Előző bejegyzésben említettem, hogy volt kis elektromos zűr, úgy tűnik sikerült megoldani a dolgot (kopp-kopp). A hibajelenség a következő volt: Reggel első indításnál hideg motornál ugye először magasabb a fordulat az automata szivató miatt. Na, amikor ugye ezt az elektronika leejtené a normális 850/min körülre, akkor elkezdett fulladozni a motor. Ezután újra felment a fordulat 1000-1300 közé, utána megint le, fulladozik, vissza. Ezt kb 1-2 percen keresztül játszotta, ha hagytam. Ha az első leejtés után elindultam után már nem csinálta. Továbbá volt még hogy alacsony fordulaton erőtlennek érződött az autó, mintha még vagy 5 mázsa rá lett volna akasztva. Illetve előfordult ez üzemmeleg motornál is indítás után, elég érdekes volt. A lényeg, hogy a diagnosztika alapjárati motort írt hibának, de első körben úgy döntöttem, hogy csere helyett kipucolom a szívócsonkig az összes csövet, a fojtószelepházat és a légtömegmérőt, hátha segít valamit. Elég sok trutyi jött ki belőlük. Még olajcserekor ez a pucolás megtörtént a légszűrőig, így ezzel a mostani művelettel a szívócsonkig tiszta a rendszer. Szétszedésnél előkerült a hiba valószínűsíthető oka: A gumi cső, ami a légtömegmérő és a fojtószelepház között van el van repedve. Ez cserealkatrész hiányában szigszalaggal orvosolva, viszont azóta már meg van a cseredarab is. Természetesen ami bilincseket bolygattam, kicseréltem.
Eredmény: Fentebb leírt hibák eltűntek, további tapasztalat, hogy nincs olyan, amikor gurulok és kinyomom a kuplungot, hogy leesik a fordulat, majd korrigál, hanem egyből beáll fix 850-re.
3
583
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia