Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

syrus 1552004-11-11 10:29:38 // 134
Hello sziasztok nem tudja véletlen valaki, hogy sima 155-öt alá be lehet szerkeszteni a q4 futőmüvét + 2.5 v6-os motort, váltót is cserélni kell??? előre is köszönöm
Alfy2004-11-11 09:02:30 // 133
Don Gombóc2004-11-11 08:30:22 // 132
Egyébként ez a termosztát cserés idő mert én is most cseréltem de ez a másik véglet volt mert nem zárt be teljesen, nyitva maradt vagy két millimétert. B.G !!!!!!! nem ismerem a szőnyeg projektedet de megkérdem hogy nem tudsz 166-hoz plüs bézs vezető oldali szőnyeget elfogadható áron?? Ezt sajna kivírtolták belőle.
Don Gombóc2004-11-11 08:18:45 // 131
Admirális Úr! Tegnap nem tudtam már írni mert lefagyott a gép. Hát azért drága volt egy kicsit, de menni meg kell. Egyébként a legtöbb autónál, az enyémnél is úgy oldják meg a pedál erőt hogy rugókkal imitálják a kinyomási és a visszaengedési erő érzetét, mert egyébként olyan rohadt könnyű a két munkahengertől hogy nem éreznéd. Ezek a rugók a pedál melett vannak. Abban igazad van hogy jó szar érzés az ilyen puha pedál, olyan mint a túl könnyű kormányszervó (nincs fíling)
ingegnere2004-11-11 07:43:05 // 130
Körmi Sárga Konit. Kb 20 pénz darabja, szóval nem vészes. De nekünk is vannak jó telóink, bontottan.
Bobi2004-11-11 02:45:17 // 129
RICCCSÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ nekem 75 2.0 TS nél volt ez a megnőtt holtjáték meg kotyogás, de ugye a kotyogás nem menetközben van? Sorry a fogalmazásért nem vagyok egy szakszavakban zseni. naszóval amikor a kormány rúdja odailleszkedik ahoz a rúdhoz ami jobbra meg balra dzsanel( az ami a két kerék közt van kifeszítve) na ott nekem azt a fost két csavar fogta a bal első kerék felöli oldalon. na fogod magadat ráállol egy aknára arra a szerelős fajtára nem a háborúsra lemész alá és megkérsz valakit hogy tekergesse a kormányt úgy tisztességessen a holtjátékon amíg nem érzi hogy benne vagyon már az ellenállásban. na és akkor fajinul szerintem lehet látni hogy mi a dörgés. Nálam legalábbis így volt. kiderült hogy azáltal hogy kicsit meglazult ez a csavar elkezdett mozogni és a kör alakú lukból csinált iylen farnkó oválisat na ha én azon a csavaron meghúztam az anyát mint állat akkor megszűnt ez a szar de olyan 100 km után kijött újra, aztán vettem bele hosszabb csavart beleraktam és két összekontrázott anyával köztük rugós alátéttel oldottam meg a problémát és került vagy 40 Ft-ba. remélem segítettem
Cacho2004-11-10 23:37:39 // 128
A tisztítást mindenképp megpróbálom, kívül-belül. A termosztát tegnap lett cserélve.
Bg.2004-11-10 23:28:00 // 127
Egyszer még a 155-tel a hűtő ventillátorral volt gondom - mint kiderült hol ment, hol nem ment, de ezt nem az elektronika kapcsolgatta, hanem önállósította magát, és a kopott szénkefék nem érintkeztek rendesen. A kefe rugó nem nyomta rendesen a forgórészre... Ez mondjuk kimérhető egy egyszerű villanyos műhelyben...
Bg.2004-11-10 23:24:59 // 126
Lehet, hogy neki terhelésen jön elő - persze lehet, hogy a termosztát nem nyit ki rendesen, - de egy tiszítás sosem árt...
Robi2004-11-10 23:20:43 // 125
Túl alacsony a hűtő hőleadása. Ez lehet külső és belső lerakódástól is. Kívülről por, mocsok, bogarak, belülről vízkő, rozsda, vagy valami azonosíthatatlan barnás iszapszerű izé, ami nemtom', hogy mi. Én nagyjából ezeket távolítottam el, és azóta nem forr a gép.
