Blog >> utastér
Gyári új utastér belső elemek a www.olaszautobonto.hu-ról.
Jobb első ajtó, ajtóbehúzó csavartakaró kupak (735351270 DS): 2 000
Bal oldali kalaptartó patent (71718755 SN): 1 200
Bal oldali C oszlop szürke műanyag borítás (735391749 SN): 5 000
Szállítás: 2 500
Mint kiderült a csavartakaró kupakot benéztem, nem a megfelelő elemet rendeltem. A megfelelő cikkszám a 735395635 volt. Meglett ez is!
Úgy néz ki megtaláltam a hiba okát. A szabályzó 12V-os csatlakozójánál volt kontakt probléma. A kábelt mozgatva ki-be kapcsolt a ventilátor. Meg is olvadt kicsit a csatlakozó. Szétszedtem, letisztítottam, a csatlakozót levágtam, és szigetelt saruval pótoltam.
Végül töröltem a hibatárolót.
Remélem jó lesz...
Bécsből hazaindulva irgalmatlan melegben, mikor épp elkezdett hideget fújni, megállt az utastér ventilátor. A vezérlőn hiába állítottam bármit nem reagált, újraindítva se javult meg.
A hibatárolóban állandó hiba. Sikerült összehoznom, hogy fix 2-es fokozaton szépen működik. Egyelőre nem tudom mi a baja.
Gondoltam ha már a külső lámpákat nem piszkálom, akkor legalább a belteret dobom fel kicsit. Ledesítettem hát az utastéri lámpákat, 4db Osram LED izzóval.
Hozzátenném, hogy én hideg fényű izzókat tettem be, de akinek a klasszikusok meleg fénye jobban bejön, annak itt a link ugyan ehhez a LED izzóhóz, csak melegebb fénnyel.
Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...
Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...
Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)
A korábbi balul sikerült folyadékos klímatisztításom után, ismét kitisztítottam a szellőzőrendszert és fertőtlenítettem az utasteret Loctite klímatisztítóval!
Az autó megvételekor már feltűnt, hogy a hátsó üléssor mennyezeti világításával valami zűr van! Egészen pontosan a kettőből az egyik kapcsoló nem működik. Az izzók világítanak, de működésükre a kapcsoló nincs hatással. Miután megjöttek a patent-, és kárpitleszedő szerszámok, nagy lendülettel álltam neki a probléma elhárításának. Kiszereltem a világításpanelt (1. kép), de az áramköri paneleket rögzítő sok-, és merev tartófül-, és a hideg miatt, felvittem a lakásba, majd ott, nagy műgonddal szétszereltem azt (2-4. kép). Az izzókat magában foglaló panel könnyen lejött, bár meg kell jegyeznem, hogy a szalagkábelt rövidre hagyták. A kapcsolók paneljét óvatosan, a pöcköket hajszárítóval felmelegítve - az alsó három darab rögzítőfül mellet -, két darab késsel, a füleket egyesével kifeszítve kiszereltem.
A kapcsolók működése egy mezei távirányítókhoz hasonlatos.
A panelt kontakt tisztítóval lemostam, a gumilapot vízben tisztítottam, a műanyagelemet pedig alaposan lezuhanyoztattam, kiveretve belőle a beleszállt és az azóta bentrekedt szúnyogokat.
A panelt lepróbálva működött, majd miután összeraktam ismét megmakacsolta magát és a helyzet ugyanaz lett.
Következőnek gondoltam jól belefújok kontak spray-vel, de ez sem oldotta meg a problémát, ellenben a gumit jól szétkapta megdagasztotta. Gondoltam, ez Luigi bosszúja.
A mai nap - egy barátommal kiegészülve -, arra a megállapításra jutottunk, hogy a kontakt hiba, az izzókat tartalmazó panelen található. A szalagkábelt és a csatlakozót összekötő szakaszon. A gond talán a nem megfelelő forrasztás lehetett...
A problémát egy nem éppen elegáns, de annál biztosabb, kábel híddal hárítottuk el (5. kép).
Munkákat bandázs szalaggal vontuk be (6. kép). A munka gyümölcse jól látható (7. kép). Végre működik mindkét kapcsoló!
És majd elfelejtettem: Ha már kiszereltem, akkor a plexin levő karcokat polírozással eltüntettem.
Sikerült ingyen szerválnom kettő kis díszvilágítást az utastérbe. Sajnos kék színű - ez azért nem jó, hiszen az összes többi a műszerfalon piros -, de gyorsan eltávolítható, mert csak egy egyszerű kétoldali ragasztó volt rajta. Szétvágtam egy rossz szivargyújtó elosztót és egyszerűen összekötöttem a díszvilágítás és a szivargyújtó fejet. Ha bedugom világít, ha kihúzom nem.... :D Egy kapcsolót is berakhattam volna, de úgy voltam vele, azért nem megyek el külön boltba. :D A világítás amúgy boltban olyan 2500-3000 Ft-ba kerülhet.
Elektronikai oldalról több elég szopatós dolog van egy "típusidegen" motor beszerelésénél. Legalábbis azoknál a csatlakozóknál van baj, amik az utastér felé mennek.. Sajnos a csatlakozók és a vezetékek száma eltér a két típusnál..
Az első ami elkeserített az a képen látható csatalkozó, ami a 164 Motronic csoportkábeléről megy befelé az utastérbe. 6 szál vezeték fut rajta. Sajnos eddig senki nem tudta megmondani mire való, és a Netről letölthető Haynes Manual egyáltalán nem tér ki a Motronic (és még sokminden más) kapcsolási rajzaira. Ellentétben a 155-el, mert ahhoz van minden. Egyébként a 155 motorvezérlőjéről csak 3 szál (vagyis 2) vezeték fut be.
Tehát a megoldás az volt hogy újra elmentem a kocsihoz (164), és elhoztam az összes utastérben futó kábelt, biztitáblával, mindennel együtt.
Utána a 155 Manualból kikerestem hogy eredetileg a 2.5 motorvezérlőjéről mi az a 2 szál vezeték ami befelé megy. Nos, az egyik a gyújtás, a másik a fordulatszámmérő.
Ezek után azt a megoldást választottam, hogy a 164 eme fent említett fránya csatalkozóit visszakövettem az utastér felé. 1. Megtaláltam a gyújtásra menő kábelt, 2. megtaláltam a fordulatszámmérőre futó kábelt. Hogy a maradék négy szál micsoda, azt nem tudom. Ill. az egyik még aggaszt, mert a biztitáblára megy elég vastag, tehát táp. Csak azt nem tudom hozza, vagy viszi-e a tápot. (Magyarul kap-e a Motornic onnan tépot, vagy esetleg hozza befelé, pl az AC pumpa felé) Tehát ezt kihagytam.
A többin még agyaltam, de rájöttem felesleges. Nincs jelentősége, + azt sem szabad elfelejteni, hogy a 164 tele volt érdekes extrákkal, pl. járó motornál nem engedi belülről nyitni a tanksapkát. Hát gondolom a fránya kaopcsoló csak a Motronic felől tudhatja hogy szabad-e nyitnia vagy sem...
A lényeg, bekötöttem a 164 féle 6 szálas csatlakozót a 155 2 szálas csatlakozójára a két lényeges (és nem utolsó sorban a két megegyező) szálat, a gyújtást és a fordulatszámmérőt. A többil le van szarva.. Vagy működni fog, vagy nem..