Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 17:10:13 // 101009
Erre kíváncsi leszek, mert így sem nagyon van motorhang. Szerintem baromi halk alapból. Ha meg épp hallatja a hangját a sor öt, akkor meg van mit hallgatni, szépen muzsikál. Alapjáraton (melegen) is alig van hangja. El sem tudom képzelni, hogy hogyan tud ennél halkabb lenni.. :-)
SanyiJTD2017-10-25 16:49:53 // 101008
Ettől a halkabb lett a motor más olajtól falnak megyek. Placebo mindenek felett... :D
PBali2017-10-25 16:45:54 // 101007
Személy szerint 195 cm vagyok és cca. 95-100 kiló. Elsőre szűk volt a Ti ülés a hazaúton a hátamnak, de már megszoktam és szinte fura, ha kevésbé tart egy másik ülés. A lábaim tök jól elférnek. Nem a leghátsó állásban használom az ülést (talán még két kattanás is van, de egy tuti), de a legalsó pozícióban, kicsit döntve. Teljesen kényelmes, szinte "terpeszkedős". :-) Persze mögöttem max kisgyerek fér el és a hátsó ülés tényleg minden, de nem tágas. A középkonzol miatt az előző 2011-2015 közötti Ford Focusban nem fért el a lábam (konkrétan beszorul a korány és a középkonzol közé), a 159-ben meg simán...Ja és nekem a 147 is sokkal kényelmesebb volt a bal egyben, mint például a 156, vagy a GT...biztos velem van a baj :-) De vezettem már Smart roadstert is ezekkel a méretekkel, persze csak a poén kedvéért :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 16:43:25 // 101006
Hogy ne keveredjek önellentmondásba: a szerelőm öntötte színig olajcserekor és szándékosan nem töltöttem utána 3/4 szintnél és azóta sem. Most kb a felénél áll, és olajcsere jön. Megvettem a Motult, kíváncsi leszek.
Olvastam Csabi korábbi tapasztalatát, hogy halkabb lett a 40-es olajtól, illetve GtPeti véleményét is ismerem ezügyben, és ugye amit ő mond, arra lehet építeni, kevésen ásták bele magukat annyira alaposan az olaj (és egyéb) témába :-)
Persze a fentiek a 2.4-re vonatkoznak :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 16:35:48 // 101005
Nekem a műszerfal szerinti 4 kockánál jó a szint, ha a nívópálcán nézem. Soha, egyik autómat sem használtam maximumig töltve, kb a nívó 3/4-éig szoktam tölteni. A fogyás normális, nincs olyan motor amiben ne fogyna. 2 rublika a nívó fele (nálam). Még utántöltenem nem kellett az elmúlt 16e alatt (igen, túlszaladtunk, de jövőhét elején csere). A 6-osról lement 2-esre, ami azt jelenti, hogy a nívó tetejétől a feléig.
Mivel jórészt hosszú utakat kap, gondolom a hígulás itt kevésbé játszik, szóval ez lehet a reális olajfogyása. Nem sok. Ha ennyi se lenne, az lenne a gyanús :-)
RomeoOne2017-10-25 16:35:16 // 101004
De valamiért csak elkezd a digitális szerint lejjebb menni. De tényleg, hiába húzom ki a pálcát, azon maxon van. Bár úgy emlékszem, hogy amikor 0-n volt már, és akkor húztam ki, akkor már csak a közepe felett volt, de nem maxon. Olyan, mintha a digitális az kb. a pálca szerinti max felett mérne csak, mire az lemegy 0-1re, kb. akkor ér be az olajszint a pálca szerinti max alá.
RomeoOne2017-10-25 16:33:18 // 101003
Egyébként amikor megvettem 206k-val, utána 5ezer km-en át, 211k-ig (amikor először olajat cseréltem benne) nekem sem tűnt fel fogyás. 211-226 között tűnt fel. Kb. az olajcsere után egy hónappal írattam meg a kocsit Mankyval, az is eszembe jutott, hogy lehet, hogy az emelt teljesítménynek is köze van a dologhoz.
