Bomi - főkép
>> EseményAlfa 156 1,9 JTD // 2015-03-16

Egész jó idő várható márciusban, napközben 10 fok felett van bőven így hétvégén letakarítottam a nyári (gyári:)) alufelniket/gumikat (Michelin Pilot Sport 215/45 R17 illetve Dunlop SP Sport01) és fel is szereltem nem bírtam tovább várni vele! Illetve kapott új ablaktörlőket is Bosch Aerotwin 551S-t mert a "régi" hagyományos nagy tempónál nem törölt szépen(elugrált), ez sokkal csendesebb is.

>> SzervizAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2015-03-05

Egyre többször bedobta hibakódnak a P0235-t és P0069-t. Szinte mindig akkor ha sokat járt alapjáraton a motor, pl városi forgalomban.

P0069-Szívócső abszolútnyomás érzékelő/légköri nyomásérzékelő jelegyeztetési hiba
P0235-Turbófeltöltő töltésérzékelő A - áramkör hibás működése

Kicsit olvasgattam fórumokon ,hogy milyen hibák okozhatják ezeket a kódokat, nagy segítség ilyen témában pl. GTPeti bolgja (köszönjük!):
http://www.alfaamore.hu/tagok/gtpeti/autok/1381/blog/23276

Átvizsgáltam én is a vákuumcsöveket- rendben vannak, megcsináltam én is az actuator tesztet a szolenoidra -jónak bizonyult. Marad még a MAP szenzor amit először csak megtisztítottam de nem hozott eredményt. Feltűnt viszont ,hogy a mért levegőnyomás még álló motornál is 1183 mbar amikor az atmoszférikus nyomás 999 mbar tehát itt eltérés van. (a 156-osomnál is ránéztem ott nyilván megegyezik a két érték nincs is hibajelenség:)
Nincs más választás kell egy új MAP szenzor. Mindenképpen ugyanolyat akartam ami benne volt gyárilag (Bosch 0281002437). Legkedvezőbb áron az autoalkatreszed.hu-n találtam, amint megjött egyből leteszteltem és azt láttam amit szerettem volna :)
Atm. nyomás .995 mbar, mért nyomás 999 mbar.
Tettünk egy próbakört úgy ,hogy diagrammon is néztem a kívánt és mért nyomást ,szépen követik egymást (bocs a gyenge képminőség miatt, gyorsan telefonnal csináltam Prnt Scrn helyett) és ami még fontos sokkal jobban is megy az autó!
Illetve mindkét hibakód megszünt!

>> EseményAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2015-02-19

Sikeresen műszaki vizsgán vagyunk túl, a kis Alfa hibátlan, minden gond nélkül vizsgázott. :)

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD // 2015-02-15

Amióta nálam van az autó mentem vele több mint 70 ezer km-t és még nem volt cserélve kuplung +lendkerék.(248 ezernél jár...) Mivel ráadásul tuningolva is van az autó számítottam rá ,hogy előbb-utóbb cserélni kell ezeket az alkatrészeket.
Alacsony fordulatról való gyorsításnál beremegett az egész kasztni (kb. 1500-2300 ig) illetve az utóbbi hetekben már erősen csúszni is kezdett a kuplung 3-4-5. fokozatban.
Rendeltem új Valeo kuplungszettet (tárcsa+kinyomó csapágy+szerkezet) illetve gyári új kettőstömegű lendkereket akciós áron (by Erhard, köszönöm!) , normál esetben horror az ára! Kapott friss váltóolajat és főtengelyszimmeringet is. Ilyenkor ezeket is ki kell cserélni ha már szét van bontva minden.
Tegnap lett kész az autó azóta kb. 50 km -t mentem vele , hát nagy az öröm :) mert megszűnt minden hibajelenség:) a kuplung nem csúszik végre le tudja adni az összes nyomatékot a kerekekre illetve a vibráció is megszűnt gyorsításkor. A motor járása is még nyugodtabbnak tűnik, ami nagyon furcsa hogy olyan könnyű benyomni a kuplungot mint egy 1,2-es új benzinesnél :)) .
Tehát akinél rázkódás érezhető gyorsításnál és még nem volt lendkerék csere az autóban számítson rá hogy előbb-utóbb ki kell cserélnie. Nekem gyári "FIAT" logós alkatrészek voltak még benne, erősen megkopott tárcsa(ahogy a képen is látható) illetve a lendkerék is eléggé megviselt állapotban volt, nagyot kottyant minden irányban már. De ha tényleg gyári volt még minden akkor viszont jó sok kilométert kibírtak:)
Egyetlen negatívum a csere óta ,hogy a kuplungpedál nem mindig jön vissza teljesen...ezt még orvosolni kell, lehet hogy munkahenger csere lesz.
De a lényeg ,hogy most nagyon jól gyorsulunk ismét :D

update 2015.02.19. A kuplungpedál most már visszajön úgy ahogy kell, megjavult magától:) egyelőre nem cserélem.

>> SzervizAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2014-12-19

Bosch hosszbordás szíjat ne vegyen senki mert nyikorog hidegben, tehát a kb. 3 hónapja cserélt szíj helyére most egy Continental kerül...azzal nem lesz gond.
Illetve kap egy új termosztátot is a 147-es mert 60 fok fölé nem megy a vízhőfok. Vernet-et választottam 88 foknál nyit.

 
>> EseményAlfa 156 1,9 JTD // 2014-12-19

Kapott két új gumit (Michelin Alpin5 205/55 R16) karácsonyra a 156-os :) A hátsó Pirelli Sottozero-k még maradnak egy szezonra.

>> SzervizAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2014-10-27

Hétvégén megkapta a kis Alfa az új téligumikat (Bridgestone) illetve kicseréltem az első stabilizátor rúd szilenteket (cirka 5 óra alatt...) így megszűnt a kopogó hang, hibátlan csendes a futóműve.
Érdekes ,hogy a szerelők itt is félrediagnosztizáltak, kormányművet akartak cseréltetni velem ugyanúgy mint anno a 156-osnál és persze ott is csak ez kopogott...tehát nem szabad egyből bedőlni , jobb saját magunknak utánajárni és persze kicserélni is. Csere menete nagyjából ennyi:
(sok türelem kell hozzá:)) ,meg pár szerszám:)

http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/21252

 
>> SzervizAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2014-10-20

Hétvégén kicseréltem a hátsó féket, már eléggé csereérett volt ahogy a képen is látszik.(Tárcsa 6,5 mm) Ferrodo tárcsát és Textar betéteket kapott, egy darabig nem lesz vele gond:)

 
>> EseményAlfa 156 1,9 JTD // 2014-09-27

Sikeresen levizsgázott az Alfa tegnap :)
Most nagyon rendben van a kocsi, tökéletes fék, futómű minden happy :)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTD // 2014-08-29

Folytatva ez előzo blogomat végre volt időm beszerelni az új Eibach Pro Kit rugókat (-30mm) illetve az új Bilstein és Sachs lengéscsillapítókat.
A régi lengéscsillapítók még gyáriak voltak, elég sokat kibírtak azért.
Nagyon sok meló volt a csere , (régi csavarok csak sok-sok melegítés ütögetés hatására mozdultak meg...a következő szétszerelés már gyorsabb lenne :)) de megérte a fáradság mert sokkal stabilabb a futómű és jobban is néz ki így ,hogy kb. 3 cm -el alacsonyabb az Alfa.
A komfort nem lett rosszabb sőt nekem tetszik hogy sportos, kemény , nem billeg az autó. Amúgy gyárilag is elég keménby volt a futóműve. Mindenkinek ajánlom ezeket az Eibach rugókat aki ültetésen gondolkozik.
A csere folyamatát nem írom most le mert már sokan megtették, de ha kérdés van írjatok nyugodtan.
Ami tuti kell a cseréhez : rugóösszehuzató, minőségi(!) szerszámok, melegítő készülék (pl kis kézi gázos forrasztó) , türelem, meg jó ha van ott még egy segítő kéz :) nálam apu volt az, örök hála :)
Most már csak arra leszek kíváncsi műszaki vizsgán mit szólnak ehhez az összeállításhoz! (Sokak szerint a piros rugó szemet szúr van aki szerint nem foglalkoznak vele csak az értékek legyenek jók...)

Levezetésképpen pedig kicseréltük a már kicsit elvékonyodott első tárcsákat Brembo Max sport tárcsákra (tömör tárcsa hőelvezető árokkal) + kapott új Brembo betéteket is. Első benyomás alapján nagyon jól fog és nem melegszik olyan könnyen mint a régi fék.
Igaz sok idő nem jutott fotózni de pár képet csatoltam a szerelésről is :)