Blog >> jts

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Letisztítottam a kipufogóvégeket mert nagyon piszkosak voltak.
Már kinéztem mi lesz a gyári helyett Superspint hihetetlen milyen hangja van annak :)
Előtte utána képek.
Végre lehet látni a króm kipufogóvégeket :)

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Vezérlést cseréltettem a kocsiba mert használtautó vételnél ezt szokás cserélni, illetve a láncot is kellett mert csörgő hangja volt meg volt nyúlva.
Végre sokkal szebb hangja lett az autónak :) Bár nem volt olcsó

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Új hűtő kellett a kocsiba mert az előző folyt el volt korrodálva, negyedik felvonásra meg is találtuk hogy hol folyik több helyen is, nagyon idegesítő egy probléma volt, egy-két hűtőcsövet kellett még cserélni de most már végre jó :)
Gyertyák is cserélve lettek :)

>> EseményAMEE // Alfa 159 1.9 JTS // 2019-10-09

Nos! Nem mondhatnám, hogy az első élményeim az első autóm megvásárlása után csodálatosak lennének, viszont erről nem az autó tehet. Az autót Budapesten vásároltam kereskedésből, tekintve hogy abban az árkategóriában amennyit rátudtam szánni, kb kelet Magyarországon alig volt eladó BERLINO alfa (talán már bánom kicsit, hogy nem engedtem a kombi felé is). A blog végén majd megtaláljátok, hogy melyik kereskedésből ne vegyetek autót.

Legalább 7-8 alfát néztem meg Budapesten és 1-et itt Egerben, ez utóbbi volt a legelső, hogy mielőtt elhatározom magam azért mégis csak lássam mire vágyom. Az egri eléggé lelakott volt és 5 sebességes én mindenképp 6 sebességeset szerettem volna, de így is beleszerettem. Tudtam, ha nem is pont az-az autó, de én 159es alfát akarok. Ezután jött Budapest ahol a többi alfát néztem. Itt sem volt túl nagy a választék, az én szívem eleve a benzines felé húzott, több megfontolásból is, annak ellenére, hogy ez is egy olyan szegmense volt az autóvásárlásnak, amiben mindenki szembeszállt velem. Viszont kb. csak dízelesek voltak. Kapásból 4-5 db-on látszott, hogy rohadt régóta ott vannak, a belseje totál lelakva, az alja rohad. Aztán volt 1-2 ami olyan állapotban volt mint amit végül megvettem, cserébe rosszabb felszereltség, ugyanakkora ár, de cserébe még csak nem is benzines. Ezen kívül egy másik benzineset néztem meg, az már kiesett a budge-ből illetve sokkal nagyobb volt a motorja, nem akartam akkora motort már, pedig az patika állapotban volt, igaz csak rápillantottam.

Tehát végül maradt ez. Nos, a kocsi újra van fényezve, habár állítólag nem törött sehol, ennek ellenére már volt rajta egy-két karc. A vaj vászonbelső elég koszosnak tűnt ott és akkor (egy porszívózás után már ezerte jobb lett). Őszintén első pillantásra WÁóó volt, mikor jobban megnéztem, hát enyhén szólva sem voltam elájulva. Őt sem tartották ott éppen jól. Viszont az első belső volt, ahol valami nem volt betörve/beszakadva (kopva már annál inkább), a motor jól nézett ki, és indításra is jó hangja volt (hát igen, itt jött elő az a gond, hogy közöm nincs a kocsikhoz). A próba úton semmi gond nem volt, szigorúan tartott, a váltó jól működött, a kocsi jól ment, a kijelzők működtek. Igazából itt vezettem először Alfa 159-et és olyan letaglózó élmény volt, annyira elégedett voltam a vezetési élménnyel és úgy voltam vele, hogy mindenki a műszaki állapotára panaszkodik, inkább az legyen rendbe, majd talán kozmetikázom.

Ez volt a második autó amit megnéztem, és utána jött az a sok borzalom, amit már fentebb megemlítettem. Nem tagadom, ez volt életem első autója és nem számítottam arra sem, hogy életem első autója egy ilyen csoda lehet. Így hát türelmetlen voltam. A többi autó után így hát az sem tántorított el, hogy újra van fényezve, de már karcos (felmerül a kérdés, hogy hogyan?), nem dohányosnak volt hirdetve, de egyértelmű volt a szag (hiteltelen eladó), azt sem tudták, hogy olaszból vagy németből hozták-e be, majd csak megfejtették, hogy németből. Az autóban 127 000 km volt, 2005ös autóban!!! Még az egyik kolléga már telefonkor bevallotta, hogy ez nem valószínű, a másik élőben gond nélkül hülyének nézett (valahol az is voltam). Végül megvettem.