Hardy2017-10-25 16:28:31 // 101002
Ne a csíkot nézd hanem a pálcát. Nekem új a jeladó direkt ezért cseréltem de ahogy idősorok az olaj úgy megy lejjebb a szint a digitális kijelző szerint. Valójában max on van.
Csabi2017-10-25 16:25:22 // 101001
Ez teljesen normális fogyás, ugyan még a 2.0-val nincs sok tapasztalat ,de 5000km alatt egyet sem ugrott lefele a mutató. 2,4-nél kb fél liter körül mozgott a fogyás,viszont számolni kell az olajhígulással is a regenek nyomán....
Turbós autónál persze képbe jön a turbó ahol szökni tud az olaj, főleg ha sokat van alapjáraton járatva, ezt kerülni kell.
RomeoOne2017-10-25 16:18:39 // 101000
Egyébként van olyan itt, akinek csipegeti az autó az olajat? Nem jellemző tudtommal erre a motorra, nekem egy kis mértékben mégis úgy vettem észre, hogy fogy. Kevesebb, mint egy liter 10 ezer km-en, mondjuk úgy fél liter 7ezren. 15ezrenként cseréltetem. Ez előző periódusban úgy 7-8000 körül kellett egy fél litert rátöltenem és mikor vittem az olajcserére, megint 1-2 csík körül volt már a comp kijelzője szerint. Persze, mikor már 0-t mutat, én úgy vettem észre, hogy még mindig a nívó pálca közepe fölött van a szint.
Persze nem sziklaszilárd a digitális olajszintmutató sem, egy átlag érték körül ingadozik. De olajcsere után sokáig mindig 6-ot mutatottt, aztán elkezdett egy idő után néha 5-öt is, majd egyre többször. Most 5ezer km-el az olajcsere után már elkezdett 3-akat is mutatni, és gondolom egy kis idő múlva már a 3-at fogja többször mutatni, mint a 4-et és így tovább. Csörit kérdeztem, azt mondta, hogy ha ennyi csepegne belőle, az látszana. Turbós motoroknál meg előfordul, hogy van egy kis fogyás. Más is tapasztalt ilyesmit?

Egyébként a motor pöccre indul, Ma 3 nap után beindítottam reggel az 5 fokban, az akku már nem a legcombosabb, az elsőt kicsit nyögve tekerte, hallatszódott, de még ezzel a sovány tekeréssel is, a második fordulatra már beröffent. Kompresszió hiba biztos nincs :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 16:16:03 // 100999
Szerintem mindegy. Akinek kicsi az anyós felől, kicsi lesz a sofőr oldal is. . :-) A pilótafülke feeling nekem nincs meg, de tény, hogy pl a Seat Altea-ba átülve pontosan át tudtam élni a kredencre szerelt kormány élményét.
Viszont ez a sík padló sem az ideális szerintem, én nagyon nehezen szokom meg.
Zolibácsi2017-10-25 16:12:12 // 100998
Nekem télen nyáron 21-23 fok között van a beállítás és full auto. Sosem tapasztaltam hasonló problémát a fűtés / hűtés terén
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 16:05:06 // 100997
Így van :-) Az egész klímarendszere elég fura az autónak. Faterommal voltunk Hollandiában, az út végén a konklúzió pont ez volt. Fantasztikus egy autó, de a fűtése az rettenetes. Van hogy tartja a hőfokot (főleg mono módban sikerül neki), aztán néha gondol egyet és hideg lesz. Ekkor feljebb kell tekerni. Itthon még 24 fokon állt, Utrechtbe már 31.5 fokos beállítással érkeztünk. Aztán bekapcsolja a klímát néha. Ha kinyomom, leoldja a mono módot is és a fúvás irány beállításokat is. Lehet nyomkodni ezer gombot újra. Az Auto mód teljesen felejtős. Plusz tetézi, ha valamelyik gyerek eltekeri hátul a harmadik zónát. Volt már, hogy fagyott le a derekam, akármit állítottam (ekkor még a csodás mono módot nem ismertem). Kiderült, hogy valamelyik lányom vicces kedvében lecsavarta hátul a hőfokot :-) Gyűjtöm az extrák listáját, ami nem lesz a következő autómban :-)
RomeoOne2017-10-25 15:59:26 // 100996
Egyébként lehet pont ez volt a szitu, amikor így jártam. Mert azóta sem tűnt fel, hogy iylen történt volna. 18-20 fok lehetett, a belső hőmérséklet sem volt magasra állítva és amikor kapcsolt a klíma kompresszor, akkor hirtelen hűvös lett a levegő, amit befújt. De ez volt már több mint egy éve, azóta sem tűnt fel. Lehet kapcsolgatta azóta is a kompresszort, csak nekem fel sem tűnt, mert nem lett hideg.
