Mutasd

>> Esemény2022-12-18

Pénteken megtaláltam a marketplace-n Barni Cartárs hirdetését, hogy kiárusítja a maradék alkatrészeit.
Ma elgurultunk Mórra a csapatszállítóval, a 7 személyes Doblo-val hogy kicsit mazsolázzunk a készleteiben. Igazából semmi se kellett sürgősen, de csupa olyan dolgot találtam ami sose árt tartalékban.
Sok mindent sikerült beszerezni, a pontos listát majd a szétszerelések után állítom össze.
Maradt még pár érdekes cucca elsősorban a hátsó futóműhöz...

 
>> Egyéb2022-11-27

Még a nyáron valahol a francia Alpokban egy húzósabb hegyi felfutás után megígértem PHuBi-nak hogy ha rendben hazahoz kap egy új Nissens hűtőt.
Ma megjött :-)

Rendeltem mellé még pár dolgot:
- olajszűrő a tavaszi cseréhez,
- hátsó rugótartó gumibak (ebből kétfélét is rendeltem, de sajna egyik sem olyan mint az eredeti, azért jók lesznek) - talán puhábbak mint az eredetiek így talán kevésbé fog rázni.

 
>> Esemény2022-11-20

Már régóta gyűjtögetem a tartalék alkatrészeket, ma megváltam egytől. Pontosabban kettőtől.
A Tour de Balatonon szóba került hogy Zselének kellene egy pár ajtóborítás.
Régebben sikeresen megegyeztünk egy tálca jobbfajta Cseh sörben.
Ma nyélbe ütöttük az üzletet egy rögtönzött Giulia találkozó keretében.

 
>> Tuning és extra2022-11-17

Régóta keresek új navit a régiek helyett. Egyrészt az 5'-os kijelző kicsi, másrészt az akkuk sincsenek már toppon.
Keresési paraméterek:
- 7'-os kijelző,
- win6 rendszer hogy az iGO-t futtatni lehessen rajta,
- SD kártya csatlakozási lehetőség,
- legalább 8GB memória, így ráférnek a térképek.

Találtam is egyet, gyorsan megrendeltem. Beszéltem a Jézuskával ő azt mondta hogy ő fogja hozni úgyhogy mindez még titok :-)

u.i.
Az iGO remekül fut rajta, nyitókép már PHuBi és a hágó POI-kat is viszi.

 
>> Esemény2022-11-13

Az idén március 12-én kezdődött a szezon, ma lezártuk.
Mentünk még egy majd 50km-es kört, teletankoltuk a "jobbikból", lemostuk és bejártunk a téli szállásra. Ott felpumpáltam a kerekeket 0,5-el majd lekötöttem az akkut.
A szezon 246 napos volt és 6.842 km-t tettünk meg.

Km óra állás: 97.426 km
Együtt megtett út: 41.926 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.340,95 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,84 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,77 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,82 km/nap

 
>> Egyéb2022-11-13

A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)

Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD

Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.

Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668

A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS

Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.

A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.


Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.

Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.

 
>> Egyéb2022-10-23

Utoljára majdnem egy éve összesítettem a gyűjteményt.
Nézzük hogy állunk az idei "2022 Nagy Túra" után:

Magassági pont 1.098db - 1.513.095m
Hágó 847 db - 1.036.569m
Végpont 229 db - 434.793m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 116 db - 274.253m
Autóval elérhető 954 db - 1.194.999m

Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 347 db - 714.389 m - 31,60% - 47,21%

Gyalog 85 db - 203.126 m - 7,74% - 13,42%

1 PHB-574 Spider 156db - 283.149 m - 14,21% - 18,71%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,65% - 7,47%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,74% - 4,74%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,00% - 0,90%
5 RSB-559 Giulia 11 db - 20.754 m - 1,00% - 1,37%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,55% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%

 
>> Esemény2022-10-08

A keménymag ismét összejött egy évzáró körre.
Az időjárás is megörült a bandának mert ideális kabriós idő kerekedett.

9-től gyülekeztünk a szokásos Ötvös Csöpi emlékpontunkon, a Lepke Étterem és Apartmanház előtt. Itt tervben volt hogy reggelizünk, de már nem voltak nyitva. Miután már csak gtviktor hiányzott felhívtuk. Sajnos az egészségi állapota nem engedte hogy eljöjjön.
Többen éhesek voltunk ezért már itt módosult a tervezett menetrend. Megálltunk Örvényesen a Huszár étteremben reggelizni.
Az északi parton indultunk tovább. Megálltunk egy benzinkútnál amiről csak az ottani beszélgetés során derült ki hogy szintén Ötvös Csöpi féle nevezetes pont. Itt olajozta meg a kutas a motorházfedél zsanérját mielőtt felrobbant a Merci :-)
Pár gyors kép a keszthelyi kastély bejáratánál és irány Rádpuszta! Itt fél 3 körül megebédeltünk...
...és természetesen ahogy ez Alfás körökben szokásos elbeszélgettük az időt.
Kitöltöttük a Spider és az Ötvös Csöpi tesztet. Jókat nevettünk mert a benzinkutas rész is kérdés volt. Mindenki eltalálta :-)
Csináltunk kinek van hosszabb mérést is (amit elvesztettem) és felfedeztük a tanksapkák titkát is.
5 óra körül indultunk tovább a Balatonvilágos kilátóhoz hogy még elérjük a naplementét.
Sikerült, pazar látvány volt.

Hogy ez a nap is méltó legyen az Alfa hírnevéhez a Pók akkuja elhagyta magát és úgy kellett betolni. Cserébe hazavitte a gazdáját.

Jó buli volt, jövőre a szezonnyitón veletek ugyanitt!

 
>> Esemény2022-08-07

Tavaly jó buli volt, most is annak ígérkezett és az is lett.

Korán, hét óra után elindultam hogy még a meleg előtt odaérjek, hogy végig nyitva lehessen a tető. Erős hátszél volt így alig volt légmozgás a kocsiban.
Szóval negyed tíz tájén odaértem, a 3-as jegyet kaptam.
Leparkoltam az árnyékba, majd irány egy kávé. Kicsit több lett mert ebéd előlegként kértem egy kis reggelit :-)
Akkora volt az adag hogy mást már nem is ettem estig.

A társaság kiváló, volt miről és kivel beszélgetni.
A kérdéssort (totó) nem töltöttem ki mert nem volt kedvem elsétálni az állatokhoz így egy csomóra esély se volt válaszolni. A családosoknak tuti jó lehetett.
A tombolán hamar kihúztak így a melegre való tekintettel hazafelé vettem az irányt.
Keszthelyig zárt tetővel és klímával mentem de ott már nyitottam és hazáig úgy is maradt.
Sümegen tankoltam volna ha lett volna benzinjük így csak itthon töltöttük tele PHuBi pocakját.
260km majdnem végig nyitott tetővel.
Jó nap volt!
Jövőre ismét elmegyünk!

 
>> Szerviz2022-07-27

Rendeltem új fogaskereket (159-é) és gumibetétet. Anno 21-ben is ezt rendeltem, akkor nem tudtam beszerelni mert "akadt" a forgás során.
Nos, most is akad...
Anno az átmérőből vettem le hogy hátha szorul, nem jött össze.
Most csak a tengely helyét köszörültem meg és a fogakat mélyítettem ahol megszorult.
Nem segített, olyan mintha a egy ponton szorulna forgás közben.

Itt ittam egy sört és visszaraktam a facelift előtti ablakemelő motorját.
Működik :-)

Már csak az ablakot kellett beállítani. Megpróbáltam a jobb oldalit "lemásolni".

update 2022.07.31.
Ma mentünk egy kört Tihanyba. Az ablak működik, jól zár, de 110 felett szélzaj van.
Ahogy nézem a tető első gumikédere türemkedik ki, lehet hogy az okozza a szélzajt.