Cacho2004-11-10 22:51:41 // 124
Azt mondta faterom, ő is átjön Szegedre, de erre azért még nem vennék mérget. Addig azért megnézem azt a csatlakozót. Bg! Ez terheléstől melegszik túl, nem a menetszél hiányától, tehát ha mondjuk eltolod 240-ig, minden fokozatban padlóval, de ha utána mész normálisan, gyorsan visszahűl.
Bg.2004-11-10 21:56:34 // 123
Cacho (166) Nekem segít, ha nagynyomású vízzel alposan átmosom a hűtőt évente 1-szer. 100eKm felett min egyszer, biztos belefut az ember a: kosz vastagon rárakódik a hűtőre, és ha nincs mentszél melegszik - c. problémába.
lorinnyu2004-11-10 21:45:26 // 122
én is soknak tartom azt a 100 fölötti összeget!bár nem vágom a kuplungot a 156 nál de attol függetlenül soknak érzem. hol csináltattad?(ha publikus)
admirális2004-11-10 20:25:38 // 121
Majd ha lesz rá időm tételesen bemásolom. Nagy vonalakban: kb 51E volt a szett (Sachs), kb. 30E a munka, kb. 25E a kinyomó csapágy, mert egybe volt építve valami más alkatrésszel, és ez csak gyáriban volt (többek közt ezért volt 3 nap a szerelés, mert erre csomót kellett várni). Amúgy mostmár sokkal jobb: eddig ütött , meg csúszott is, ráadásul nagyon nagy volt az ellenállása (ez spec nekem jobban bejött, mint a jelenlegi. Most ilyen kréme. Nagyjából arra hasonlít mint amikor az ember szarba lép...).
Don Gombóc2004-11-10 20:03:03 // 120
Hát kiváncsi lennék mi volt ezen majdnem 110 ezer, mert azt sokallom, hacsak nem komplett csere volt. Nekem az komplett Valeo kuplungra mondtak 100 ezret. De Pesten van valahol egy felujítója a Valeónak ott egy komplett felújított kuplung felébe kerül az újhoz képest gararanciával. Ezt Láng műveknél mondták nekem.
Don Gombóc2004-11-10 19:41:14 // 119
A csatlakozó a motor jobb oldalán van ha szembe állsz az autóval durván a két hengersor között a termosztáttól előre felé. Gondolom nagyjából egyforma helyen van a két tipusnál. Remélem tudok menni Szegedre mert éppen szelepállításon van a kocsim majd ott megdumáljuk, vagy a Gábor magmondja neked. A hűtő meg bírja a gőzborotvát csak természetesen nem szabad olyan közel tartani, bár ha bevan áztatva akkor élég egy erősebb kerti locsolóslag is.
admirális2004-11-10 19:36:14 // 118
kuplunk=kuplung.
Cacho2004-11-10 19:02:07 // 117
Köszi szépen a tippeket! Hol találom azt a csatit? Hűtőt lehet gőzborotvával is mosni? Nekem azt mondták, hogy nem szabad, mert tönkrevágja azokat a vékony kis lamellákat. BMFSE! Köszi Neked is!
admirális2004-11-10 19:01:28 // 116
Ma hoztam el a kocsimat a szervizből. Kuplunkot cseréltek, de sokat szívott vele a szerelő, és ráadásul 3 napig volt bent (hétfő reggel lett leadva). A számla vége 109E forint volt, ha érdekel titeket részletesen hogy mi mennyiben volt, akkor holnap bemásolom. De meg kell hogy mondjam eléggé lelombozott, mert már nyáron volt egy 90E-es kiadás rá, és már azt is sokallottam, erre tessék :(((.