RomeoOne2017-10-25 15:57:15 // 100995
Lehet rossz a hőmérséklet jeladó.
Csabi2017-10-25 15:56:39 // 100994
Ez attól függ mennyire van állítva a hőfok.
Ha pl 19re van állítva és az autóban 21 fok van, mert süt a nap , és bekapcsolod a kompresszort nyilván hideget fog nyomni...csak ettől függ.
RomeoOne2017-10-25 15:54:24 // 100993
Inkább itt a sofőrről volt szó. Hogy ugye kicsit pilótafülke feelingű a 159 nagy a középkonzol, kissé a vezetőre fordítva. Nem olyan, mint mikor egy kredencre van téve a kormány, ahol alatta bőven elférsz, szétterpeszkedhetsz, mint egy fotelben. De ez inkább annak kérdése, hogy ki mit preferál sztem.
csokagm2017-10-25 15:50:49 // 100992
De ez hülyeseg nekem is bekapcsol a klíma ha parasodik de fuj hidegebbet csak szárazabb lesz a levegő. Klimaval fűteni is lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 15:47:20 // 100991
Nekem volt két igazán termetes utasom is mostanában. Nagyobb formátumú embereknek tényleg kicsi a 159 :-) Mondjuk ők nem csak magasak voltak, de szélesek is. Kb mint a kabátot, úgy vették fel az autót az anyósülés felől. Apósom, aki arányosan magas, ő elfér, de teljesen hátravitt üléssel. Szóval mögé beülni necces.
Mi sem vagyunk nagy emberek, úgyhogy a kis család szépen befér. De bármi ami ennél több, magasabb növésű szülők, nagyobb gyerekek, vagy 3 gyerek... hát nem erőltetném nagyon :-)
esvé2017-10-25 15:45:27 // 100990
köszönöm Srácok a válaszokat:)
nekem az a furcsa, hogy eddig ügyesen tette a dolgát, klíma gomb benyomva - csak a hőmérsékletet tekergettem ha kellett. Két napja szarakodik, elkezd fűteni, aztán egyszer csak meghülyül (anélkül, hogy bármit állítanék rajta) és tolja be a hideget ész nélkül...mintha egyszer csak azt érzékelné, hogy 50fok van az autóban és hűteni kell...
Csabi2017-10-25 15:38:27 // 100989
Hát, van egy Cimborám aki 197cm, egyszer ült be mellém, többet nem fog, és ez miatt alfát sem fog venni, mondta.:) Nagyon nem fért el elől sem.
A hátsó helykínálat tényleg röhej, még a mostani facelift-nél-is. H astránkban focizni lehet hátul, mindig ledöbbenek,hogy van ekkora hely benne, és fordítva, miért ennyire szűk az 59...
Node, ha számítana a helykínálat akkor valamilyen egyterűben ücsörögnénk, mint a ..... :)
Lexlutor2017-10-25 15:33:49 // 100988
Èn Dayco-t tettem bele. Úgy tudom ez a gyàrija.
RomeoOne2017-10-25 15:30:27 // 100987
Persze nem a 7 fokos, "hűtő" levegőt, de nem is meleget. Egyébként, amikor be van állítva egy hőmérséklet, az nem azt jelenti ,hogy olyan hőmérsékletű levegőt fúj, hanem hogy a beltér hőmérsékletét próbálja arra a hőmérsékletre hozni. Ez fűtés esetén melegebb levegőt fúj a beállítottnál, hűtés esetén meg hidegebbet.
