Blog >> paradox
Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)
Tulajdonképpen volt egy elég jó fejegységem az autóban egy Pioneer DEH-3300R személyében. Igaz öregecske volt már és a potmétere néha le-leragadt. Néha recsegett, a rádióállomásokat elég nehezen fogta, de azért nagyon szerettem. Annak idején vettem hozzá egy mélyládát, amit egy nagyon kedves barátom, Kovács Zsolt készített nekem, saját készítésű erősítővel egyben. A név talán ismerős lehet a Humma versenyekre járóknak még a 2004 körüli időkből, mikor évekig sorra nyerte a Pro Unlimited kategóriát, saját építésű Citroen Xsarájával. Bár más kiegészítőm nem volt, így a gyári hangszórókkal együtt, erősítő nélkül is szépen szólt a "rendszer".
Aztán előbújt a kisördög: jó lenne valami új, ami nem recseg, jó a tuner része, és persze a gyári hangszórók is lehetnének jobbak...
A fejegység helyére szóba se jöhetettek a mostani csilli-villi pirgő-pörgő, színes szagos kijelzők. Valami szolídat kerestem, ami lehetőleg tud USB-ről is játszani. Végül 2 versenyző maradt. Egy régebbi Pio csúcsmodell, és a jelenlegi egyik csúcs Kenwood egység. Aztán egy hirdetésben megtaláltam álmaim fejegységét: egy Becker Grand Prix-t! Pontosan olyan volt, és azt tudta amit szerettem volna. Kivéve az USB-t, de mellette szólt, hogy adtak hozzá egy mp3-as lemezeket is lejátszó Becker Silverstone CD váltót. Mindezt mondhatni gyanúsan aprópénzért. Mint kiderült, az eladónak nem volt meg a kódkártyája, ezért kipróbálni sem tudta a készülékeket, úgy ahogy volt eladta. Én közben lekértem a készülék sorozatszámát, és egy lengyel fórumon, nagyon kedves emberek 5 percen belül megadták a kódot! :) Ingyen és bérmentve. Csak úgy. Kedvesek nem? A kód birtokában végülis megvettem a szettet, ami legnagyobb meglepetésemre gyári bontatlan csomagolásban érkezett, minden egyéb tartozékával együtt! Wowwwww! :)
Már csak a beszerelést kellett megoldanom. Erre a Paradox Autóhifit választottam, hiszen nincsenek annyira messze tőlem, és a marketingjük is elég jónak tűnt. Mire egyeztettünk egy időpontot a beépítésre, addig rendeltem egy cd tár vezérlő kábelt az e-bayről. Szokás szerint pár nap alatt az is megérkezett.
Arra gondoltam, ha már van egy ilyen szuper 4x18 wattos RMS fejegységem, illene hozzá valami jó kis erősítő. A választásom az Audison SR4-re esett. Legyen ez is olasz, na meg eddig csak jókat hallottam a márkáról. Természetesen ehhez már külön tápkábelt és RCA kábeleket javasoltak a szakik és ajánlották, hogy legalább az első ajtóban levő komponens szettet is jobb lenne kicserélni valami komolyabbra. Természetesen ehhez is új hangszórókábelek kellenek. A szóba jöhetőek közül az Alpine SPG-17CS komponens szettjét találtam minőségben és árban is elfogadhatónak, bár a hangszórócserét szerettem volna egy későbbi időpontra halasztani. Egyedül a mélyláda maradt volna a régi, dehát ehhez amúgy is ragaszkodtam. A projekt tehát egyre csak hízott és hízott, de tudtam, hogy a végén nagyon szépen fog majd szólni a zene... (folyt. köv)
Tegnap (feb.21.) házhoz érkezett az MP3-as, Auxos, USB-s rádió az Electro Sotre-tól, meg is próbáltam beszerelni, de sajnos nem sikerült valamiért. Ma elvittem Szadára, a Paradox autóhifisekhez, akiktől még tegnap este kértem is gyorsan időpontot. (Knoxx cartásnak köszönet a tanácsért!!:) (Útközben 500 Ft-ért sikerült telehaboznom, majd nagyjából lemosni az autót, újabb példa arra, hogy ami nem megy, nem kell erőltetni...:) Rendes volt a srác aki fogadott, de sajnos egy kis plusz műanyag miatt, amit nem vágtak le a futószalagon, nem sikerült beépíteni a keretet, a műhelyükbe meg új időpontot kellett volna kérni, így elhoztam a keretet, majd szépen farigcsálom a helyét... :) A bekötés viszont sikerült, bár az a vicces, hogy kopp ugyan ezt csináltam tegnap én is, bár tény, hogy rádiót nem tudtam volna hallgatni, mert ahhoz kellett egy plusz csatlakozó, vagymiaszösz. :)
De a lényeg, hogy eszméletlen jól szól, nem hittem, hogy ilyen hangok is lehetnek az autómban, pedig a gyári technikával is meg voltam elégedve... :)
Képek majd a végelegesítéskor, egy újabb posztban, addig is a költségek: Pioneer DEH 2300 UBB házhoz szállítva: 24.300 Ft, mosás, benzin: kb. 4.000 Ft (+ egy mozi asszonnyal:), rádiókeret: 2.000, és még egy ezres borravalónak, ha már munkadíjat nem akartak kérni, de segítettek. :)
a már meglévő "alpine" kábel mégis cserére szorult (0430,0514), mert nem fullspeed kábel volt, hanem csak vmi hasonló. a csstuning-nál rendeltem. szó nélkül kicserélték egy eredeti alpine KCE-236B-re, rá sem kellett fizetnem, pedig Lengyelországból rendelték mindkét kábelt, és az alpine mondjuk 4x annyiba kerül, mint az a másik, de így a múltkori 2000Ft-ból megúsztam az egészet :) asszem jól jártam.
ennek a beszerelése történt meg (0526) szerdán a Paradox műhelyében. most már végre nem csak kép van a monitoron hanem a hozzá tartozó hang is körülvesz az autóban.
kts: jack-2RCA átalakító + munkadíj
Végre elérkezett (0320) a lassan fél éve várt LCD beszerelés a Paradoxban. Reggel 8-ra kellett mennem, hogy még időben végezzünk szombati nap lévén. Korai volt a negyedhetes kelés, de szerintem megérte:) Délre végleges formát öltött a cucc, minden működik, kivéve a hangot:) Az alpine fejről lespórolták a jack-es AUX-ot, így csak egy Full Speed (Ipod) csatlakozó van rajta, amihez nem volt nekik polcon átalakító, tehát meg kell rendelni (nevezett: KCE-236B). Ezen kívül minden rendben zajlott, végre az USB kábel is teljesen el lett rejtve a kárpit alá és csak a kézifékkarnál lóg ki a vége, amibe a pendrv-ot dugom:) Illetve helyére került a media playert tartó kárpitozott konzol is a lejátszóval együtt a kesztyűtartó alá.
megjegyzés.: a váltógombon és az első ülésen az a fura narancssárga dolog, az csak a Paradox-osok védőhuzata, nemenyém' .. :)
[Költségeim: kárpitozás 2000Ft, 2,5óra munkaóra (a valós 4 helyett:), relé, csatlakozók, stb..]
Délelőtt (0227) elugrottunk a Paradoxba, hogy az utolsó módosítások is végrehajtassanak a - vinyót és a média lejátszót tartó - konzolon és ezután fekete bőr szerkóba öltöztessék. Ha már arra jártam átvettem Vikking-től a Cuore Sportivo feliratot és a króm ill. fekete színű Visconti (biscione) kígyókat . Ugyanis az elkövetkező hetekben Ignác kezelésbe veszi a gépet és ezek lekerülnek az autóról. Még nem tudom melyik szín fog felkerülni. Majd amelyik jobban megy az új designhoz. :)
(0122) elkészült félig a konzol, hazahoztam egy próbára, ha minden ok, megy rá a bőr vagy az alcantara borítás és aztán jöhet a beépítés. egyelőre kapott egy fekete védőréteget mindenféle rozsdásodás elkerülése végett.
Idén még korábban (0114) sikerült elmennem a Paradoxba a szokásos év eleji bővítés miatt. Nem bírtam már magammal és elvittem egy rajzot ami alapján elkészül a media player és a hdd helye a kesztyűtartó alá:) Fekete bőr vagy alcantara borítással. Egyelőre a csak megbeszéltük mit-hogy-hová. Elkészítik a konzolt és ha kész, akkor egy próba után mehet is a szerelés, kábelezés és az LCD, már végre már' :)
a képen nem sok látszik. de igyekszem javítani:)
csatlakozó 150ft
LCD monitor beépítés napellenzőbe, Paradox Autóhifi (0929) Szada
..beépítve, de még nincs az autóban.
Igényes, szép munka.
[Költségeim: munkadíj 9000Ft (2 munkaóra)]
A nem rég vásárolt LCD-t gyorsan el is vittem (0924) a Paradoxba egy telefonos egyeztetés után, hogy beépítésre kerüljön a tegnap megérkezett új napellenzőbe.