Bomi - főkép
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-11-02

Sikerült Marektól egy 2.5 V6 emblémát venni kedvező áron, hétvégén fel is ragasztottam, nekm így jobban tetszik mint nélküle :)
Illetve hétvégén megkapta a JTD téligumi szettjét 205/55 R16-os Michelin Alpin5 gumikkal elől, hátul még Pirelli Sottozero de azok lassan cserések lesznek mert kicsit zajosak.
A kis 147-es is kapott új Continental Wintercontact TS850 téli gumikat , a 15 colos méretben ez a gumi nyert az ADAC teszten ezért esett erre a típusra a választás. Képeket most csak az emblémáról készítettem, később pótolom.

>> EseményAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-23

Újabb jó hír, hogy vége a 3 hónapos ügyintézési folyamatnak és megkaptam a magyar rendszámot, forgalmit a V6-osra :) Életem eddigi legdrágább rendszáma:) de megérte úgy érzem. Az autó ugye svájcból lett importálva, nagyon jó állapotban van a KPM műszakin külön kiemelték ,hogy ritka az ilyen megkímélt 15 éves autó!
A rendszámot könnyű megjegyezni mert 82' májusban születtem :) ...156 végű volt a terv ,de azt nem tudtak adni. A lényeg ,hogy most már hivatalosan is V6 tulaj vagyok így lehet ,hogy lassan a JTD eladó lesz, bár sajnálom nagyon mert sokat foglalkoztam vele ,sok munka van benne és jó kis autó az is. Meglátjuk még a folytatást...

>> EseményAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-14

Örömmel jelentem be, hogy minimum fogyasztási rekordot döntöttem a V6-ossal, vegyesben 10,2 l/100 km. :)) Ez a mérés még mindig sportos vezetési stílus mellett történt. Eddig 11,3 körül volt, bár hozzá kell tenni volt egy termosztát csere (Mahle), most gyorsabban melegszik a motor mint előtte.

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD // 2015-10-11

Lassan fél éve nem írtam a JTD-hez blogot ezért röviden leírom ,hogy volt egy ablaktörlő motor csere (alkatrész by Marek) és kapott egy új kuplung munkahengert (Cifam- Kovács Auto) mert a régi folyatta az olajat. Csere egyszerű kb 1 óra. Amúgy tökéletesen működik a gép , teszi a dolgát :)
Most kicsit több a fókusz a V6-oson, jövő héten ha minden igaz megy KPM műszakira és megkapja a magyar rendszámot, forgalmit végre :) Már augusztus óta ezt várom, az autó nagyon jó állapotban van reméljük nem lesz semmi gond a vizsgán. :)

>> EseményAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2015-08-20

Idén Horvátországban nyaraltunk Krk -Szigeten, kb. 1000 Km-t tettünk meg a kis Alfával , nagyon jól teljesített :) rendben volt minden és a nyaralás is szuper volt már most várjuk a következőt:)

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-08-08

Kapott egy új első Alfa emblémát a V6 :)

(a képet akárhogy fordítom mindig így tesz fel, bocs...)

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-26

A vásárlás óta a következők történtek:

-Kapott új NKG PFR6B platina elektródás gyertyákat ( a régiekben 92 ezer km volt) a gyári előírás szerint 100,000 km-enként kell cserélni amúgy de azt nem vártam meg. Az elektróda hézag 0,75 volt az újnál 0,7 tehát nem volt elégve nagyon. Viszont az egyik gyertya jó rozsdás volt vizet kaphatott vhogy.

-Átbőröztettem a váltógombot és piros cérnával varrattam , illik az ülésekhez:)

- Beszereztem egy Sony CDX-G1001 típusú rádiót, ez karbonmintás és narancssárga a gombok világítása így teljesen illik a sportcsomagos belsőhöz, akinek karbonos a középkonzolja ajánlani tudom, illetve a CDX-G1101-es típust is.

-Féknyergeket átfestettem pirosra.

-Kapott hátul két új szilentet (az alsó a kerékagynál ahol a hosszlengőkar csatlakozik, jó nehezen jött ki melegíteni kellett de megoldottuk, az újakat saját célszerszámmal raktuk be)

-Megvettem hozzá a 6L Selenia Racing 10W-60 olajat , Mann olajszűrőt, hamarosan csere. Update: csere megtörtént ,az olajszűrőt egy "élmény" kicserélni :)

-Vezérlés+vízpumpa csere lesz holnap , Contitech szíjat kap Litens feszítőgörgőt, Győrben az Autófórum Riegler-ben csinálják. Ebben is 92 000 km van, nem kockáztatunk tovább :)
Update-> 2015.08.04. Vezérlés csere megtörtént, gyári szíj és SKF csapágyak voltak benne, Litens feszítővel, nem voltak megviselt állapotban sőt! 7 éve volt vezérlés csere Svájcban,tehát hiába voltak még jó állapotban az idő miatt le kellett cserélni. Így most nyugalom van:)

>> EseményAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-13

2015.07.09-én végre a diesel-ek után elszántam magam és vettem egy 2.5 V6-os Alfát.
Sokat olvasgattam itt a fórumokon és nem bírtam tovább... érezni akartam ,hogy milyen érzés egy ilyen autó tulajdonosa lenni.
Nagyon -nagyon tetszik! :) Imádom a hangját ,tényleg most értettem meg amiről sokan beszéltetek :) imádom ahogy megy , 4000-től megindul és 7500-ig nincs megállás:)
Szóval csak ajánlani tudom mindenkinek!
Az autó nagyon jó állapotban van ezért is vettem meg. Látszik, hogy megkímélték Svájcban, gondosan szervizetlék, nekem is csak a kötelező szervizeket kell elvégeznem (olaj, vezérműszíj, szűrők stb.) A fogyasztása átlagban 11-re jött most ki, ebben van Pest, dugó, brutális gyorsítások szóval minden....később majd írok még hogy alakul! Reméljük hosszú távon is elégedett leszek vele:)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTD // 2015-04-27

Sikerült jó áron hozzájutnom egy Remus sport katalizátorhoz ami kifejezetten dízel autókhoz való 3000 köbcenti-ig. Az eddig használt „sportkatalizátoromban” csak egy perforált cső volt + gyapot ez nem sokat fogott meg a koromból, így arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom ezt a típust. (103R-000074 a száma, újonnan ~ 600 € :) ) Teljesen rozsdamentes anyaggól készült így elég tartósnak ígérkezik a belső rész nem kerámia hanem fémből készült.
Kellett hozzá még 52mm átmérőjű rozsdamentes cső, rozsdamentes hegesztő pálca, meg kb. 2 óra munka mérés, vágás, hegesztés, majd a teszt :) Eredmény: úgy tűnik a teljesítményből nem vesz el, ugyanolyan erős, nyomatékos az autó viszont a füst jóval kevesebb szinte semmi! (Most szinte a teljes rendszer Remus mivel a hátsó dob is az) Reméljük sokáig így is marad… ha változik akkor updatelek! Köszi apunak az alkatrészekért és a hegesztésért! :)

>> SzervizAlfa 147 1,9 JTD 16V // 2015-04-12

Esedékessé vált a hosszbordásszíj feszítő- és vezetőgörgő cseréje mert ez elmaradt a szíj cserekor és most visító hanggal jelezte hogy lejárt az ideje :)
Ami érdekes ,hogy Ruville dobozban INA vezetőgörgő és Dayco feszítőgörgő volt!
Délután kicseréltem (a régi is Dayco volt benne) azóta csend és nyugalom:)