Blog >> szervízelés
E napon került sor a fékmunkahenger cseréjére.Felújítottat vettem,mert az új 70 ezerbe lett volna.És ha már szereltünk ,ki lett cserélve az ablaktörlő gumi is valamint a Beru gyertyákat NGK-ra váltottuk,mert nem belevaló volt.Látszott is a gyertyán,mert kormos volt.
Végre visszatért az Alfa-hang,mert ezzel a gyertyával kerregő hangja volt és megszűnt a rángatás is hidegindításnál :)
Ja,és még fékolajcserét is végrehajtottunk :))
Ma végre megoldódott a lengőkarcsapágynak cseréje,ami majd egy éve már időnként zörgött és csúnya terpeszben állt.Kiderült,hogy a csapágy már darabokban volt,úgyhogy éppen ideje volt a cserének.Akárcsak a kormányösszekötő gömbfejének,amely szintén ramaty állapotban volt.Valamint cserés volt a hátsó fékbetét is.Itt meg arra derült fény,hogy nem is volt jobb hátsó fékem.Na de most már van.Megnyugtató túl lenni ezen feladaton :)
Nekiláttunk a féktárcsa és betét cseréjének,ami nem ment simán,mert kétszer is rossz betétet hoztak,talán ma jót hoznak.
Addig is neki láttunk a kipufogó leömlő tömítésének cseréjéhez,ami nagy szopásnak bizonyult,mivel törtek a csavarok de végül csak lekerültek a csövek.
Új meneteket kellett vágni és másik leömlőt is kellet túrni,mert el volt repedve a csavarlyuknál.Új csavarokat is rendeltünk de persze más méretben hozták,úgyhogy a régi került vissza.
Na,végre ki lett cserélve a fék vákuum dob,úgyhogy ismét jó a fék :)
Valamint ki lett cserélve a kuplungtárcsa és szerkezet és csapágy is :)
Hogy ne legyen teljes az öröm:nem bírtam kiszállni a kocsiból,nem nyílt az ajtó,csak kívűlről :(
No,ma túl esett az Alfa az évi rendes olajcserén.Csakúgy ,mint tavaly,most is 15W40-es olajat kapott,mert azt nem szereti annyira,így hát nem is eszi.15ezer km-re másfél litert kellett utántölteni.Légszűrőt is kapott,meg olajszűrőt.
Valamint ki lett tisztítva a légtömegmérő és a gumicső is :)
Ha már olyan szépen összejöttünk ki lett cserélve zöldre a lökös és a bal első sárvédő is.Habár egyik sem makulátlan,legalább zöld :)
Ajtók zsírzása is megtörtént :)
Óra szerint elérte a 200000-t,bár ehhez még hozzá kell adni 25 k-t az óracsere miatt.
Már egy ideje nagyobb gázadásnál rángatott a vas.Úgy gondoltam,hogy egy gyertyacsere nem árthat.Thomika cartárs volt olyan kedves,hogy jó áron szerzett be Beru gyártmányúakat :)Ezenkívül még volt olyan kedves is,hogy be is szerelte azokat :)
Sőt mi több, kitisztította az alapjárati motort is és a levegőjáratot :)
Mivel nagy kedve volt szerelni még ráadásként beépítette a Marklarnál kukázott olajgombát is,így hát újra figyelemmel kísérhetem az olajnyomást :)
Hazafelé örömmel konstatáltam,hogy megszűnt a rángatás :)
Hej de zimankós reggel volt ma,nagy örömömre hajnalban kapargattam a jeget a szélvédőről.Már el is felejtettem milyen is az,oly régen volt már tél.Na,most bejelentkezett :(Fel is merült bennem a téli gumi szükségessége de még úgy számítok,hogy pár hét napsütéses idő még hátravan mintegy :)
Másfelől annál fontosabb művelet zajlott le kisebb szervcsere formájában,mivelhogy egy ideje ropogott szegény féltengely kanyarodáskor,úgyhogy derék szürke Alfa alkatrészét megöröklend mostan kedves Alfánk nagy örömömre :))
Reggel hazajöttem az éjszakásból és lepihentem.Amíg aludtam,a Jó Tündér eljött az Alfáért és mialatt én álmomban máshol jártam,ez időben kicserélte a sérült lökhárítót :)
Persze a Jó Tündérnek sincs mindig színhelyes alkatrésze,ezért bordót rakott fel.De egészen passzol hozzá :)
Viszont a Jó Tündérnek volt ködlámpája,mert azt is kicserélte :)
Hála neki :)
Máris megvan a az idei második meghibásodás,valszeg a hideg miatt ez is.
Arra lettem figyelmes,hogy nincs teljesen felhúzva az ablak és amikor próbálkoztam a felhúzással,ami nem sikerült.Mindenféle csörgő-zörgő, recsegő hangott hallatott, viszont az ablak lent maradt.Arra gondoltam,hogy talán vízkerült bele és megfagyott.
Mindenesetre most állandó szellőzés van biztosítva az utastérben :(
Születésnapomra megleptem az autómat egy kis kényeztetéssel.
Először a bal első végtagja lett felizgatva,szépen le került róla a féltengely és felcserélődött a szép emlékű szürke Alfa hasonló alkatrészével,amely bár sok mérföldet rótt már le,mindazonáltal a féltengelyt körülölelő gumiharang kiváló állapotban leledzett,ellentétben a jelenlegivel,melyen repedés keletkezett,s lőn szabad útja a zsírnak ki a szabad világba.Na ezt elégeltem mostan meg s baráti segítséggel belekerülvén ama másik tengöly ép gumiborításával sok leendő kilómétert megelőlegez mintegy :-)
Babrálva ismerszik meg a szerkezet,így derült világosság arra a tényálladékra,hogy a gólya lábának teteje csúnyán el van repedve.Jővőbeni problémát elkerülendő gyorsan elugrottam két másikért,melyet szintén a szürke masina hagyatékából merítettem s s kicserélend.
Mivel a sebességváltóból amúgy is le kellett engedni az olajat,ezért vissza már frisset kapott bár nem olaszt,mert az pont nem volt a boltban de a paraméterek megfelelőek.
Közben volt idő az akku karbantartására is:szint ellenőrizve,csatik lesikálva :-)
Nézelődés közben fény derült arra,hová is fogyott az olaj oly sebesen nemrégiben:
Egészen konkrétan kiszökött a motorból a szelepdekli tömítésen keresztül.
Pont volt kéznél egy,úgyhogy annak is csere lett a sorsa :-)