3 hetet kellett rá várni, mire elhozhattam, közben facebookon pont felugrott egy poszt, ahol szintén egy új belépő hazaúton lerobbant. Hát reméltem, velem nem lesz ilyen. S akkor itt kezdődtek a gondok. Amikor Pestről elindultam, kb. el se akartam hinni az egészet. Aztán Budapest és Eger között félúton megálltunk és indításnál jött is az Engine Check. Jó, nem biztos, hogy nagy a baj. Kértem időpontot szerelőhöz, azt mondták, hogy addig az 1 hétig használhatom. 1-2 nappal később indulnék nem otthonról és nem indul. Hát elhihetitek, hogy rohadtul megijedtem. Szerencsére a facebookon kértem segítséget, és valaki benyomott egy teljesen elképzelhetetlen megoldást, amivel eltudtam indulni.

Ne aggódjatok, mindjárt vége a sztorinak. Végül elkerültem a szerelőhöz, kiderült, hogy ami miatt nem tudtam indulni, az nem olyan nagy gond, ki kellett cserélni az első féktárcsákat, fékbetéteket, olajat cseréltettem, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és a belső csomagtartó gomb sem működött. Ezért fizettem összesen 112 668 FT-ot. Egyébként Egerben egy kifejezetten Alfa specifikus szerelőnél voltam, akit többek között is ajánlottak, Menyhárt Lászlóról van szó. Igazából korrektnek tűnt, nem fogadott el "borravalót" sem, a műhelye is tisztának és rendezettnek tűnt, az árakat viszont nem tudom megítélni, hogy mennyire reálisak, a kocsival is gyorsan végzett.

Szóval mikor mentünk a kocsiért, úgy voltunk hogy ezek nem olyan nagy dolgok, kopó alkatrészek, most kicseréljük és jó ideig elvagyunk, a szerelő is megnyugtatott, hogy ez a kocsi rendben van ám ha karbantartják és nem kell azokra a rémhírekre adni. Na de ez után jött csak a nagy pofon. A motorhibát a vezérműlánc miatt dobta ki, amit már cserélni kell. Magyarul a 127 000 km-el hirdetett alfa valószínűleg nem csak a naivan hitt 200 000 km-en, de az is lehet, hogy 300 000-en van túl. Illetve a vezérműre nekünk egy 250-300 000es árat mondott, amit majd tőletek szeretnék megkérdezni. Na és ezt hallani lehetett volna, de mit mondtam, nem értek az autókhoz, de tanulom. Azt tanácsolta, hogy a kereskedőt hívjuk fel, aki olyan bullshitelést lenyomott, hogy a pofám leszakadt. Ezután felkapva a vizet kicsit kikértem magamnak az incidenst, majd rám csapta. A szerelő szerint ez eltitkolt hiba, ami után kötelező vállalni a felelősséget, de ügyvéddel egyeztetve nem éri meg.

Egy szó mint száz, nem volt gördülékeny az indulás, a vezérműlánc még nem lett megcsináltatva, mert erre az összegre nem számítottam (ez kétségtelenül az én hibám), illetve nekem lehet esni, hogy miért nem vittem szervizbe, emiatt többekkel is összevesztem, viszont könyörgöm. Ne nekem kelljen már igazodnom a tisztességtelen hazug kereskedőhöz, egy tolvajhoz. Aki még pofátlan módon elkezdi magyarázni, hogy ez természetes és az egyébként 1 400 000 ft-os alfám, ami így 1 800 000 körül lehet, egy teljesen jó ár a legalapabb felszereltséggel, sima vászon belsővel. Viszont én mostanáig tartom, hogy azért mert ő hazudott, nem én vagyok az hibás.

Így hát senkinek nem ajánlom hogy a Cár-Páti nevezetű kereskedésből vásároljon. Ennyiért már lehet egy bőr belsős jobb aflát vehettem volna, így, hogy már csoportban is látom hirdetéseket, nem mondom, kicsit fáj a szívem, ennek ellenére a kocsit imádom, és remélem amint rendbe lesz téve, egy ideig hasonló kaliberű problémára nem kell számítanom. A történtek ellenére is hiszek a kocsimban, a márkában.

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-07

Új első hátsó emblémákat kapott Bella mert a hátsónak a nap kivette a színét az első meg már nem volt szép.
Előtte utána képek.

