Maximálisan elégedett vagyok az új Goodyear téli gumikkal. Alkalmam volt ma tesztelni letaposott hóban, jégen hát mit ne mondjak az eddigi legjobb tapadású gumim.
Először azt hittem valami baj van az ABS-el és a kipörgésgátlóval mert mindkettő csak érezhetően később avatkozik be mint a Sottozero II-ekkel vagy a Bridgestone LM35-el...aztán rájöttem ez annak köszönhető, hogy iszonyatosan tapad az Ultragrip.
Lecseréltem a teljes ablaktörlő lapát garnitúrát most is Champion került fel az előző két évet bírt.
Reménykedtem, hogy nem kell téli gumi idén se --> lehullott egy nagy hó. Szükségessé vált téli gumi szett vásárlása... Goodyear ultragrip 8 lett felrakva....
Ma felkerültek a téli kerekek. Goodyear UltraGrip Performance Gen1 tesztgyőztes gumik gyári elegance felniken. A nyári szett nem úszta meg sajnos egy felnit javítani vagy cserélni kell egy gumi pedig kuka....Bekerültek a gumiszőnyegek is ill. fagyálló került a szélvédőmosó tartályba. Hátra van még egy alapos mosás és egy futómű állítás. Jöhet a tél!
Tavasszal már írtam, hogy számomra (egyenlőre) véget ért a Pirelli korszak. Nem rossz gumik de van náluk sokkal jobb is a piacon ugyanabban az (ár)kategóriában. Kicsit úgy érzem, hogy a többi nagy gumigyártó konszern előbbre jár mind fejlesztés mind termékpaletta terén de ki tudja lehet majd visszatérek egyszer a márkához....
A héten keresés közben kicsit még hezitáltam a Sottozero 3-as és a Goodyear UG Performance között de úgy gondoltam az utóbbi lesz a jó választás remélem nem csalódok. A nyári szintén Goodyear Eagle F1-esek szépen tették a dolgukat tapadásuk, zajkomfortjuk kiváló nem csalódtam. Jövő héten megyek a gumishoz felrakatni a felnire de majd csak az igazi tél beállta előtt kerülnek fel az autóra.
Sajnos úgy tűnik, hogy a szeretett Michelin Pilot Exalto-k nem fogják megérni a következő (ötödik) szezonjukat. Nem tudom pontosan hány km-t mentem velük, de biztos nem többet, mint 40ekm. A konklúzió az, hogy remek gumik, de a sportosság és a tartalékok közepes kopással párosulnak.
Olyan gumit szeretnék, ami harmonizál az autóval. Tehát legyen sportos, de ne legyen tőle ólomlábú az autó (mert a ménes nem hatalmas). Véleményem szerint egy 140LE körüli 156-ra a legjobb választás a 205/55R16-os méret. Természetesen egy 17-es gumi még szebb, ám annál már bizonyára kompromisszumokat kell kötni a komfort terén. Nálam emiatt nem játszik. (Update: A GTV nyárikerekei alapján már tapasztalatból is kijelenthetem, hogy a 156-nak, mint utazóautónak tökéletesen megfelelnek 16-os kerekek is. A GTV érezhetően sportosabb... vagyis rázósabb. 8-9 órás utaknál erre nincs szükség.)
Téliguminak a jövőben is GoodYear UltraGrip-et fogok használni. Ezekkel maximálisan elégedett vagyok. Külön kiemelném, hogy kifejezetten csendes gumik.
A jelöltek
Hankook Ventus Prime 2 K115 205/55 R16 94W Nagyon jókat írnak róla. A B-B-69dB minősítés pedig szintén kiváló. Az ára is viszonylag jó (bár nem ez a legfontosabb szempont most) és valószínűleg magyar gyártmány.
DUNLOP Sport BluResponse - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB
GOODYEAR EfficientGrip Performance Mfs - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB A teszteredményeket nézve úgy tűnik, hogy ez egy kimagasló gumi. Ezért immáron ez a jelenlegi favoritom.
(Érdekességképpen a GTV-re a jelengi favorit szintén Good Year, itt 225/45R17-ről beszélünk. Az információk alapján rákapcsoltak a fiúk a fejlesztésre... A régebbi Eagle NCT5 nem volt egy kimagasló gumi.)
Update 2015.03.21: Most jött el a vásárlás ideje. Meg is jöttek a GY EG Perf. gumik 205/55R16 91V méretben. A tapasztalatokról az első 5ekm után fogok beszámolni.
A besorolásuk B/A/68dB, ami nem kicsit jó.
Felkerült az új téli szett, ami már nem bántja a szemem, sőt. Nem mondom, hogy szebb, mint a nyári kerekek, de bőven megteszi.
Replika felni (R17 x 7,5 ET35) + Goodyear Ultragrip Performance (225/45 R17)
---------- Költségek: 4 téli gumi + 4 szelep + szerelés
---------- Képek: utána - utána - előtte - előtte