Blog >> alpine
Amikor megvettem Kn[.]xX kollegától a Sony CDX-GT410U fejegységet, már akkor tudtam, hogy azt a fejegységet is megfogom tőle venni, amire a Sony-t lecserélte! Ez pedig nem más, mint az Alpine CDE-9880R. Most jött el a pillanat... enyém lett! :-) Nagyon tetszik, nagyon jól szól! A Sony is nagyon jó volt, de ez... Nem akartam elhinni, de ég és föld a kettő közt a különbség! Viszont a távirányító az nagyon hiányzik, mivel ehhez gyárilag nincs. Nem is értem! Pedig tudja kezelni, és van is egy távirányító, ami több típusú Alpine-hoz is jó (Alpine RUE-4202). Hamarosan pótolni fogom ezt a kis hiányosságot! Az előlapnak annyi szépséghibája van, hogy egy kicsit megkopott egy-két gomb, de egyébként szép állapotban van! :-)
Kellett még vennem egy ISO átalakító kábelt (3400,-), mert a Sony-é teljesen más volt + még egy ISO - DIN antenna csatlakozó átalakítót is (690,-).
Az USB kimenet a fejegység hátulján van, ezért szükség volt egy hosszabbító kábelre. Ezt otthon túrtam a fiók alján. :-) A középkonzol alatt elvezettem, és ideiglenesen a kézifékkar mellett vezettem ki. Majd keresek neki valami praktikusabb helyet! Mondjuk fúrni, faragni, vágni nem akarok semmit!
Köszi Kn[.]xX! A következő projektem a mostani fejegységed lesz! :-DD
2017.10.20.
Az USB kábelt áthelyeztem a kézifékkar mellől a középkonzolra, pontosabban a nemrég beszerelt USB töltő alá. Mégiscsak jobban kézre esik! ;-)
2017.10.27.
Megrendeltem a távirányítót (6990,-), és ma meg is érkezett!
2018.07.09.
Nem igazán tetszett, hogy az USB kábel a hamutartó mellett van! Mindig nyitogatni kellett, ha pendrive-ról akartam zenét hallgatni, viszont becsukni így nem lehetett a pendrive miatt! Szükségmegoldásnak tökéletes volt, de keresni kellett neki egy végleges, fix helyet, ami esztétikus és nem rontja el az összképet! Viszont előbb kellett venni hozzá egy beépíthető USB-s hosszabbítót. Ebay-ről meg is rendeltem (1500,-). Igazából nem sokáig keresgéltem a helyét, mert szinte adta magát. A lehető legjobban el akartam dugni, hogy ne legyen szem előtt, így került a képen látható helyre a kézifékkar mögé, a könyöklő alá. Mivel fekete volt az aljzat, ezért lefestettem szürkére, majd egy kis kézügyességgel befaragtam a helyére! Persze előbb ki kellett venni a B1 ülést a könyöklő miatt, hogy ki tudjam emelni a középkonzolt (vagy hogy hívják ezt a kardán alagutat). :-)
2019.12.14.
Bluetooth-os kihangosító:
Alpine KCE-300BT
E-bayen megvásárolva. Beszerelve.
Szép szombat délutáni idő volt, így nekiláttunk Hifit építeni. A gyári Bose cucc meglepően szépen muzsikál egy jó fejegységgel, de a láda borzasztó kevés így előkaptam a 156-ból kimentett HiFi-t.
Vettem új connection kábelszettet és egy szintén connection, 5.5m-es RCA-t, mert a teljes kábelezést benne hagytam a 156-ban, főként lustaságból, nem akartam szétbontani a kocsit.
Elsőnek kikaptuk a Bose mélyládát, azonban sajnos mögötte nincs teljes kárpitozás, így látszik a Bose Erősítő és a mélyláda rögzítésének helye is. A rögzítőpanel kiszereléséhez az egész csomagteret szét kell kapni, nem jó móka. :)
Utána lekaptuk a küszöböket, tulajdonképpen sikerrel, csak 1 patent tört el és az is orvosolható volt helyileg. :)
Útkeresés a motortérből viszonylag zökkenőmentes volt, bár olvastam, hogy mások találtak bemenetet a vezető oldalon is, én az anyós ülés előtt, egész a szélvédő alatt találtam egy szép nagy használaton kívüli gumidugót, így ott jutottunk be a kocsiba.
Anyós oldalon elment a betáp, a túlparton pedig a jel és a signal kábel az erősítőhöz.
Az eredmény:
A Bose hangszórók elég szépen muzsikálnak, nekem elég tiszta és erőteljes is. A most bekábelezett erősítőről pedig csak a DLD mélyláda megy. Az egészet egy Alpine CDR-195BT vezérli, szerintem hangzatos, az összhatás egész kellemes.
Az alap koncepció az volt, hogy az egész Bose cuccot kiszedem és kap Hertz szórókat az utastér, de nem vagyok biztos benne, hogy érdemes cserélni, majd meglátjuk idővel.
Sony MEX-BT2700 fejegység
Pioneer TS-A131Ci első hangszórók
Alpine SPG-17C2 hátsó hangszórók
Pioneer TS-WX110A mélynyomó
A múltkori hifibeépítésnél betett Becker fejegység sajnos nem tudja menüből a frekvencia sáv vágást, ezért sajnos "passzívosítani" kellett a mélynyomómat, hogy meg tudjuk hajtani az Audison SR4-el.
Mivel még így is elveszett a megszokott mélyhangok nagyrésze, ezért valami megoldást kellett találni.
Ennek eredményeként ma új lakó költözött a csomagtartómba. Sikerült kipróbálni több típust is, reflexest, zártat, kisebbet, nagyobbat, végül a legjobban az Alpine SBG-1244BP bandpass láda tetszett. Ez még passzol is a szintén Alpine G-Type első szettjeimhez. Nagggyon elégedett vagyok vele!!! :)
Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)
a már meglévő "alpine" kábel mégis cserére szorult (0430,0514), mert nem fullspeed kábel volt, hanem csak vmi hasonló. a csstuning-nál rendeltem. szó nélkül kicserélték egy eredeti alpine KCE-236B-re, rá sem kellett fizetnem, pedig Lengyelországból rendelték mindkét kábelt, és az alpine mondjuk 4x annyiba kerül, mint az a másik, de így a múltkori 2000Ft-ból megúsztam az egészet :) asszem jól jártam.
ennek a beszerelése történt meg (0526) szerdán a Paradox műhelyében. most már végre nem csak kép van a monitoron hanem a hozzá tartozó hang is körülvesz az autóban.
kts: jack-2RCA átalakító + munkadíj
Megérkezett (0419) a várva várt aux hangkábel az LCD és a fej közé :) persze nem pont ilyen mint a képen, mert az RCA-s változat lett inkább. Csakis az ésszerűség kedvéért :)
Az utóbbi időben egyre többször fedeztem fel kis tappancsnyomokat a munkahelyemről kijövet az autómon, főleg az esti és a kora reggeli időszakokban. Közbe-közbe kilestem az ablakon és a gyanúm beigazolódott. Nyest garázdálkodik a parkolónkban és bizony elég rendszeres vendég a házunk táján. A múlt héten beszereztem egy nyest riasztót -félve hogy a kis gézengúz "rendet csap" a motorteremben- és a hétvégén be is szereltem. Remélem ha a kocsit össze is tappancsolja, a motorterem eztán elkerüli majd.
Elugrottunk (0328) a Paradoxba, hogy szaxerűen beszereljék az alpine-t, meg bekössék az RCA-kat az erősítőbe is és beállítsák a hangzást. A végeredmény: remekül szól.. azt mondták a srácok, hogy százszor jobb választás mint egy pioneer, vagy egy sony - ugyanis ezeken gondolkoztam még mielőtt e mellett döntöttem.
Természetesen kiderült, hogy a fejegység okozta az aksi lemerülését. Bemértük és 0,19 (asszem)Ampert fogyaszt kikapcsolva, előlappal a megengedett 0,06 helyett. Ugyanez előlap nélkül 0,16. Nem sokkal jobb a helyzet. Éppen ezért -számomra sajnos- nem lett úgy kötve mint az előző (sony), hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. Mondjuk itt -sztem- egy ellentmondás van, mert gyújtással még több minden fogyaszt, ha mondjuk álló helyzetben szeretnék zenét hallgatni, ezért jobban merül az aksi is, de az is igaz, hogy gyújtással együtt nem hagyja ott az ember az autóját éjszakára:)
Az új fejegység elég nehezen akart bemenni az olaszok által oly' kicsire tervezett helyére a rengeteg kábel miatt, de egy kiemelőkerettel megoldódott a helyzet és a végeredmény még szebb is, mint volt. A sony díszkerete -kiemelő keret nélkül- fél centivel beljebb volt a kelleténél. Így most kellemesetahasznossal, ez is orvosolva lett ennél az új szerzeménynél.
Csodásan mutat és rengeteg olyan funkciója van, amire eddig még csak nem is gondoltam volna. Hát megkezdem vele az ismerkedést. Egyelőre jó vételnek tűnik, mert hangjával lenyűgöz ez a kis csoda. A táv. hiányzik.. de vmit, valamiért.
Egyébként hozzá kell tennem, hogy aki lecserélte -még anno, nem nálam- a gyári csatlakozót az autón, az elég barbár módon bánt a vezetékekkel. Most ezek is orvosolva lettek. Csoda egyébként, hogy még szólt.. szigetelőszalaggal voltak összebarkácsolva a kábelek. Hihetetlen látvány volt.
[Költségeim: beszerelés, kiemelőkeret 500, apróságok 300, kábelek rendbetétele, mert ami ott volt..., munkadíj (összesen 7000), stb. - nem adták ingyen..]