Rizzo2004-11-10 17:46:42 // 115
A futóműves az jó ötlet de csak oda menjen richie 146 ahol már volt alfás és dicsérte,mert a legtöbb trehány vagy kontár.Én a nyáron 3 helyen próbálkoztam és még mindig kopnak elöl a belső peremek
Don Gombóc2004-11-10 11:28:58 // 114
Hát az is lehet de ki biztos ma a futásteljesítménybe mert ugye a tagok java használt verdát vesz aztán lesz ami lesz. Én évente kétszer gőzborotvázom a hűtőt előtte egy brigéciolos áztatást adok neki, hát jön ki belőle rendesen bogár dög.
kormi1552004-11-10 11:18:56 // 113
75-Giulietta szakik! Úgy néz ki lengéscsillapító-csere előtt állok. Milyet érdemes venni?
BFMSE2004-11-10 11:17:02 // 112
Lehet, hogy kivulrol piszkos a 166 hutoje. Bar ez altalaban nagy futasteljesitmenyu autoknal fordul elo, hogy a huto feluletere olyan reteg ragad ra, ami megakadalyozza, hogy a huto le adja a hot... Igazabol nem is latszik annyira rajta.
Don Gombóc2004-11-10 11:15:57 // 111
Nem valószínű hogy hűtős nekem 170 ezer van benne most cseréltem fagyállót és csak homályos volt a régi, semmi apró trutyi vagy vízkő nyom.
Don Gombóc2004-11-10 11:00:53 // 110
Szia Cacho! Nekem is csinálta a nyár végén motor mosás után, de nem mindig, az érdekes az volt hogy amikor megálltam 110 fokos víznél gyújtás le aztán gyújtás vissza és újra 90 fokot mutatott. aztán lehúztam a hőfokmérőről a csatlakozot, és bár nem volt vizes kifújattam levegővel kontakt spray aztán azóta nem csinálja. lehet hogy egy kicsit bepárásodott. Egyébként ha lehúzod a csatlakozót hibaként érzékeli és azonnal bekapcsolja a ventillátort. Ez egy 166 V6 TB.
TtK2004-11-10 09:40:11 // 109
Richie: Meddig szól a vezmod? Pár másodpercig indításnál, vagy már folyamatosan hallani alapjáraton? Mikor volt vezérműszíj csere utoljára? Ha nem szól folyamatosan meg kell várni a cserével a következő szíjcserét. Ha állandóan szól és még sok van a szíjban akkor csere. Kárt elvileg nem csinál csak a hangja csúnya.
norbee2004-11-10 09:31:13 // 108
Rizzo Gondoltam erre is, de nem offos műhelyben cserélték a pumpát. Cacho Ugorj be a Csabára a tesóba, vegyél valami hűtőtisztítót. 1500 Ft, de ha javul a dolog, jó irányba tapogatózol, és nem mechanikai progléma.
kertecs2004-11-10 09:31:08 // 107
Nekem ugyanilyen felnin 195/60 téli van fenn (ezzel vettem). Most nem ér bele sehová, tavaly elérte az első müanyag rácsot kitekerve tolatásnál, de mióta helyre raktam a lököst meg a müa burkolatokat rendben van.
lorinnyu2004-11-10 08:56:29 // 106
szerintem is szilent probléma lessz! a kotyogás kanyarban lehet csapágy is az viszont nem jó vicc! szerintem menj el egy futomüshöz és az tutira megmondja.
Rizzo2004-11-09 20:58:22 // 105
Nem ismererem a 33-as vízpumpáját de néhány típusnál fontos az alá kerülő pakolás vastagsága vagy ha nem gyári a fémlapátos,lehet hogy kissebbek a szárnyai és nem keringeti elég határozottan a vizet.A motor gombája már 100 fok fölött jár és világit a piros.A hűtő gombáját pedig még mindig nem érte el csak a langyos víz,ezért nem kapcsol.Menet közben pedig a nagy fordulat miatt tudja a vizet szállitani.
Cacho2004-11-09 20:45:59 // 104
Ja, venti kapcsol normálisan. Most még nekem is ez jutott eszembe, hogy nem-e el van vízkövesedve a hűtő, de igazából azt is korainak találnám 100e km után.
