Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...
Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...
Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)
Az én klímapanelemen a háromból egy tekerőnél nem volt meg a "klikk", az lépések érzékelése. Működött, de visszajelzés nélkül simán forgott körbe.
A bontottan vett egység mindhárom tekerője ilyen volt.
Miután a nyákokat kivettem, elég egyértelművé vált a probléma forrása: ropimódon törnek a belső műanyag részek. Azt tudnám, hogy mitől, hisz napfényt ez nemigen láthatott...
A tekerők valójában csőszerűek. (1. kép)
A belső végük "koronás" ezek a kis nyelvek egy dupla optokapun áthaladva adják a lépést és fordulat irányát.
Efelett van egy bordás rész, aminek rugóval előfeszített kis fehér műanyag tosz nyomódik. Ez adja a "klikkelést", a visszajelzést tekerés közben. (2.kép)
A tekerőnkénti egy darab rugós műanyag tosz egy-egy papírvékony műanyag papucsban ül. Addig amíg a műanyag el nem fárad... (3. és 4. kép)
Megoldásként mindhármat kétkomponensű epoxyval gazdagon beragasztottam a helyére. Azt hiszem maguktól már nem fognak elkóborolni :)
Vétel óta több alkalommal fel-feladta a klímapanel LCD kijelzője a rendes működését :S
Főleg párás időben összekócolódtak a karakterek, volt kisszék, hóember, halvány kocka, minden.
Vettem egy bontottat, de sajna az sem volt különb...
Szétszedtem tehát (1. kép)
A panel hátlapján levő nedvességre utaló száraz foltoknak (2. kép) "igen megörültem", de egy kis denszeszes tisztogatás után úgy látszott, hogy ép alatta a lakkozás, ez nem okozhat zárlatot, ami hatással lenne a kijelzőre.
Visszadugtam a kopasz panelt a kocsiba, és így hamar meglett, hogy a bűnös a nyákot és az LCD-t összekötő fólia szalagkábel. (3. kép)
Ez amolyan gazdaságos konstrukció, megspórolt a gyártó egy csatlakozót, helyette elektromosan vezető ragasztóval van feltapasztva a cucc. Ez a ragasztó az idő múlásával megvénül, elenged, és bamm, ott a kontakthiba. Újraragasztani nem lehet, ilyen ragasztót nem kapni akárhol, és különben is túl vékonyak a vezetékek...
Szerencsére kaptam egy tippet egy elektromos szakitól.
A kontakt felülere egy papírdarabot tettem, majd ezt kb két másodpercig átsimogattam forrasztópákával. (4. kép)
Bevált, a ragasztó megolvadt, a kontaktus újraépült. (A papír csökkentette a hőhatást, direkt pákával érintve az egész fólia elolvadt volna...)
Biztos ami tuti alapon az LCD-t a tartó-fényterelő műanyagjáról lehajtva a szalagkábel másik végével is megcsináltam ugyanezt. (5. kép)
Összerakásnál valahogy adta magát, hogy egy kisdarab ződ polifoamot begyömöszöljek a fehér műanyag alá, ezzel leszorítva szalagkábelt a nyákra. (6. kép)