Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2024-03-16

Még nem volt itt az ideje az olajcserének, de 1-2 ezer kilométeren már nem múlik.

Költségeim:
- Motul 8100 X-cess 5W40 motorolaj: 14290 HUF/ 5L
- Filtron OP537/2 olajszűrő: 2490 HUF
- M18x1,5 olajleeresztő csavar: 1758 HUF

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2024-03-02

Elérkezett az akku csere is. Párszor lemerült, főleg a télen. Töltögettem, aztán meguntam. Vettem egy újat. Ahogy a 155-be, ebbe is magyar akksi került a Jász-Plasztiktól. 77Ah és 730A. Remélem sokáig bírni fogja. :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2024-02-25

A szelepfedél tömítés elfáradt, engedte az olajat, cseréltem. Viktor Reinz lett. Cseréltem a gyertyákat is, ugyanúgy NGK BCP7ET került bele, ami volt is benne. Az olajnyomásmérő gomba már elég régen behalt, így azt is cseréltem. :-)

Költségeim:
- Reinz szelepfedél tömítés: 13784 HUF
- NGK gyújtógyertya: 1635 HUF/db
- FAE olajnyomásmérő gomba: 15123 HUF

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2024-02-16

A tavalyi váltó átnézés sajnos nem úgy alakult, ahogy kellett volna. Ugyanis nem lett rendesen tömítve, így folyt belőle az olaj. Most újra tömítve mindenhol + kulisszánál lévő tömítések kicserélve. Közben hál' Istennek megint előjöttek plusz javítandó dolgok. Kiderült, hogy az önindítón lévő egyik csatlakkozó fül el volt törve, már csak a szentlélek tartotta. Ha már villamosságisnál volt fel lett újítva az egész. A tolatólámpa kapcsoló el volt rohadva, cserélve lett. Kuplung kezdett csúszni, cserélve lett.

Költségeim:
- váltó: 45000 HUF
- 3L Tutela Technyx 75W-85 váltóolaj: 4240 HUF/L
- tolatólámpa kapcsoló: 5169 HUF
- Sachs kuplung szett: 132989 HUF (D=235mm)
- önindító felújítás: 35000 HUF
- munkadíj: 120000 HUF

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2023-12-28

Nem volt benne. Mióta megvettem az autót így használtam. Egyedül az tűnt fel, hogy nem volt egy vonalban a fékpedállal. Most már van benne, Marklar-tól szereztem. :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2023-08-02

Az 56 után az 55-ön is megejtettem a pollenszűrő cserét és a klíma tisztítást.

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2023-08-01

Ma kicseréltem a pollenszűrőt és kitisztítottam a klímát. Vagyis befújtam klímatisztítóval a klíma hőcserélőt és a legbefúvókat is. Elég sok dzsuvát üsszegyűjtött a szűrő.

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2023-07-20

Remélhetőleg ez volt az utolsó nagy szerviz, szinte az egész autó ki lett már cserélve. Most már szeretném használni is. :-)
Szóval turbó felújítással indult, mert elég hangosan huhogott már. A Wizard Turbo-nál felújíttatva. Cserélve lettek az olajhűtő radiátor csöve is, mert szivárogtak. A HÉFAL Kft. gyártotta az új csöveket. Az olajhűtőt el kellett vinni esztergályoshoz, mert az egyik csövet rögzítő csavar beletört az alu házba. Aztán... elinduláskor és váltáskor kattant a kardántengelyen valami, így az is fel lett újítva. GEORGE bratyómnak köszönhetően kicseréltem az első fényszórókat, mert belülről elkezdtek sárgulni és repedezni. Az új lámpák az Elaforg-tól érkeztek, majd kaptak kavicsfelverődés elleni fóliát is. És ha már ott volt az autó a szerelőnél akkor olaj + szűrő csere, gázolajszűrő csere, légszűrő csere.
Úgy érzem valamit kihagytam...

Költségeim:
- Turbó felújítás + tömítéskészlet: 108000 HUF
- olajhűtő csövek: 27000 HUF / 2db
- Kardántengely felújítás: 60000 HUF
- TYC fényszórók: 53875 HUF / pár
- Fényszóró fóliázás: 20000 HUF / 2 db
- Motul 8100 X-cess 5L motorolaj: 16820 HUF
- Szűrők: korábban vettem őket, már nem tudom mennyiért
- Munkadíj: 90000 HUF

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2023-05-06

Iszonyatosan elkezdett visítani a kardán csapágy. Nem csoda, hiszen teljesen szét volt hullva. Fura, mert 3 éve volt cserélve. Remélem ez a mostani tovább bírja.
Váltóból folyt valahol az olaj, ezért elvittem átnézetni. Átnézték, kipucolták, pasztázták, a váltó tökéletes állapotban van. Az olajdekninél is folyt egy kicsit az olaj, ez is újra lett tömítve. + elkezdett nyüsszögni a kinyomó csapágy is, ami szintén 3 éve volt cserélve.

Költségek:
- kardán csapágy: 22500 HUF
- alsó kuplung munkahenger: korábban vettem nem tudom mennyiért
- felső kuplung munkahenger: 33279 HUF
- Coram kinyomó csapágy (amúgy húzó csapágy): 12797 HUF
- váltó átnézés: 60000 HUF

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2023-04-02

Amikor kicseréltem a kipuff.leömlő tömítéseket, kíváncsiságból alánéztem az autónak. Akkor láttam, hogy a jobb féltengely belső porvédője teljesen körbe szakadt. Ma eljött az ideje a cserének. Érden, Marklarnál kiviteleztem a dolgot. Köszi neki a segítséget. :-)
Porvédőt szerencsére találtam itthon egy másik féltengelyen és szinte új állapotban volt, így nem kellett vennem. Az a fura, hogy kb. 2 évet bírt csak.