Robi2004-11-09 20:29:46 // 103
Kicsit fiatalnak tűnik ehhez a 166-os. Ventillátor kapcsol? Az én vén tádém is produkált ilyet, nem bírta a hűtés a nagy terhelést. A probléma az volt, hogy tele volt lerakódással a hűtő, ezért nem tudta leadni a víz a hőt. Kínomban már állandóra kötöttem a ventit, kivettem a termosztátot, lezártam a bypass hűtőkört, és még úgy is felforrt. Mindeközben hideg volt a hűtő kívülről. Kikaptam a hűtőt, elvittem hűtőshöz, aki kipucolta, rendberakta, és azóta jó.
Cacho2004-11-09 20:25:57 // 102
Vezmód csere mindenképp, a koppanás elvileg kormányösszekötő, de talán lehet lengőkarszilent is.
Cacho2004-11-09 20:20:18 // 101
Probléma: 166 3.0, a víz 90-hez odaszegezve alapesetben, bármilyen körülmények közt. újabban viszont hajtás alatt felmegy 95-100-ra (ilyen hidegben is), normál tempó mellett gyorsan visszahűl 90-re. Délután kicseréltük a termosztátot, de a probléma ugyanúgy fennál :( Valakinek egyéb ötlete?
Cacho2004-11-09 20:16:50 // 100
185/65/15 már túl nagy, nem fér el sehogysem. 15-ösben 195/55 a gyári méret, esetleg 185/60 még elfér. Ha szélesebbet akarsz, akkor 205/50/15, vagy 215/50/15. 16"-ban gyári a 205/45, jó lehet még a 195/50, 215/45, 225/40, 235/40. 17-es méretben 205/40, 215/40, talán a 225/40 és 225/35, 235/35, 245/35. Remélem, kielégítő voltam :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-11-09 18:37:09 // 99
Sziasztok! lehet rossz időben tettem fel ,ezért újra megkérdezem: Karbis boxernél ismeri-e valaki pontosan a mechanikus pumpa hajtását a blokkon belül? ammyira nincs róla sehol semmi info,hogy rettenet :-(
norbee2004-11-09 17:38:45 // 98
Thomika Ezé mondom hogy megfőtt vóna Teeeee... Indíts az osztályra a bogyóidért! :))))
Thomika2004-11-09 17:16:48 // 97
mint a csuda! :)))) De nem hiszem, hogy folyamatosan nyitott termosztáttól megfőtt volna mocim! De Te ezt biztotsan jobban tudod nálam :))
wwwSentinelwww2004-11-09 17:14:22 // 96
Szakik, 155 öm, nincs ültetve, 15" tojástartós felnik vannak, szerintetek mekkora guma fér el benne ? Most raktam fel egy 185/65 ös good Yeart, hááát hatalmas guma, (csak elölre) bika barázdákkal, de ha teljesen kifacsarom szegény kormányt, ez csak parkolásnál fordulhat elő, akkor a jobb első guma hozzáér a műanyaghoz, mondjuk nincs is becsavarozva rendesen asszem. normál esetben elférne a guma szerintetek vagy ez igy nem jó???
norbee2004-11-09 15:55:15 // 95
Thomika Te annyira okos vagy, hogy az csuda! De ha tavaly nem cseréled ki, már megfőtt volna a mocid, ugyi? :))))))
Ricoe1562004-11-09 15:02:17 // 94
Sziasztok! Először is teccik a forum! Sajna nem voltam mostanában netközelben:-((( Ugyhogy minden új most. Kérdés...olvastam a vezérlőmodosítóról T.S mocik tekintetében(nekem is az van)...és feletébb mod fel lettem izgatva!!!!!Én érzékelem ezeket a hibaüzeneteket(lásd. Raga!!).108000 km-nél tartok és erősen használom a gépet.Csere mindenkép???? next......kormányom holtjátéka megnőtt, ha rángatom(jobbra-balra:-)))) akkor érzek egy erőteljes kotyogást...mi lehet ez? Megőrülök,Segitsetek!!!!! Mire lehet még számitani az alábbi konfignál:97' 1.6 T.S 16 V THX
Thomika2004-11-09 13:55:19 // 93
Este felrakom a téli gummákat, mert mikor ma Kormival vittük az autóját fényezőhöz, néhány tempósabb kanyarban már csúsztak nyári gumik.... (kb 5-6 fok volt) Ha minden jól megy talán még a héten lesz szép dísztárcsám Bandi jóvoltából.. :)
Thomika2004-11-09 13:23:34 // 92
Látod,nekem töéletesen működik a hűtés! :) Kicseréltem tavaly télen a termo-t, azóta minden ok!
