Mutasd

>> Szerviz2024-02-25

A szelepfedél tömítés elfáradt, engedte az olajat, cseréltem. Viktor Reinz lett. Cseréltem a gyertyákat is, ugyanúgy NGK BCP7ET került bele, ami volt is benne. Az olajnyomásmérő gomba már elég régen behalt, így azt is cseréltem. :-)

Költségeim:
- Reinz szelepfedél tömítés: 13784 HUF
- NGK gyújtógyertya: 1635 HUF/db
- FAE olajnyomásmérő gomba: 15123 HUF

>> Szerviz2023-08-02

Az 56 után az 55-ön is megejtettem a pollenszűrő cserét és a klíma tisztítást.

 
>> Szerviz2023-04-02

Amikor kicseréltem a kipuff.leömlő tömítéseket, kíváncsiságból alánéztem az autónak. Akkor láttam, hogy a jobb féltengely belső porvédője teljesen körbe szakadt. Ma eljött az ideje a cserének. Érden, Marklarnál kiviteleztem a dolgot. Köszi neki a segítséget. :-)
Porvédőt szerencsére találtam itthon egy másik féltengelyen és szinte új állapotban volt, így nem kellett vennem. Az a fura, hogy kb. 2 évet bírt csak.

 
>> Szerviz2023-03-24

Az leömlők alsó csatlakozásánál elfáradtak a tömítések, kifújt. Cseréltem. A felső tömítések jónak tűntek szétszedéskor, de cseréltem azokat is.

Költségeim:
- Ajusa felső tömítések: 3520HUF / 4 db
- Bosal alsó tömítések: 2796 HUF / 2 db

>> Szerviz2021-10-22

Elérkezett az idő a kormány és a fényszórók felújítására. A kormányon a három küllőn lévő kopott bőrt kellett cserélni, mert már elég kopottak voltak. A felújítást a Rendes kormány végezte (10 000 HUF). Nagyon szép lett. A duda piktogramok és a MOMO felirat is rákerültek, ahogy gyárilag is volt.
A fényszórók felújítása már régóta tervben volt, de egyszerűen nem találtam megfelelő, jó állapotú foncsort, amit fel lehetett volna újítani, mert a helyzetjelző izzónál a műanyag annyira megolvadt mindegyiknél, hogy nem lehetett felújítani. Aztán egyszer Marklarnál egész véletlenül rábukkantam egy pár tökéletes állapotban lévő foncsorra. A tökéletes állapot a műanyag házra vonatkozik, a foncsor része megfakult és matt volt. A felújítást itt végezték (38 100 HUF). A végeredmény gyönyörű lett.:-)

 
>> Szerviz2021-07-23

Egyik pillanatról a másikra berepedt az első szélvédőm. Nem tudom hogyan és mitől. Páran azt mondták, hogy biztos feszültség volt benne és ezért repedt el. Nem tudom. Az biztos, hogy egyik nap leparkoltam az autóval a garázsban és ekkor még semmi baja nem volt a szélvédőnek. Pár nap múlva mentem és akkor meg már be volt repedve. Mindegy, amúgy is karcos volt már, meg apró pöttyök voltak rajta amik miatt esőben és este már nagyon zavaró volt a szembe jövő fényszórója. Cserélve lett. Most szép és jó, de legalább nem volt olcsó. Sekurit márkájú lett bele.

Költségeim:
- szélvédő: 40 522 HUF
- ragasztó készlet: 5436 HUF
- munkadíj: 20 250 HUF

