Blog >> chip >> tuning

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-07-11

Megint egy nem tervezett dologgal lettünk gazdagabbak! Még pedig egy kis chip tuninggal! Történt ugyanis, hogy eAtis155 kollega csipes vezérlőegysége eladóvá vált (25000,-), és kérdezte, hogy nem érdekel-e véletlenül! Én meg rábólintottam! :-)
Hozzátartozik a dologhoz, hogy már egy ideje pedzegettem neki a témát, hogy szívesen megvenném tőle! Hát most aktuális lett! :-)
Igazából nem sok mindent lehet tudni róla, pl., hogy LE-ben mennyivel tud többet! Ő lemérette a saját 155-ében, de ott akkor több minden is tuningolva volt! Amit tudok, hogy a fordulatszám határok lettek kitolva, sokkal tovább lehet húzatni! Majd megkérdezem tőle pontosan, hogy meddig!
A próbaút során azért eléggé meggyőző volt, még így is, hogy semmi tuning nincs a vasban, csak ez a chip! A gyári VE-hez képest már így is sokkal dinamikusabb lett a gép! Jobban szedi a lábát! Nagyon tetszik! :-)
Azt hittem a direktszűrő már nem fog kelleni, pedig de! Kár volt eladni! :-/

2015.10.21.
Minél többet mentem a chip-el, annál világosabb lett, hogy jobban megy a gép tőle, viszont néha olyan érzésem volt, mintha túl sok benyát "adagolna". Ha odaléptem neki, akkor csak nehezen akart megindulni. Kezdett nem igazán tetszeni. Meg volt még az eredeti ECU is, visszaraktam, használtam egy darabig, aztán megint betettem a chipet. Végül elhatároztam magam, íratok egy rendes chipet. Sokáig bújtam a netet, mire rátaláltam egy szakemberre, aki úgy tűnt, tényleg ért ahhoz, amit csinál. Az egyik autós műsorban is láttam egyszer. Szóval felhívtam, megbeszéltünk egy időpontot és elmentem hozzá. Vittem a gyári ECU-t is. Úgy gondoltam, hogy a már chipelt ECU-t íratom át, a gyári meg megmarad tartaléknak. És ekkor derültek ki a dolgok, mégpedig, hogy nemcsak a fordulatszám határok lettek kitolva, hanem elég sok benzin is lett plusszban hozzáadva. Magyarul Atis autójához lett igazítva. Tehát ezért éreztem úgy, hogy nem igazán akart megindulni a verda. Szóval visszatette rá a gyári programot és ezt "húzta" fel annyira, amennyire egy szívó motort lehet, vagyis plussz 10%-ot (45000,-). Igazából olyan nagyon sok különbség nincs a kettő között, de érezhetően jobban gyorsul most. És ez most tényleg érezhető. :-)
Mondta, hogy ha már nálam van, akkor ránéz a gyári ECU-ra is. Nem is volt baj, mert kiderült, hogy nem lehet sem kiolvasni, sem pedig újra rakni rá a progit. Próbaként betettük az autóba és el sem indult vele. Azt mondta, hogy valószínű megadta magát a proci. Nem értettem, mert használtam és jó volt. Most meg hirtelen nem jó. Mindegy, mondta, hogy kicseréli a procit és felteszi a gyári progit és akkor az is jó lesz. Így is történt. Chip az autóban, gyári ECU a polcon. Jó lesz tarcsiba. ;-)

Itt csináltattam a chip-elést. :-)

>> Tuning és extraPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-09-24

2012. 01.16.-án azaz 4 napja előkerültek a gyárban elrejtett lovak. Vagyis a gyári butítás ill. még egy kicsi vissza lett írva a motor vezérlő elektronikába. Az OBD csatlakozón keresztül mindenféle megbontás nélkül. Nagyon sokat vívódtam a témában, olvastam itt-ott aztán Tibcsi166 ajánlására döntöttem. Füst nincs hátul, a fogyim meg úgy néz ki hogy csökkent, de majd egy hónap múlva már pontosabb értékeket tudok mondani. +30LE és + 70Nm. A hosszútávú működésről majd beszámolok.

Update: 2012.09.24.-én 120000km-nél a fogyasztásom a 7.02 l/100km. A remap után már 9000km került a vasba, azóta is teszi a dolgát. Annyi változott (az erőnléten kívül) hogy a fedélzeti szerinti fogyihoz előtte 0.2 litert kellett hozzáadni a valós értékhez, utána viszont 0.6 litert kell hozzá adni.
Ricsi mester munkájával maximálisan meg vagyok elégedve. DPF +EGR..stb minden gyári maradt. Az átlagos DPF regen 800km-ként van. A fogyasztás csökkent-e? Nem tudom., mert azóta élvezem a nagyobb nyomatékot:-) Végül is nem a spórolás miatt csináltattam.