Szabister2017-10-25 15:14:11 // 100986
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ :) Márkában mit javasolsz?
RomeoOne2017-10-25 15:03:40 // 100985
Lehet, hogy ez lenne az elv, de nem ez történt. Bár tény, hogy elég rég volt már, mikor utoljára problémám volt ezzel. De amikor benyomta a kompresszort, érezhetően hűvösebb levegőt kezdett el fújni.
Shadin2017-10-25 14:57:06 // 100984
Vezérlést nem érinti,a 4 csavar RIBE, de tökéletesen oldható 50-es torx-szal, a szíjfeszítő 13-as kulccsal elforgatva kiakasztható egy vékony szöggel, vagy 3-as imbusz kulccsal a gyári rögzítési pontjain. Világosban fél óra egy üveg sör kíséretében, sötétben sör nélkül 32 perc.

:-D
Shadin2017-10-25 14:52:58 // 100983
Ebben az esetben nem a hideget nyomja, hanem továbbra is a beállított hőfokú, ámde száraz levegőt.
Liquid2017-10-25 14:39:51 // 100982
Ez is hülyeség :) 3 nagydarab kolegám is van akikkel szoktunk 150-km-re utazni, mindegyik bőven 100kg felett van, az egyik ráadásul még 190 feletti is. Elöl elfér mindenki, hátul panaszkodnak a fejtérre.
Mondjuk beépített FőNepperünk is panaszkodtt anno a fészlift előtti 159-re hogy szűkös :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 14:39:22 // 100981
egyik új autóban sem lehet az embernek szétdobni a lábát nem buzizsúr, én elfértem benne kényelmesen :P
Liquid2017-10-25 14:37:47 // 100980
Miért nyomná a hideget? Akkor nyom hideget, ha az kell, szárítani tud hideg nélkül is. A tököm se nyomkodja a kapcsolót, állandóan be van kapcsoilva, max. a ventillátort meg a hőfokot birizgálom.
Ami probléma:
- hidegen, ha betolod HI-ba akkor egyből küldi maxon, ész nélkül
- hidegen, mikor már úgy érzi akár fújhatna meleget is, akkor szintén felküldi a ventit, de a csövek meg minden hideg még, így hátra hűvös érkezik, ilyenkor kell letekerni 1-esre a ventit, aztán kis idő múlva visszarakni automatába.
RomeoOne2017-10-25 14:37:21 // 100979
Aki nagyobb darab, annak nem szűk a 159-es? Egy srác nyüszög egy másik fórumon, hogy a 159-be nem lehet beférni, hogy mekkora középkonzolja van, nem tudja szétdobni a lábát és 180 cm meg 90 kg felett nem férsz bele meg mittudomén. Én mondjuk nem vagyok túl nagy növésű, nekem egyáltalán nem probléma. De Mondjuk Erhard, vagy másik hasonló méretű ember véleményére is kíváncsi lennék :D
Szabister2017-10-25 14:08:53 // 100978
Sziasztok! Úgy néz ki főtengely szíjtárcsát kellesz cserélnem. Eléggé szét van már repedezve benne a gumi. Ki milyen márkát használ? Én első körben continentálra szavazok. Illetve nehéz kicserélni? Ahogy néztem hosszbordás szíj fellazít, illetve a szíjtárcsát 4 csavar fogja. Jól gondolom, hogy vezérlést nem érinti majd a beavatkozás?