 
>> Szerviz2021-07-07

A legnagyobb melegben nem indult el a klíma. Frankó. Gondoltam megint elhalálozott a nyomástartó szelep és emiatt nem indul, legalább is legutóbb ez volt a baj. Fel is hívtam a villamosságis kontaktomat és ma el is gurultam hozzá, hogy nézzen rá mi lehet a probléma. Szerencsémre ot volt nála a mobil klímás haverja és még mielőtt bármit is mérhetett volna, a klímás srác rákötötte a mérőóráját... kevés volt a rendszerben a gáz, ezért nem indult. Meg is örültem, hogy "csak" ennyi a baj. Feltöltötte a rendszert, járattuk egy kicsit, de a de a srácnak nem volt őszinte a mosolya, ugyanis 20-25 bar volt a rendszerben a nyomás a 10-15 bar helyett. Mondta, hogy magasnyomású mosóval ki kellene mosni a hűtőt, mert valószínű, hogy tele van a lamellák és a két hűtő közt szutyokkal. Nagyon rendes volt, mert segített leszedni a lökhárítót meg a sallangokat és elmentünk egy kézi mosóba és jó alaposan kimostuk a hűtőt és a két hűtő közti részt. Jött is ki dzsuva rendesen, az ember nem is gondolná, hogy ennyire eltömődhetnek a hűtők lamellái. Szóval ezt is érdemes évenként elvégezni, mert emiatt is romolhat a klíma hatásfoka. Visszamentünk a műhelybe rákötötte a mérőórát, járattuk megint egy kicsit és láss csodát, a megfelelő nyomásértéket mutatta a műszer. Az utastérben érezhetően hidegebb levegőt fújt, mint az első próbálkozásnál. :-)

 
>> Szerviz2021-04-14

Meghalt az akksim. Ez most nem bírta valami sokáig, pontosan három év 4 hónapig. Nem sokat variáltam vásárláskor, a legolcsóbbat vettem, amit hirtelen találtam. Magyar :-) Arra jó lesz, hogy a sok állásban tönkremenjen, mert hát sajnos nem sokat megyek az autóval. Azt hiszem be kellene szereznem egy jóféle akksi töltőt is. Na majd karácsonyra kérek a Jézuskától. :-D
Az akksi 18500ft-ba került, de 1600-ért beszámították a régit. Kíváncsi leszek meddig bírja.

 
>> Szerviz2020-09-08

Amik cserélve lettek:

olaj + szűrő - Motul 8100 X-Power 10W60 (16 750 HUF)
felújított kormánymű (65 000 HUF) + olaj (Itt újíttattam fel)
2 db fém vízcső
kipuff. tömítések (650 HUF/db)
olajdekni + leeresztő csavar
hűtőtartó konzol
munkadíj: 40 000 HUF




Km óra állása: 150482 Miles
Régi óra szerinti állás: 283610 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 132736 Km (82478 Miles)

 
>> Tuning és extra2020-05-02

Már régebb óta tetszett ez a spoiler, de eddig csak nézegettem... egészen idáig. Elszántam magam és megvettem. Bár ne tettem volna, csak a szívás volt vele. Ez egy üvegszálas másolat, de jóformán csak ilyeneket lehet kapni, viszont legalább nem olcsó. Nagyon ritka a gyári spoiler, ami műanyagból van és csak úgy rásimul a lökhárító aljára, ezek viszont a másolatok duplájába kerülnek. De ezt még felpróbálni is alig tudtam, gondoltam azért mert egyedül voltam. Aztán levettem a lököst és neki álltam felrakni. De ez csak leírva ilyen egyszerű. Sajnos sehol nem passzolt a lökhárítóhoz, mindenhol elállt. Ha az egyik oldala passzolt, akkor a másik nem. De végül nagy nehézségek árán sikerült felfogatni, de sajnos így sem tökéletes. Mindegy, készen van, irány a próbaút. És ekkor jött a fekete leves, szinte majdnem mindenhol leért. Nagyon közel volt a földhöz, ahogy a 3. képen is látszik 7,5cm. Ez nagyon kevés. Már egy kisebb fekvőrendőrben és emelkedőben is elakadt. Qrva jó... így nem maradhat. Leszedni nem akartam, ha már ennyit szívtam a felrakással. Így hát levágtam kb. a felét ügyelve arra, hogy megtartsam az eredeti vonalait, kinézetét. Annyira jól sikerült, hogy már nem ér le nagyjából sehol. Sőt, így talán még jobban is tetszik, mint az eredeti formájában. Hogy még egyszer belevágnék-e ebbe a projektbe? Hát persze, hogy nem.

2020.09.06.
Leszedtem... idegesített, hogy mindenhol leért... meguntam. Ez egy szar projekt volt. :-(

2022.07.08.
Eladva Forró kollégának. (35000HUF)