Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)
Tulajdonképpen volt egy elég jó fejegységem az autóban egy Pioneer DEH-3300R személyében. Igaz öregecske volt már és a potmétere néha le-leragadt. Néha recsegett, a rádióállomásokat elég nehezen fogta, de azért nagyon szerettem. Annak idején vettem hozzá egy mélyládát, amit egy nagyon kedves barátom, Kovács Zsolt készített nekem, saját készítésű erősítővel egyben. A név talán ismerős lehet a Humma versenyekre járóknak még a 2004 körüli időkből, mikor évekig sorra nyerte a Pro Unlimited kategóriát, saját építésű Citroen Xsarájával. Bár más kiegészítőm nem volt, így a gyári hangszórókkal együtt, erősítő nélkül is szépen szólt a "rendszer".
Aztán előbújt a kisördög: jó lenne valami új, ami nem recseg, jó a tuner része, és persze a gyári hangszórók is lehetnének jobbak...
A fejegység helyére szóba se jöhetettek a mostani csilli-villi pirgő-pörgő, színes szagos kijelzők. Valami szolídat kerestem, ami lehetőleg tud USB-ről is játszani. Végül 2 versenyző maradt. Egy régebbi Pio csúcsmodell, és a jelenlegi egyik csúcs Kenwood egység. Aztán egy hirdetésben megtaláltam álmaim fejegységét: egy Becker Grand Prix-t! Pontosan olyan volt, és azt tudta amit szerettem volna. Kivéve az USB-t, de mellette szólt, hogy adtak hozzá egy mp3-as lemezeket is lejátszó Becker Silverstone CD váltót. Mindezt mondhatni gyanúsan aprópénzért. Mint kiderült, az eladónak nem volt meg a kódkártyája, ezért kipróbálni sem tudta a készülékeket, úgy ahogy volt eladta. Én közben lekértem a készülék sorozatszámát, és egy lengyel fórumon, nagyon kedves emberek 5 percen belül megadták a kódot! :) Ingyen és bérmentve. Csak úgy. Kedvesek nem? A kód birtokában végülis megvettem a szettet, ami legnagyobb meglepetésemre gyári bontatlan csomagolásban érkezett, minden egyéb tartozékával együtt! Wowwwww! :)
Már csak a beszerelést kellett megoldanom. Erre a Paradox Autóhifit választottam, hiszen nincsenek annyira messze tőlem, és a marketingjük is elég jónak tűnt. Mire egyeztettünk egy időpontot a beépítésre, addig rendeltem egy cd tár vezérlő kábelt az e-bayről. Szokás szerint pár nap alatt az is megérkezett.
Arra gondoltam, ha már van egy ilyen szuper 4x18 wattos RMS fejegységem, illene hozzá valami jó kis erősítő. A választásom az Audison SR4-re esett. Legyen ez is olasz, na meg eddig csak jókat hallottam a márkáról. Természetesen ehhez már külön tápkábelt és RCA kábeleket javasoltak a szakik és ajánlották, hogy legalább az első ajtóban levő komponens szettet is jobb lenne kicserélni valami komolyabbra. Természetesen ehhez is új hangszórókábelek kellenek. A szóba jöhetőek közül az Alpine SPG-17CS komponens szettjét találtam minőségben és árban is elfogadhatónak, bár a hangszórócserét szerettem volna egy későbbi időpontra halasztani. Egyedül a mélyláda maradt volna a régi, dehát ehhez amúgy is ragaszkodtam. A projekt tehát egyre csak hízott és hízott, de tudtam, hogy a végén nagyon szépen fog majd szólni a zene... (folyt. köv)
És eljött a nap, mikor végre a basszus testet ad a meztelen hangoknak - beépítésre került a mélyláda is.
Ez egy másfél napos művelet volt, mert a szerkezet a gyári mélyláda helyére lett installálva, és ehhez műgyanta formát készítettek. Mivel nem túl nagy ott a hely, ezért egy lapos mélynyomót ajánlottak (Clarion PFW1051), 13 literrel beéri. Sajnos pont olyan kárpit nem volt nekik, mint a csomagtér kárpitozása, anyagban és egy-két árnyalattal elüt tőle. De ezt más úgysem látja.. :)
Az autó az igért határidőre kész lett.
Összefoglalva a hangzással nagyon elégedett vagyok, a gyári Böse rendszert simán lekőrözi. A Paradox is jól teljesített. A szakemberei szimpatikusak, nem gányolnak, a főnök pedig maximalista. És nem ijednek meg az olasz elektronikától :)
Két kicsi karcot ejtettek összesen, de külső szemlélő nem hiszem, hogy észre veszi. Én is csak azért teszem szóvá, mert a belső tér állapotára annyira allergiás vagyok, hogy minden nyomot nyilvántartok.. :)
Hifi upgradeltem a megfelelő szakemberekkel.
Alapvetően nem akartam nagyon belenyúlni a gyári hifi lelkébe, de végül szinte minden ki lett cserélve. Alapvető elvárásom volt, hogy minden gyárinak kell hogy tűnjön. Tehát fejegység marad, mégha ez a leggyengébb része is az egésznek, hangfalborítás marad, ledek, uv és ormótlan mélyláda kizárva. Valamint karcolás nem eset sehol a kárpitbontás folyamatában.
Így aztán neki láttak a Paradox szakemberei, "heggesztettek" egy RCA kimenetet a fejegységre, kiszedték az első hangszórókat és az összes kábelt. A helyére tettek egy Mac Audio Mobile Excusive 16.2 szettet és egy csomó olyan dolgot szereltek még be ami nekem kínai (jelátalakító, táp+test, ilyen kábel, olyan kábel a Connectiontól). A csomagtartó balhátsó ficakjába egy Audison SRx4 erősítő fért be, ami meglepően jól passzol a gyári müanyag elemekhez, nem is lett leburkolva.
Ezután egy hétre elköszöntünk egymástól.