Bomi - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2016-01-17

Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD // 2015-10-11

Lassan fél éve nem írtam a JTD-hez blogot ezért röviden leírom ,hogy volt egy ablaktörlő motor csere (alkatrész by Marek) és kapott egy új kuplung munkahengert (Cifam- Kovács Auto) mert a régi folyatta az olajat. Csere egyszerű kb 1 óra. Amúgy tökéletesen működik a gép , teszi a dolgát :)
Most kicsit több a fókusz a V6-oson, jövő héten ha minden igaz megy KPM műszakira és megkapja a magyar rendszámot, forgalmit végre :) Már augusztus óta ezt várom, az autó nagyon jó állapotban van reméljük nem lesz semmi gond a vizsgán. :)

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD // 2015-02-15

Amióta nálam van az autó mentem vele több mint 70 ezer km-t és még nem volt cserélve kuplung +lendkerék.(248 ezernél jár...) Mivel ráadásul tuningolva is van az autó számítottam rá ,hogy előbb-utóbb cserélni kell ezeket az alkatrészeket.
Alacsony fordulatról való gyorsításnál beremegett az egész kasztni (kb. 1500-2300 ig) illetve az utóbbi hetekben már erősen csúszni is kezdett a kuplung 3-4-5. fokozatban.
Rendeltem új Valeo kuplungszettet (tárcsa+kinyomó csapágy+szerkezet) illetve gyári új kettőstömegű lendkereket akciós áron (by Erhard, köszönöm!) , normál esetben horror az ára! Kapott friss váltóolajat és főtengelyszimmeringet is. Ilyenkor ezeket is ki kell cserélni ha már szét van bontva minden.
Tegnap lett kész az autó azóta kb. 50 km -t mentem vele , hát nagy az öröm :) mert megszűnt minden hibajelenség:) a kuplung nem csúszik végre le tudja adni az összes nyomatékot a kerekekre illetve a vibráció is megszűnt gyorsításkor. A motor járása is még nyugodtabbnak tűnik, ami nagyon furcsa hogy olyan könnyű benyomni a kuplungot mint egy 1,2-es új benzinesnél :)) .
Tehát akinél rázkódás érezhető gyorsításnál és még nem volt lendkerék csere az autóban számítson rá hogy előbb-utóbb ki kell cserélnie. Nekem gyári "FIAT" logós alkatrészek voltak még benne, erősen megkopott tárcsa(ahogy a képen is látható) illetve a lendkerék is eléggé megviselt állapotban volt, nagyot kottyant minden irányban már. De ha tényleg gyári volt még minden akkor viszont jó sok kilométert kibírtak:)
Egyetlen negatívum a csere óta ,hogy a kuplungpedál nem mindig jön vissza teljesen...ezt még orvosolni kell, lehet hogy munkahenger csere lesz.
De a lényeg ,hogy most nagyon jól gyorsulunk ismét :D

update 2015.02.19. A kuplungpedál most már visszajön úgy ahogy kell, megjavult magától:) egyelőre nem cserélem.