RomeoOne2017-10-25 13:52:03 // 100977
Nem vicc elvileg :D
Ha párás a levegő, akkor van, hogy bekapcsolja a klíma kompresszort, kigyullad a kis hópihe körül a piros. Ez akkor zavaró, ha mondjuk aránylag hűvös van, és esik az eső. Tipikusan így ősszel. Te fűtenél, de ő benyomja a kompresszort (ki is gyullad a hópihe gombja) és elkezdi nyomni a hideget. Sokat küzdöttem vele régen, de Warbi is, ha jól emlékszem. Nagyon más megoldás nem volt, csak mindig nyomkodni, mikor bekapcsolta. Akarata van, küzdeni kell vele :D
Giuntini2017-10-25 13:07:38 // 100976
Most kezdek reménykedni! Mióta meghúztam a kiegyenlítő tartály csövének bilincsét, normálisan viselkedik. Mikor leállítom a motort, egy kicsit feljebb megy a szint, és úgy látom, hogy nem fogy. Most csak imádkozni tudok, hogy ez legyen. A cső a többszöri leállítások után sem keményedett fel extrémen. Nagyon reménykedem abban, hogy ez fellevegősödés miatt volt.
Krisz1562017-10-25 13:06:19 // 100975
Próbáltam semmi változás. Minden gomb működik, csak a lefelé nem. Hamarosan megy olaj cserére majd akkor megnézzük mit ir.
esvé2017-10-25 12:41:16 // 100974
köszi,de ez ugye vicc? :)
Lexlutor2017-10-25 12:07:16 // 100973
Na èn is ki ablakemelőztem magam..Blog
RomeoOne2017-10-25 11:55:05 // 100972
gyűrűk ura, kisgecik :DDDDDD Bazdmeg, itt röhögök, eszembe jutott ez a régi videó :DDD
link
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 11:34:34 // 100971
így kasszantanak nagyokat, megy a kartell ezerrel :DDD de még cégen belül is lásd Shadin dugattyú gyűrűinél ami csak gyári ...elméletben de ott most én voltam a gyűrűk ura, a kisgecik.... :DDD
droberto2017-10-25 11:26:33 // 100970
Mindenki mindenkivel összefekszik!
Szörnyű világ ez a mai. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 11:23:13 // 100969
nagy csodák nincsenek, mindenki mindenét használja :DDD
Shadin2017-10-25 11:15:00 // 100968
Én pl. szintén az Opel fórumokat böngésztem az M32-es váltóolaj kapcsán :-)
És ott is találtam meg a választ a kérdésemre. Sőt, a Toyota fórumon és szerviz leírásokban keresem a hibát ill. hibakód megfejtéseket a TBi-hez, mert kb. ua. a 2.0 VVTi motorjuk mint a TBi, csak turbó nélkül :-)
RomeoOne2017-10-25 11:05:31 // 100967
Kapcsold ki a klíma kompresszort.
esvé2017-10-25 11:00:35 // 100966
sziasztok,

plíz help, 2.4jtdm FL utáni 2008as TI gépsárkány tegnap este és ma reggel is azzal kényeztet, hogy egy kis fűtés után elkezdi vadul hűteni.
A légkondi teljesen automatára van állítva, alapvetően mostanában 22-23fokot kérek tőle. Mikor elkezd hűteni, bármennyire emelem a hőmérsékletet, nem változik semmi, csak nyomja rám a hideget...
Giuntini2017-10-25 10:42:15 // 100965
A kiegyenlìtő tartály alsó csövének a bilincse egyáltalán nem fogott.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 10:34:51 // 100964
meg a szívósora elektromos szelepes bár azokkal sok gond nincs... hibakód nincs? pucoltasd meg a pillangóházat, egr-t ...
Rivers2017-10-25 10:28:20 // 100963
Hirtelen túlfogyasztás nincsen. Tavaly nyáron 8 alatt volt az átlag egy picivel,idén 8,6-8,7 de az igaz raktam rá 17es felnit a 16os helyett én annak írom be azt a szűk litert.
Liquid2017-10-25 10:24:18 // 100962
az igencsak GM szerintem :)
a furat, löket, űrtartalom pl. egyezik a Vectráéval
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-25 10:17:16 // 100961
hát az inkább lambdaszonda gyanús de GM motoroknál ilyen hibát produkál a trafósor, pillangóház is, többlet fogyi van?
Giuntini2017-10-25 10:00:55 // 100960
Bocs Yani, de az 1,8 nem GM motor!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak