>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-09

Reggel (0709) odaadtam az autót Gerissimo-nak, hogy cseréljék ki benne a következő alkatrészeket:

vezérlés módosító csere (már megvolt - Erhard)
gumi fékcső csere (már megvolt - Erhard)
fékolaj csere
motorolaj csere (már megvolt, IX. Esztergomi Alfa Romeo Találkozó nyeremény, Selénia:)
olajszűrő csere
levegőszűrő csere

aztán elmentem dolgozni.. Mikor végeztem a melóhelyen hívtam Gergőt, az autó készen volt, úgyhogy mehettem is átvenni. Mikor találkoztunk elmondta, hogy mindenféle komplikáció nélkül zajlott a műtét, és hogy valamivel erősebb is lett az autó, az alacsony fordulatnál jelentkező halk csörgő zajt is megszüntették, ami az autó alól jött, úgyhogy egészen egészségesnek tűnik most a vas. Hazafelé kipróbáltam, szépen húz, szebben mint a műtét előtt. Biztosan örült az új olajoknak és a szűrőknek is. Szóval meglett az elveszett ménes és egy jó pár -remélem tízezer- kilóméterre száműztük belőle a dízel hangot indításkor.

A fék viszont gyengélkedik, hiába a fékcső- és fékolaj csere, úgyanúgy nem tudok megállni vele már úgy, mint régen. A tárcsát néztem, alig van válla, talán.. 1mm lehet, de inkább még annyi sem. Elöl-hátul körben ugyanez a helyzet. A betétek viszont már kopottak, 40-50% körüliek, de ennek ellenére fogniuk kellene.. Majd ha elfogytak akkor megértem, hogy nincs fékhatás/fékerő, de ezekkel még simán el kéne mennem majd' ugyanennyi km-t. Legalábbis papírforma szerint. Vagy minimum a műszakiig. Pedig nem fogja..

Km óra állás: 127.087km

Végérvényesen vége a dízel korszaknak :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-07

(0707) megérkezett az új cikkszámos vezérlés módosító és a két gumi fékcső, amiket Erhard-tól rendeltem 30-án.

[Költségeim: gyári vezérlésmódosító 38.900Ft, 2db gumi fékcső 2.600Ft/db, összesen: 45.100Ft postával együtt, előre utalva.]