Blog >> motorgenerál

>> SzervizSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-11-11

Nos... előrebocsátom, hogy csak a korrekt dokumentáció miatt írom le ide egy részét annak, amit az imént telefonon mondtak nekem a szervizből, ahol a GTV gyógyul.

Megbontották a motort, leszedték a hengerfejeket. A következőket látták:
- a hidrotőkék fényesre kopottak oldalt, némelyik teteje taralyosra verve
- a hengerfejtömítés darabokban mállott szét
- a motor valamelyik másik tömítés (bocs, nem értek hozzá) állapota miatt falsot szívott.

Volt még pár sokkoló komment, de már csak csendben bólogattam a telefonnal a fülemen, nem is figyeltem pontosan.

Minden kiszerelt és beszerelésre váró / beszerelt alkatrészt eltettek, lefényképeztek.

Amiért fájnak nekem a fenti megállapítások az, hogy elvileg 24 gyári, új hidrotőke került be a motorba max. 5-6 ezer km-nyi futással ezelőtt, illetve természetesen minden szükséges tömítés is cserélve lett tudomásom szerint... No comment.

Dobok fel egy képet, mert egy blogbejegyzés úgy mindig trendibb ;) Amíg még Magyarországon voltam, beugrottam némi pénzmaggal és akkor épp így állt a kocsi, mint a képen látható.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító

A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.

A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...

A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék

Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.

A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.

Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...

>> SzervizAikon // Alfa 156 1.6 TS // 2009-09-25

Végre összegyűlt annyi pénzmag, hogy elkezdhessem a motor felújítását. Főtengely felköszörülés, sok apró biszembaszom dolgok kicserélgetése, ami ilyenkor szokás, olajcsere, olajszűrő csere. Castrol 100 40-es olaj ment bele. Ezt majd a következő olajcserénél azért Seléniával akarom cserélni.
Képeket nem csináltam, mert mire mentem az autóért, a szerelő csak annyit mondott mosolyogva, h egy ideig nem szeretne twin spark feliratot látni..... :) Kicsit megszenvedtek a motorral, Opelhez vannak szokva.
14-én vittem el az autót a szerelőhöz és ma hoztam el.

>> SzervizMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2009-06-03

Nem sikerült valami fényesen Alfacityről a hazút Zsámbék előtt becsörgött a motor:(
Nóci cartárs hazahúzott itt is köszönet érte:)))
Bontogatás után kiderült h a hajtókar csapágy adta meg magát:(
Elvégzett munkálatok
Hajtókarcsapágy balansztengely csapágy gyűrűsor csere 100.000
hengerfej síkolás szelepszár szimering csere 25.000
tömítésgarnitúra alsó felső 30.000
főtengelyszimering 15.000
vízpumpa 12.000
Generátor javítása 12.000
Gyertyasor csere 40.000
olajszűrő kipuff tömítés 5000
váltó,szervó motor oil 18.000
festékek 12.000