norbee2004-11-09 11:45:24 // 91
Wickey Csak :P Úgy értettem, hogy nem látom a kiegyenlítőtarbályban, hogy olyan észvesztően csökkenne a vízszint, a venti indulása előtt. Na most ha a termosztát még csak negyedig-félig van kinyitva a venti bekapcsolásakor, akkor a hűtőben lévő kevés forró víz hamar meghül (15-20 mp-t jár a ventim alkalmanként), az visszamegy a motorba, és a kijelzőn marad a stabil 90 fokos érték, és beindul a körforgás. Vazz, megvilágosodtam. :))))
Wickey2004-11-09 11:23:08 // 90
Ja, és a venti drótjait SOHA ne húzd le, ha nem vagy 100%ig biztos a forrás jelző lámpa, és/vagy a vízhőfokmérő helyes működésében. Maradjon csak rajta. A hideg motor nem gáz, az nem főzi meg a hengerfejeket. Ötlet: mindenképp a műszer helyes működésére gyúrj rá. Az alapján meg menet közben diagnosztizálható a termosztát működése (ha nyitva megragadt akkor egy laza ötödik/90-es menetnél faszán visszahűl a motor)
Wickey2004-11-09 11:20:48 // 89
Nem. :-P miért kéne egy bekapcsolt ventillátortól láthatóan csökkennie a vízszintnek?
norbee2004-11-09 11:13:18 // 88
Helló szakik! Melegedés progléma boxeren úgy néz ki megoldva, a visszajelző lámpa jeladója volt a hibás. Már csak azért is, mert 90 foknál még nem bugyogott a víz a tartályban, viszont a lámpa már égett... Mondjuk azért azt hozzátenném, hogy a műszer szerinti 90-nél bekapcsol a ventillátor, de közben a vízszint csökkenés nem igazán látszik a kiegyenlítő tartályban, pedig a csövek mind forróak, szóval hétvégén még kipróbálom, hogy mi van ha lehúzom a venti drótjait, mert lehet hogy a termosztát sem túl frankó, csak ilyen kutya hidegben nem tudtuk rendesen produkálni a dolgot. Vagy mi van má, elég értelmesen fogalmazok?
ingegnere2004-11-09 08:10:18 // 87
Keressük egymást gyerekek! Fent figyel egy pár Dell'Orto a polcomon nagy torokkal.
admirális2004-11-08 20:52:58 // 86
Aha. Értem. Jó tipp, holnap kipróbálom. Meg persze reméljük hogy tényleg csak egy hibás bejegyzés ami egyszer csak rájött, mert voltaképpen nem előzte meg semmi ami ezt okozhatja. Egyébként most szervizben van a paripa, és a szerelővel beszélgettem egy kicsit. Mondta hogy egyik haverja a saját 156-osában véletlenül kihúzta a légzsák biztosítékját és neki meg az után jött elő. Na lényeg a lényeg, holnap ha visszakapom a járgányt kipróbálom.
Paco2004-11-08 20:20:27 // 85
Reálisnak reális de én nem adnék érte annyit. Már csak azért is, mert ingyen is megoldható. Akssisaru le, legalább két percre. Visszarakás után 20* ráadni a gyújtást 2.3 mp-re 5-10 mp-es szünetekkel. Ha az alatt nem jön elő a computerben tárolt hiba végleg elfelejti. Elméletileg így működnie kell, de ha nem felejti el akkor sem vesztettél némi dőn kívül semmit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak