek a súlypontja elég hátul van.
Amúgy érdekes, mert csak a jobb oldalról hallottam, hogy súrlódik valami.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:03:46 // 94790
Ok, köszi

Asszem mielőbb vennem kell egy Szelvio-t. Annak tutira nem fog megülni a segge.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:01:14 // 94789
Szóval.
Hazaérve, kipakolás után elvittem az Arkangyalt fürödni. Onnan irány a nagyi, lássa hogy egyben vagyok😁
Ahogy onnan indulnék haza, egy nagy csattanás, kocsi lefullad, égett gumiszag. Újraindítom, erre nincs szervó, majd van szervó, de visít mint állat. Óvatosan gurulok, utcasarkon megint elmegy a szervó. Leállok, géptető föl: szíjjak rendben, szervóolaj nem habzik (tehát nem a tartály szűrője).
Na irány óvatosan a szerelőm,
Nézi, majd felhorkan: szétesett a főtengelytárcsád!
Jah. Levállt róla a gumi, innen volt az égett szag.
Holnap tárcsacsere😩
Dömpi (il dottore)2017-05-15 21:53:14 // 94788
A rugók jók, a gátlót nem tudom, de holnap megnézzük...mindjárt leírom miért.
csokagm2017-05-15 21:44:39 // 94787
Főnix. Írta valaki és rájöttem, hogy én is onnan rendeltem még a 166-hoz és nagyon jók voltak.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-15 21:41:14 // 94786
Nekem TI felnim van, és nem TI futómű szóval meg tudjuk nézni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-05-15 21:38:08 // 94785
a gyári felni biztos nem ér bele én is mentem 4 felnőtt + fullra pakolva... rugó nincs eltörve, gátlók jók?
Dömpi (il dottore)2017-05-15 21:32:49 // 94784
Na srácok, a VTT-n 19"-os kerékmustra: gyári TI vs. az enyém.

Azt szeretném kideríteni, mennyire ül bele a gyári a kerékjáratba, ill. össze szeretném mérni a hátsó myomtávot is.
Mielőtt vagyonokat költenék légrugóra vagy bármi okosságra, meg akarom tudni, nem e csak gyári felnit kellene venni.
De az is benne van a pakliban, hogy hagyom így. Ha bringákkal megyünk, legfeljebb két autóval megyünk.
Ha éves szinten összevetem a többlet üzemanyagot a felnicsere költségével lehet az előbbi jön ki kevesebbre.
Smith2017-05-15 21:27:45 // 94783
Honnét rendelted végül?
csokagm2017-05-15 21:22:50 // 94782
Megrendeltem, végül plüsst sötétszürkét, volt hozzá egy plusz elképzelésem, remélem jól fog kinézni.
Smith2017-05-15 21:13:38 // 94781
Majdnem 10 éves dizel, 99e km-rel. Nem lehetetlen, de nem is annyira könnyen hihető.
Smith2017-05-15 21:12:29 // 94780
Dehogy, mi nem öregszünk. Mi csak férfiasodunk, szépülünk, okosodunk, tapasztaltabbak leszünk. Meg szerényebbek. :D
Liquid2017-05-15 20:50:04 // 94779
így van, (dízelfronton) a tuti egy mechanikailag hibátlan 2.4, amiből ki vannak dobva a sallangok és meg van Manky-zva :)
Persze ez csak akkor játszik, ha kell az erő, és a tulaj nem esik hanyatt ha netán 8-9-10-et kajol
Liquid2017-05-15 20:46:05 // 94778
Egy kissé túl van árazva szerintem, így első ránézésre. Az hogy gyengus vagy nem, mindig egyénfüggő. Nekem az lenne, némi csippeléssel azért ehet rajta segíteni, de nem lesz erőgép sose.
Ez mindig arról szól mi a fontos az erő vagy a fogyasztás, az 1.9 8V az utóbbiban jeleskedik inkább.
Lexlutor2017-05-15 20:43:15 // 94777
Én is kaptam tőle. Mai napig azt használom...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-15 20:38:26 // 94776
Jó a 2.4 csak nem gyárilag :) Én tegnap Mankynál ki iktattuk a mumusokat és kapott egy finom kis remapot, sajnos nem az lett amit szerettünk volna mert a porlasztók nem tökéletesek és már kormoltak, de így is ég és föld a különbség már nem az a lomha dög :)
csokagm2017-05-15 20:33:42 // 94775
159

A 2 literest ajánlják a legjobban, ennél elvileg se a dpf se az egr nem problémás már, az 1,9nél és a 2,4nél még az lehet.
Amit közben megtudtam, hogy az 1,9 váltója szét tud esni sajnos. (M32) Azt hiszem a 2,0-ban nem ez van, így az sem problémás.
Én a 2,4ről se hallottam rosszat, csak éppenséggel már nem az a takarékos darab mint 156 vagy 166-ban volt.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-15 20:12:41 // 94774
Én nála vettem a 2.4 et . Makulátlan állapot és bőrbelső vezetett szervízkönyv 5 ezer km el ezelőtt nagy szerviz. Nos Bőrülés kiszakadva, elég sok kavicsfelverődés az első lökös és motorháztetőn, Bemelegítve a motor hogy ne vegyem észre a szívósor hibát (hidegen első 2 indításnál le állt szívósor leköt azóta jó) szervízkönyv: ma voltam Csőrinél meg csináltatni a vezérlés víz pumpa, hosszbordás, szervó szíj cserét nem bíztam ezek után az emberben. és igen 2013-as volt az állítólag cserélt holmi és elég ramaty állapotú. De már végre rendben van :) Meg kell jó alaposan nézni és el vinni szerelőhöz átvizsgáltatni
gelle2017-05-15 20:11:00 // 94773
Köszi az infót a kereskedésről, annak eddig még nem néztem utána. De valóban vannak elég érdekes hirdetései, pl 39ezret futott 159-es.
Természetesen komolyabb átvizsgálás nélkül nem venném meg, bármennyire is szép a hirdetésben.
Na meg azt is tudom, hogy új autó várlás az szűrők, olajak, vezérlés cserével kezdődik, akárki akármit is mond, hogy mikor volt utoljára cserélve.