>> SzervizAlfaRemény // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2018-01-20

Légtömegmérő, csere, TPS újrahúzás. Szükséges volt.
Szépen húz a gép.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-03-27

Kicseréltettem a leömlő feletti műanyag vízcsövet (JTS sajátosság). Sajnos csöpögött belőle egy kis hűtővíz ami idegesített, és féltem hogy nyárra egyre csak rosszabb lesz. A művelet bonyolultabb volt mint ahogy azt először elképzeltem, de végeredményben annyira vészes sem volt:
- hosszbordás szíj le
- klímakompresszor le (4 csavar)
- klímakompresszor tartó konzolja le (5 csavar)

Klíma kompresszort szerencsére lefele az olajszűrő mellé le lehetett engedni, annélkül hogy a csatlakozásokat lekötöttük volna, így lehetett tőle dolgozni szépen. Ezek után hozzá lehetett férni a műanyag vízcső egyetlen sz*patós csavarjához. A vízcső maga nem volt olcsó, persze gyári cuccot vettem (bár nem hiszem hogy létezne ebből utángyártott). Ez postával 39326 Ft volt.
Szerelés + hűtővíz 8.000 ft

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-08-06

Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.

Kilométeróra állása: 197 030

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-06-20

Nem tartott sokáig az öröm az előző szerviz óta. Alig párszáz kilométer után megint elposszant a Selespeed. Még jó, hogy megtartottam a traileres névjegyét...
Ezúttal Szamosiéknál kötöttem ki. Végülis régóta terveztem egy látogatást, szóval úgy is vehetjük, hogy kapóra jött a dolog. Na nem, örülni azért nem örültem annyira.
Az autó már hétfőn készen volt, csak engem szólított külföldre a munka, így tegnap (csütörtökön) délután tudtam csak érte menni. Láttam az előző dugót, szépen el volt hajtogatva a pereme.
A szervizről egyébként nagyon kellemes benyomásokat szereztem. Szívesen megyek oda legközelebb is.

Kilométeróra állása:
194 800

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-05-16

Szerda
Este letettem az autót otthon, és két görbe csíkot találtam előtte a földön. Nem tetszett a dolog, benéztem az autó alá is: egy szépen gyarapodó tócsa lett a jutalmam. Halleluja. Belenyomtam egy papírzsebkendőt, hogy megnézzem, mi az. Színre-szagra stimmelt, ez bizony Tutela CS Speed. Ó gyász. Belenéztem a tartályba is, ami addigra (durván negyedórával a leállítás után) teljesen kiürült. Karaj. Volt egy mozdíthatatlan autóm egyesben, amit még üresbe se tudok kicibálni. Félig földalatti parkolóban.
Gyors telefon Szatyinak, a Selespeedek avatott doktorának, aki rögtön tippelt is egyet (mint később kiderült, jól tippelt), és adott egy telefonszámot, amin trailert tudtam hívni.

Csütörtök
A trailer megjött, az örömöm még nem. Ki kellene cibálni az autót a felszínre. Kapóra jött a hónapokkal ezelőtt rendelt Tutela, ami addig csak papírnehezékként funkcionált. Beleborítottam a felét az autóba, ami arra elég volt, hogy hosszú csíkot húzva elvergődjek vele az autószállítóig. Úgy 20 méterre. A nyál fele elfolyt az úton, a másik fele a trailer hátán kötött ki. Szatyinál ugyanez visszafelé. Egy flakon Tutela nullára írva. Ez már késő délután volt, az Alfa aludni tért.

Hétfő
Délután jön a telefon és a távgyógyításnál pontosabb diagnózis. A Selespeed robotot lezáró dugó kiugrott a helyéről, mert kirohadt az azt tartó Seeger gyűrű. Lesz új dugó, de várni kell rá, hogy elkészüljön. OK, frankó.

Szerda
Egy hete bírom autó nélkül, azaz bírom a francokat, a szó szoros értelmében minden Alfát megbámulok az utcán és irigykedek mindegyikre, amelyik saját erejéből mozog. Délután újabb telefon: megvan a cucc, Szatyi nekiáll összelapátolni a kupac alkatrészt autóvá. Enyhe szívroham. Még ma autóba ülhetek? Na azt azért nem, összerakni sem két perc, meg ki is kell próbálni, satöbbi, satöbbi, satöbbi... a végét már nem hallottam, olyan mély depresszióba zuhantam. Még egy nap Alfa nélkül. :(

Csütörtök
Megint telefon: délután mehetek! A kollégák azt hihették, randira készülök, úgy fel voltam pörögve egész nap. Már csak egy óra BKV választ el Tőle! Majdnem bejött, lerohadt alattam a Combino is (muhaha), de sikerült odavergődnöm valahogy. Ja, rommá ázva, mert éppen szép idő volt. Szatyi megmutatta, mit operált ki az autóból, aztán vagy ötször köszöntem el, mire abbahagytuk az Alfák és lelkiviláguk kitárgyalását. Végre gyí haza! Ób*meg, beállt a rakpart...

Péntek (azaz ma)
Helyreállt az élet rendje: Alfával jöttem dolgozni. Hosszú volt ez az egy hét...

Kilométeróra állása:
194.006

A költség a trailer és a javítás együtt.