Blog >> szervízelés
Nos,elérkezett az idő,hogy foglalkozzak a hátsó fékkel,amire ráfért egy kis pátyolgatás.
Cserére került a két hátsó féktárcsa a fékbetétekkel együtt,valamint a jobb hátsó fékmunkahenger felújításra került,mivel kezdett már beállni.
Ma pontot tettünk a hetek óta jelentkező huppogó hangra.
Kiderült,hogy a féltengely belső csuklója adta a hangot.
Úgyhogy ma cserére került az alkatrész.
Bónuszként a belső kilincs lett orvosolva,minekutána nem nyílott belülről.
Ma ki lett herélve a katalizátor ,mivel valami lifegett benne időnként és eltorlasztotta a kipufogógáz útját.
Mint kiderült nem is volt benne porcelán,hanem egy drótháló,ami lebegett benne.
Szükségessé vált a gyertyák cseréje is.
No,ma kicseréltük a benzinszűrőt abban a reményben,hogy megszűnik az időnként jelentkező rángatás. No,majd meglátjuk.
5 napot vártam,öt teljes napig,hogy újra az Alfába üljek. Röpke kis időre számítottam de hát a sors másképp rendezte. Szóval cserére került a bal-jobb lengőkar,gömbfejek, féltengelyszimmeringek,kormányösszekötő,bal első fékcső,fékolaj,váltóolaj,stabilizátor szilent,motorolaj a szűrőkkel,kipufogó tömítés és gumigyűrű,kipufogó meghegesztése,valamint a kerékagy cseréje egy bontottra. Volt még bontott lamdaszondacsere és fagyálló csere és futómű állítás. Ki lett pucolva a légtömegmérő,a pillangószelep és az alapjárati motor. A végösszeg pedig a munkadíjra 48000 ft,az anyagköltség pediglen 93000 ft-ra rúgott. Meg volt még a bontott kerékagy és lamdaszonda ára 5000 ft. Az annyi mint 146 k.
Nos,még nincs vége a hibasorozatnak : kiderült,hogy valamikor törve volt az autó,ezért a kerékagyat tartó nyúlvány elgörbült,ezért a kormányösszekötő rudazat feszült,azért is használódott el oly hamar,úgyhogy mehettem a Marklarlandbe a kerékagyért. Ecsémtől kölcsönkértem a 155-öst,így legaláb kipróbáltam,hát jó volt vezetni,fleg a +25 ló miatt.
Elvittem ma egy apró kis szervízre az Alfát ,amely mindösszeazt tartalmazta volna,hogy cseréljük ki a lambda szondát,mivel hogy konkrétan nem műx és 10 lityit fogyasztott .
Ezek után felhívott a srác,hogy menjek le hozzá,mert megbeszélnivalónk van.
Nos,kicsit elkeserített.Hiába,ha egyszer egy szerelő kezébe kerül az autó ...
A következő hibalistával szembesültem: a váltóban konkrétan nem volt olaj,mert szép lassan elszivárgott belőle,valamint a karterből is folyik az egyik tömítésnél,ezenkívűl cserélni kell mindkét lengőkart és a kormányösszekötőt. Most,hogy fel volt emelve az autó,így látszott mennyire imbolyog az első kerék.A fékcsövek is el vannak revülve.
Azt hiszem éppen időben vittem szerelőhöz. Mindenesetre az anyagköltség úgy 80 k körül lesz.
Két ünnep közt volt egy kis idő szerelgetni.
Többek között a bal első ajtó lett kicserélve,a másfél éve keletkezett behorpadás miatt.
A tetőkárpit cseréje csak 10 hónapja húzódik,most végre az ülésekhez passzol az is.
Egy csomó kiégett izzó lett kicserélve a műszerfalon és a lámpákban.
Végül a fűtés is meg lett javítva,a kicserélt pöcök segítségével.
Félig-meddig sikerült ma megoldani azt a problémát,hogy nincs fűtés.
Már van.
Csak a a baj,hogy mindig van,most meg nem lehet levenni.
No nem baj,majd tavasszal megoldjuk :))