159-nél egyébként melyik motor az ajánlott dízelek közül üzemeltetési szempontból?

Erhardnak nem látom HAHU-n a kocsiját.
Marseus2017-05-15 19:41:22 // 94772
Ettől tartottam..azt meg még nem szedtem le de át kell esni ezen is...:-)
csokagm2017-05-15 19:40:36 // 94771
Szia!

Erről a kereskedőről, inkább vegyesek a vélemények. / Érdekes módon nála mindig kevés km-es autók vannak, persze lehet valós, nekem mindenesetre furcsa/
Pont ma linkelték a becsületesnepper ,,hogyan vegyünk autót videóját", hosszú de vannak benne fontos mondatok. Érdemes végignézni.
Amit ide tudsz vonatkoztatni, hogy ő nem sajnálja az időt az utólagos képmanipulálásra. Nem véletlen csillagnak az autói. Egyébként általában élőben is szépek, de érdemes jól megnézni mert attól függetlenül kereskedő.
Én is néztem nála autót, szép állapotban volt, de közben kiderült, hogy a hátulja jelentősen törve volt. Pótkerék helye üres, összes szigetelés hiányzott onnan, illetve különböző kárpit elemek, illetve kiláttam elég jelentősen az asztaltra, nem sikerült úgy összerakni, ahogy a gyárban. Ezért én ott hagytam.

Ne érts félre, nem akarlak le beszélni róla, nézd meg, de figyelj oda a részletekre is. Viszont a 99ezer km-ert fenntartásokkal kezelném, ezért pl a vezérléscserével nem lehetsz tisztában sajnos, illetve a különböző karbantartásokkal.

A motorerőről tényleg nehéz nyilatkozni, te tudod mik az igényeid.
Egyébként, én nem láttam, mert közben találtam egy másik autót, de ha belefér a keretedbe 2,3-ért Erhardnak van fent egy sw-je. (ezüst, fehérvár,2.0 jtdm, 2009es) Gondolom az nem lehet rossz.
csokagm2017-05-15 19:21:46 // 94770
Az úriasat remélem nem úgy értetted, hogy öreges :D Egyébként plüss szőnyeggel jött alapból?
gelle2017-05-15 19:21:10 // 94769
Sziasztok!
Ez milyen lehet?
HAHU

Szépnek tűnik, de a motor aggaszt. Nem nagyon gyengus ez? Lehet/érdemes vele kezdeni valamit? Vagy jobb inkább egy alapból erősebbet venni?
Smith2017-05-15 19:14:28 // 94768
Ezeken a helyeken mi csatlakozik a lámpába? Valakinek van lábkiosztása? A kör alakú csatlakozó hogyan oldható? Látszólag mintha forogna körbe, de nem jövök rá. Eltépni meg nem akarom :)



Ahogy a képen is látszik van egy alsó nyúlvány, ami szerintem benyúlik a lökhárító mögé. Úgyhogy annak leszedése nélkül a lámpa sem kiszedhető. De ha mégis, annak én is örülnék :)
Smith2017-05-15 18:57:38 // 94767
A plüss szerintem úriasabb, a szövet meg talán tartósabb, és könnyebb takarítani.
Smith2017-05-15 18:56:38 // 94766
Bárcsak lenne :)
csokagm2017-05-15 18:15:06 // 94765
Mit javasoltok, szövet vagy plüss szőnyeget rendeljek?
A gyári szőnyeg 60e forintos árát bevallom sokkalom.
Marseus2017-05-15 18:11:38 // 94764
Szevasztok!
Van valami mód a 159 lámpájának kiszedésére úgy,h a lökhárító borítást ne kellene levenni?
Kócosw2017-05-15 14:36:15 // 94763
igazad van , most gondolkodok hogy hülyeseget beszeltem, mert 2 olajcserenkent cserelem az nalam 40 alatt van :) uh a 60 hülyeseg volt amit irtam...
Hardy2017-05-15 14:33:59 // 94762
Az hogy mit ír a könyv meg mit a józan ész nem ugyan az. Vágj ketté egyet 30000 után és utána biztos nem megy senki se 60 at vele. Persze ha csak 200000 km ig akarod használni akkor ok.
Nekünk azt mondták a teherautóknál ha 3 év után ami 600000 km eladjuk akkor tartsuk be a gyári ajánlást. Ha tovább akarjuk használni akkor 40000 km. Úgy hogy ott 2-3 szűrő van.
Kócosw2017-05-15 10:41:46 // 94761
nm, ugy nez ki csak ismetelnit udom magamat. :)
meg masokat is :D ,mert epp irni akartam amit Erhard is irt hogy 60 k a csereintervallum kb.
antonov2017-05-15 10:30:23 // 94760
Nyugi, az se zavarta mikor egyáltalán nem volt töltés (mivel mindent lekötöttem a generátorról) és úgy álltam vele odébb. Egy nyamvadt akksi jel nem jött elő, bezzeg a Stilo ilyenkor már csipogott, villogott, és utasított, hogy azonnal álljak meg mert meg fogok halni. Nem szívbajos. : )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak