Blog >> ragasztás
2017.04.06.
Színtelen sziloplasztal dolgoztam, előtte nagyon fontos a zsírtalanítás a biztos ragadás érdekében.
Az eddigi összes autómnál ezt a módszert alkalmaztam a rendszám rögzítésére.


Korábban beszerzésre került a képeken látható alfás bőr kulcstartó. A kulcstartót Auto-Trade '91 Kft.-től vásároltam.
Az ár:
3.990,-Ft + 500,-Ft szállítás.
A kulcstartó nem volt olcsó, de az valódi bőr és tökéletesen harmonizál a meglevő bőrkárpittal és a belső enteriőrrel.
A sérülések elkerülése érdekében a gyári fém kulcskarikát bőrre cseréltem. Ehhez egy bőrdíszművestől vásárolt bőrcsíkot 2K-s pillanatragasztóval (Loctite 3090) végtelenítettem (1-2. kép).
Arra viszont figyelni kell, hogy a bőrön levő fém trikolor kétoldalú ragasztója könnyen megadja magát, ha bőr hajtogatva van, pl. nadrágzsebben.
Én ezt a problémát jóval rugalmasabb sziloplasztos ragasztóval (Loctite 595) oldottam meg. Remélem tartósan…
UPDATE: 2012.06.25.:
Sajnos a ragasztás nem volt tartós és bekövetkezett amitől legjobban féltem, elveszítettem a Tricolort, a kulcstartó ékkövét.
2 nappal később a garázsban mókolás közben - a földre térdelve - megtaláltam az aknába hullva a kulcstartómról az elhagyott olasz trikolort (3. kép).
A Loctite szakemberével konzultálva az alábbiak szerint ragasztottam vissza:
1. A régi ragasztó(k) eltávolítása.
2. A felületek érdesítése P320-as csiszoló vászonnal.
3. A felületek zsírtalanítása (pl Loctite 7360-al).
4. Ragasztó (Loctite 454) felvitele, mely zselés nagy réskitöltésű, nagy szakítószilárdságú, mely jól tapad a bőrhöz és a fémhez is.
Sok ragasztót nem szabad felvinni, mert a felesleg kinyomódik, és csúnyán kifehéredik!
5. A fém tricolor felhelyezése a bőrre.
A kötési idő alatt (~12 óra) kerülni kell az igénybevételeket!
UPDATE: 2012.12.16.:
A kulcstartó egy picit besötétedett a szennyeződések hatására. Így az, már majdnem olyan színű, mint az ülések.
A tricolor a ragasztás óta még mindig a helyén van.



Lolán valamiért nem volt "F" embléma a felirat felett oldalt. Vagy lelopták vagy a gyárban felejtették el feltenni. Lényeg, hogy most pótoltam.
Mivel a saját munkámban mindig sokkal könnyebben észreveszem a hibát, mint máséban, precízen felméreteztem az embléma helyét. Celluxszal :)
Kicsit feljebb tettem, mint a gyári elhelyezése, mert nekem az szemre "ragad" a felirathoz. A felirat tetejétől számítva 5 mm helyett kb 8-9 mm lett a távolság.




